Bár még nem tűnik messzinek az újévi koccintás, tisztán látszódnak az idei marketing trendek. Ezekből szedtünk össze egy válogatást, amelyre mindenképp érdemes lesz odafigyelni 2018-ban!
Ez az év a 360 fokos videó és virtuális valóság kampányainak kedvez.
Újabban egyre több helyen olvashatunk a 360 fokos videók népszerűségéről annak köszönhetően, hogy a legismertebb videószerkesztő szoftverek mostantól 360 fokos videótámogatást is nyújtanak. Ez a fejlesztés az elmúlt évben vált széleskörben elérhetővé, megadva a lehetőséget a marketingeseknek, amatőröknek és a mezei felhasználóknak is, hogy előálljanak valami újdonsággal. Például, így lehet feldobni egy szörfoktatást 360 fokos videóval:
https://www.youtube.com/watch?v=pFzHrgdUTdc
Ha szkeptikus vagy a virtuális valósággal (VR = virtual reality) kapcsolatban és aggódsz, hogy a túlzott elmélyülés a virtuális valóságban már átléphet egy “sose hagyom el a házat” szituációba, akkor épp a 360 fokos tartalmak nyújthatnak segítséget. Jó példa erre a poszttraumás stressz zavarban szenvedő, háborúból visszatért férfiak és nők, akik pont arra használják előszeretettel a virtuális valóságot, hogy kigyógyítsák magukat és visszakapják a korábbi életüket. Szintén terápiás jelleggel azoknak is hasznos lehet ez, akik félnek a repüléstől és ezért “vesznek részt” felszálláson és egyéb repüléssel kapcsolatos élményeken. Ezek után gondoljunk csak bele, milyen lehetőségeket rejt ez magában a marketing számára! Tökéletes eszköz lehet a virtuális valóság egy életérzés, öröm, kényelem, vagy egy sor másik érzelem felidézésére. Amellyel végső soron elérhetjük, hogy a vásárlók összekapcsolják az érzést a termékkel, így végül megvásárolják és használják azt.
Hatékonyabbnak hangzik, mint egy szöveges hirdetés? Mi úgy gondoljuk, hogy igen!
Bár még mindig évekre vagyunk attól, hogy széleskörben elterjedjen a virtuális valóság használata a marketingben, de az innovátorok biztosan bemutatnak idén egy-két igazán jó példát.
A Chatbot-okban lévő potenciál végre kiaknázható lesz bárki számára
Amíg a lead generálás mindig is prioritást élvezett, addig az ügyfélszolgálat rendszerint kevesebb figyelmet kap. A kapcsolatápolás viszont nem ér véget ott, amikor a potenciális ügyfél továbbmegy a “tölcsér” következő szintjére. Tudtad például, hogy sokkal könnyebb eladni valamit egy meglévő, boldog vevőnek, mint egy újnak? És kisebb a költsége is, tekintve, hogy egyszer már megszereztük és azért fizettünk.
Bár a Chatbot-ok már ott voltak a 2017-es jóslatok listáján is, mégis mostanra érték el azt a szintet, hogy valós trendkialakítók lehetnek idén. Ez annak köszönhető elsősorban, hogy a vállalatok várhatóan több energiát hajlandóak beletenni a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) technológiák tesztelésébe és beépítésébe, mint eddig bármikor. A globális chatbot piac várhatóan jelentősen növekszik 2017-hez képest, egyes becslések szerint 1,23 milliárd dolláros piac lesz 2025-re (amely 24,3%-os éves növekedési rátát jelentene). Egy Oracle felmérés szerint a marketing szakemberek, stratégák és értékesítők 80%-a már most is használja a chatbot szolgáltatások egyikét vagy tervezi bevezetni azt 2020-ig.
Te készen állsz arra, hogy az ügyfélszolgálatodat végre a fókuszba tedd?
Várhatóan 2018 hatalmas év lesz a chatbotok számára figyelve az AI technológiák fejlődését, az ügyfélgondozás felé terelődő igény növekedését, valamint a várható piaci növekedést tekintve.
Influencer marketing? Továbbra is nagy sláger, sőt!
Emlékszel még rá, hogy az influencer marketinggel kapcsolatos kérdések 90%-kal megnövekedtek 2013 és 2016 között? Nos, ez a szám több mint kétszeresére nőtt egyedül 2017-ben.
Az influencer marketing lényegében a leghatékonyabb módja annak, hogy a lehető leggyorsabban növeld a márkád ismertségét és a bizalmat felé. Megspórolja azt az időt, amit a célzásra és a kapcsolatápolásra szánsz, emellett pedig további időt (és költséget) spórolva ér el számodra új, potenciális vásárlókat. Fantasztikus! Sőt, mindezt önmagától generálja. A marketingesek többsége az influencer marketinget értékeli a legköltséghatékonyabb csatornának éppúgy, mint a leggyorsabban növekvő csatornák egyikének az online vásárlók megszerzésében.
2018-ban keress meg Te is több márkát és próbáld ki.
A SEO-sok végre rá lesznek kényszerítve arra, hogy komolyan vegyék a hangalapú keresést
Gondoljunk bele hányszor van olyan alkalom, amikor csak egy kézzel tudjuk tartani a telefont vagy éppen nincs időnk gépelni. Mi a megoldás, ha mégis szörfözni szeretnénk az interneten? A hangfelismerő programok. Mostanában magamon is azt veszem észre, hogy legtöbbször már nincs kedvem ugyanazt a sztorit legépelni az ismerőseimnek, felhívni nincs időm minden sztorinál, hát használom a hangfelvevő funkciót. Innen már csak egy lépés, hogy a kereséshez is használjam. Ráadásul az iPhone beépített hangfelismerője már magyar nyelven is szinte hibátlanul műküdik, szinte. Arra legalábbis alkalmas, hogy SMS (értsd: imessage) üzeneteket küldjünk. Értelemszerűen nem egy szerződés szövegét fogjuk összerakni vele.
Belegondoltatok már, hogy a hangalapú keresés egy olyan trend, amire érdemes odafigyelni?
Vessünk egy pillantást a számokra. Hány olyan cikket publikáltak a tavalyi évben, amely arról szólt “hogyan optimalizáljunk snippet funkcióra”?
178%-os emelkedés 2016-tól nézve! Mi a legfőbb ok, hogy belépjünk a piacra? Azon rendszerek, mint például a Google Home és a Google Tag Assistant ezekből a snippetekből nyerik az információikat.
Hallottatok arról a nevetséges statisztikáról, amely azt mondja, hogy 2019-re a videók fogják elvinni az online forgalom 80%-át? A ComScore szerint 2020-ra a keresések 50%-a hangalapú lesz. Ha ezek a számok valóban jönnek, akkor a SEO közösség kezdhet optimalizálni a hangalapú keresésekre következő évtől.
A digitális reklám továbbra is próbálja kitúrni a hagyományos reklámokat a helyükről
Az elmúlt időszak adati alapján a vásárlók egyre kevesebb időt töltenek tévézéssel, mint más eszközök használatával. Sőt, a jövőben is ez a tendencia várható. Elmúltak már azok az idők, amikor munka után hazaérve két órát leültünk a TV elé és megnéztük a kedvenc műsorunk. Ma már több szabadságunk van a tévéműsor testreszabásában, mint valaha. Nyilvánvalóan ez egy olyan tényező, amit a jövőben is magunkénak akarunk tudni.
A digitális marketingben utazóknak igazából ez egy remek hír. A szervezetek 49%-ának nincs egyértelmű digitális marketing stratégiája és legalább ekkora azoknak a kis- és középvállalkozásoknak a száma is, akiknek van valamekkora alapismerete a SEO-ról. Ezenkívül a vevők 60%-a még nem is hallott a PPC hirdetés kifejezéséről, még ha láttak is olyat.
Mit is jelentenek nekünk ezek a számok?
Egy sor, eddig kiaknázatlan lehetőségeket tartalmazó digitális környezetet, vele együtt pedig egyre több erre a célra allokált költségvetést.
A regisztrációhoz kötött tartalmak szabadon elérhetőek lesznek. Részben.
Kissé túlzás azt állítani, hogy a digitális marketing világ követi a HubSpot-ot, de mégiscsak egyfajta zászlóshajónak számít. Nem is beszélve a kísérletekről, mint például a regisztrációhoz kötött tartalom (“gated content”) eltörlésének SEO-ra és konverzióra gyakorolt hatásának vizsgálatáról. A kísérlet abból indult ki, hogy a regisztrációhoz kötött PDF tartalmakat átalakították elérhető HTML oldalakra, majd a konverzió növelése céljából optimalizálták azokat, végül pedig, pont amikor a felhasználók eljutottak az értékes részekhez, tették újra szükségessé valamilyen adat megadását a további információért cserébe.
A HubSpot kísérletének eredményei kettősek voltak. Egyfelől növekedést tapasztaltak az organikus forgalomban a keresési találatokban eddig is előkelő helyen szereplő oldalak esetében. Másfelől azonban elhanyagolható hatása volt a többi oldalra nézve, sőt a konverziós arányok többségében meredeken zuhantak.
Mindettől függetlenül ez lökést adhat sok nagy szervezetnek hasonló, eddig regisztrációhoz kötött tartalmak részbeni feloldásához a SEO-ban tapasztalható jelentős növekedés kiaknázása érdekében.
Amennyiben érdekel, hogy a Klikkmánia milyen HubSpot szolgáltatásokat nyújt, mint dedikált viszonteladó Magyaroroszágon, látogass ide vagy keress fel minket közvetlenül!
Csökkeni fog a Facebook és az Instagram bevételei közötti rés
Míg korábban az Instagram hirdetési bevételei tartósan elmaradtak a Facebook-é mögött, addig 2018-ban ez a szakadék csökkenni fog. A Facebook teljes mobilhirdetésekből származó bevételének 20%-a az Instagramból fog jönni. Ez a szám 2016-ban csupán 8,4% volt, ami erőteljes növekedést jelent. Még ennél is nagyobb szám az Instagram felhasználók számának növekedése, amely az elmúlt évben a következőképpen alakult:
Ám nemcsak a felhasználók száma duplázódott meg az elmúlt két évben – elérve a 800 milliót 2017. szeptemberben – de 2016. márciustól 2017. márciusig a hirdetői bázis 500%-kal növekedett. És ez vélhetően nem a vége, a jövőben további növekedést jósolhatunk, tekintve, hogy a marketingszakértők mennyi pénztől esnének el azzal, ha ezt a platformot kihagynák a marketingbüdzséből.
Végül, de nem utolsó sorban az Instagram hirdetői számának növekvése kezdi megközelíteni a havi aktív felhasználók számát, így a kattintások szerzése és a megjelenés nem lesz már ilyen egyszerű és olcsó. Viszont addig is, a verseny egyre kiélezettebb lesz.
Cikkünk a Wordstream hasonló írása alapján született.