Te is több konverziót szeretnél elérni az Adwords fiókodban?
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogyan lehet turbó fokozatra kapcsolni a konverziókat. Azokból a célzási és elhelyezési trendekből szemezgettünk, melyek az utóbbi időszakot vizsgálva sokkal nagyobb arányban hoztak eredményt.
Lehetséges továbblátni az Adwords ajánlatain, és ha igen, hol keressük ezeket?
Röviden: igen, lehetséges. Hisz nem csak a Kulcsszótervező tud érdemi adatokkal szolgálni a keresési trendekkel kapcsolatban, a megfelelő kulcsszavak sok esetben már ott vannak a kampányban. Felszínre hozni őket pedig nem olyan bonyolult, ha tudod, hogy kezdj neki.
Íme 15 egyszerű és gyors lépés, ami megmutatja, hogyan emelheted a konverziófókuszt a zenitre!
Lépés 1: Lépj be a Google Adwords fiókodba, vagy ha ügynökségnél dolgozol az MCC fiókodba, és válaszd ki egy ügyfeled fiókját, ahol van konverziókövetés ( de ugye minden fiókban van konverziókövetés?)
Lépés 2: Válaszd ki a Demográfia tabot, és kattints a Jelentés letöltése és ütemezése fülre a képernyő jobb oldalán, majd töltsd le .csv formátumban. Ne feledd, előtte legyen bekapcsolva a Konverziók oszlop, hogy lehetőséged legyen a demográfiai adatokat összehasonlítani a konverziók historikus adataival.
Ha az új Adwords UI-t használod, a “Kombinációk” tabon láthatod ezeket az információkat.
Ez talán némileg túl sok információ (vagy lehetetlen, ha nincs elég adatunk), azonban a lehetőség adva van, hogy összehasonlítsuk például a 18-24 éves anyák konverziós adatait akár az ötvenes férfiakkal.
Lépés 3: Töltsd fel a .csv fáljt a Drive-ra és nyisd meg a Google Sheets-el, vagy offline Excellel.
Ha megvagy ezzel a lépéssel, nyisd meg a dokumentumot, és rendezd a konverziók száma szerint.
Lépés 4: Sajnos a mi példa esetünkben az “Ismeretlen” közönség hozta a legjobb konverziós eredményet, így a második legjobb közönséget vesszük górcső alá, ami itt a 25-34 éves korosztály.
Lépés 5: Most, hogy tudjuk, melyik életkori célzás a legeredményesebb, meg kell tudnunk, hogy adott korosztály főleg melyik platformon konvertál.
Ehhez lépj be az Analytics fiókba, és válaszd ki a legeredményesebb közönséget. Figyelj arra, hogy a kezdő és a záró dátumok megeggyezzenek az Adwords felületén vizsgált időszakkal!
Lépés 6: Navigálj a Demográfia oszlopra, és válaszd ki a Kor szerinti szűrést.
Lépés 7: A szegmenesek közül válaszd ki a Fizetett forgalom dimenziót.
Lépés 8: Másodlagos dimenziónak válaszd ki az Eszközök kategóriát.
Ezt követően már tudod, mely életkorban lévő felhasználók mely platformokon konvertálnak a legtöbbet. Ezzel a metódussal meg tudod határozni azt a célközönséget, melyet célozva a legjobb konverziós eredményeket érheted el adott kampányüzenettel.
Lépés 9: Most a Google Analytics-ben maradj a Demográfia > Életkor szekciónál, a másodlagos dimenziót pedig változtatsd meg Keresési kifejezésekre. Ezek után megismerheted a legeredményesebb keresési kifejezéseket, a hozzájuk tartozó életkori szűrővel.
Már ismered a legeredményesebb kifejezéseket, a legnyitottabb közönséget, és azt is, mely platfomról érkezik a legtöbb konverzió!
Lépés 10: Lépj vissza a Google Adwords fiókba, és hozz létre egy új kampányt, akár stílszerűen “Supercharged” névvel illetve. Setupold fel a kampányt csakúgy, mint egy hagyományos keresési kampányt.
Tipp: Meggyorsíthatod a folyamatot, ha egy meglévő kampányt másolsz, majd alakítod a célzási metódusokat a kapott eredmények szerint, azonban javasolt teljesen újrakezdeni a setupot.
Lépés 12: A setup során két metódust is követhetsz.
- Egy meglévő kampányt alakítasz át, beállíthatod a demográfiai és platform szerinti célzásokat, valamint a kulcsszókészletet is újratervezheted.
- Teljesen új kampányt hozol létre. Véleményem szerint tehát ez a jobb megoldás, ugyanis ha a kampány hozza az elvárt eredményeket, egy automatikus ajánlattételi stratégiát semmiképp nem fognak megzavarni a korábbi időszakok historikus adatai, valamint átláthatóbbá válik a kampány is, mely megkönnyíti a későbbi döntéseket.
Most arra gondolsz, miért csupán egyetlen kulcsszó?
Ugyanis ez a teszt arra szolgál, hogy felmérjük a SKAG (Single Keyword Ad Group) teljesítményét, valamint a relevanciára vonatkozó kérdésekre is választ kapjunk. Azt javaslom, vedd fel ugyanazon kulcsszót mindhárom beillesztési formával, így adott kulcsszónak nagyon sok variánsát fedhetjük le, és konzekvenciát vonhatunk a landing oldal minőségére is.
Lépés 11: Ebben a lépésben hirdetési szövegeket hozunk létre. Javaslom, kezdd két, egymásra hasonlító, de minden esetben releváns szöveggel, valamint egy harmadikkal, ami eltér az előbbi kettőtől. Ezzel a metódussal letesztelheted, hogy mely üzenet a leghatékonyabb ennél a pontos célzásnál.
Lépés 12: Ebben a lépésben a demográfiai célzásokat kell beállítani. Zárj ki minden életkor szerinti célzást kivéve azt, amelyik az Analytics adatok alapján a legjobb eredményt hozta. A platform alapú célzásnál használj negatív 100%-os korrekciókat hogy megakadályozd a felesleges elhelyezéseket.
Lépés 13: Most, hogy elkészült az új, releváns célzásokkal rendelkező kampányod, a meglévő kampány célzásait kell felülvizsgálni, hogy véletlenül se legyen célzási metszet a kampányok között. A korábban futott kampányból zárd ki azokat a célzásokat, melyek az új kampányban futnak. Ezek a demográfiai, a platform szerinti és a kulcsszavas célzások.
Lépés 14: Kész is vagy, indulhat az új kampány, dőlhetnek a konverziók!
Az eredmények tükrében tovább finomíthatod a kampányt az érkező adatokból, a platform szerinti célzást azonban érdemes figyelemmel kísérni, és mobil, vagy tablet célzás esetén kiemelten fontos, hogy a weboldal minden felbontáson, minden böngészővel megfelelő élményt nyújtson.
Cikkünk a Wordstream írása alapján készült.
Mit gondolsz, ezek alapján Te is kipróbálod és maximalizálod az eredményeidet? Ha igen, mindenképp írd meg hozzászólásban, mit értél el vele!