Ha három évvel ezelőtt elköteleződtél a tartalomgyártás mellett, tapasztalhatod, hogy most 50%-ot vesztett hatékonyságából ez a stratégia. Különösen érzékelhető ez a Facebook algoritmus változása kapcsán, sokkal kevesebb látogatót vonz már. Vannak azonban, akik épp ennek ellenkezőjét tapasztalják.
A Buzzsumo szuper felmérése megmutatja nekünk, mi történik és mit tehetünk.
A felmérést ide kattintva érheted el, de a fontosabb dolgokat az alábbi prezentációban is összeszedték:
https://www.slideshare.net/buzzsumo/content-trends-2018-buzzsumo-research-report
A trendek lényegében az alábbiak:
- A 2017-ben közzétett 100 millió posztból álló minta alapján a közösségi megosztások száma 2015 óta a felére csökkent.
- A social forgalmi hivatkozások erőteljesen csökkentek.
- A social megosztások száma a megnövekedett verseny, a magán bejegyzések száma és a Facebook algoritmus változásainak növekedése miatt következett be.
- A Facebook változások jelentős hatással voltak az elkötelezettség szintjére és a megosztott tartalmak típusaira. Ennek eredményeképpen:
- A márkák és a kiadók kevésbé élvezhetik a Facebooktól eddig megszokott eredményeket.
- Jelentősen csökkent a virális posztok száma.
- A Clickbait stílussokkal kevésbé működik.
- A közzétett tartalom mennyisége egyre növekszik.
- A nagy nyertesek azok a webhelyek, amelyek eredeti, hiteles tartalmakkal építik hírnevüket.
- A tartalmak többsége nulla backlinket kap, de a hiteles tartalmak továbbra is eredményesek.
- A LinkedIn-en a tartalommegosztás növekedést mutat, egyre többen használják azt.