Stabilan érkezik forgalom a weboldaladra? Remek hír!
Akár 100 látogatód van egy héten, akár ezer vagy még több, jó úton haladsz.
Már a Google Analyticsben is nyomon követed a látogatók érkezését? Akkor nyugodtan hátradőlhetsz a székedben és megkönyebbülhetsz, hiszen a látogatók jönnek és olvasnak rólad. Várjunk csak! Mit csinálnak miután megismertek bennünket és végigolvasták a honlapot?
Forgalmat terelni az oldalra csak az első lépés. Akár a keresőből, közösségi médiából vagy ismerős ajánlásából jön, a legtöbb weboldal látogató nem fog egyből kapcsolatba lépni velünk vagy megvásárolni a termékünket. Márpedig ebben az esetben ki fog lépni az oldalról, mi pedig elszalasztjuk a lehetőséget, hogy egy potenciális vásárlóval kapcsolatba lépjünk.
Szerezz még több konverzióit és építs listát, amely tovább növeli a vállalkozásod
Azok a felhasználók, akik először járnak a weboldaladon nem konvertálnak egyből? Ha többségében ezt látod a látogatók viselkedésén, akkor talán jobban teszed, ha információt gyűjtesz tőlük és jobban megismered őket. Erre a legjobb módszer, ha email lista gyűjtésébe kezdesz. Ryan Holiday marketingszakember az email listáról úgy nyilatkozik, mint a legfontosabb karriereszköz és ebben Jeff Goins is csak megerősíti, mégpedig azzal, hogy mindenkinek szüksége van egy email listára. A legnagyobb szakemberek egyetértenek abban, hogy nincs is jobb mód, minthogy személyre szabott leveleket küldjünk a legnagyobb rajongóinknak vagy elkötelezett vásárlóinknak.
Hogyan kezdjünk neki?
Helyezzünk el egy form-ot a weboldalunk megfelelő oldalára és kezdjük el gyűjteni az email címeket, hogy kapcsolatba tudjunk lépni a látogatóinkkal. Ezután csak várjunk, hogy feltöltődjön a lista.
Mi van akkor, ha már feliratkoztak?
Vezessük őket tovább, adjunk nekik tartalmat. Szegmentáljuk őket aszerint, hogy a vásárlói életút (Buyers Journey) melyik szakaszában tartanak és szolgáljuk ki őket a megfelelő tartalommal.
Vegyünk egy példát, mennyire egyszerű ez:
Tegyük fel, hogy van egy weboldalunk, ami 10.000 látogatót hoz havonta, 5%-os konverziós rátával – ami egyébként egy elég jó konverziós arány. Ez azt jelenti, hogy az email listánk minden hónapban 50 feliratkozóval növekszik. Ha az átlagos bevételünk minden egyes feliratkozónál 2000 Ft, akkor máris megnöveltük a bevételünket havi 100.000 Ft-tal csupán azzal, hogy forgalmat tereltünk a weboldalra.
Ennyire egyszerű lenne? Így van! Így már egyértelműen látható, mekkora hatással lehet egy email lista a vállalkozásunk bevételeire, miért fontos a konverziós ráta figyelése és hogyan növeli a vállalkozásunkat egyetlen feliratkozás is.
A következőkben bemutatom, mi a leghatékonyabb módja az email lista építésnek és hogyan növeljük a konverziós rátátánkat.
Lead Magnet
A lead magnet kifejezést magyarul leginkább lead mágnesnek vagy csalinak nevezzük, mert ez a módszer vonzza a leadeket. Még nem hallottad? Talán azért, mert rengeteg néven fut ez a kifejezés. Az alábbi kifejezések használatosak még:
- Opt-in incentive
- Signup offer
- Opt-in offer
- Opt-in bribe
- Carrot
- List bait
Akárhogy is nevezzük, a technika lényege a lead generálás, mégpedig minél több felhasználó email címének gyűjtésével.
Képzeljük el, hogy a közönségünk egy kisfiú. Milyen tartalommal szólítanátok meg, ami tetszene is neki? Különösen, ha a lead mágnes ebben az esetben az, hogy ajánlunk neki valamit, pl.: ellenőrzőlista, ebook, konzultáció vagy egy próbaverzió és ennek cserébe kérjük az email címét.
Ahelyett, hogy megkérnénk, hogy “Kérlek iratkozz fel!” – ami valószínűleg nem túl vonzó számára – ajánlhatnánk neki olyan tartalmat, ami megoldja a problémáját. A lead mágnes szerez nekünk több vásárlót? Nem közvetlenül. De az információszerzés a vásárlóinkról megkönnyíti a helyzetünket és ha megismerjük a vásárlóinkat, meg tudjuk oldani a problémájukat, amiért cserébe a jövőben szívesen fordulnak hozzánk segítségért vagy hallgatnak meg minket – jelen esetben a honlapunkat.
Hogyan készítsünk lead mágnest?
Ha már van tapasztalatod a formatervezés és videószerkesztés terén, akkor számodra a lead mágnes készítése nem lesz nehéz feladat. Elég ha használod az Adobe vagy a Final Cut termékeket vagy az általad kedvelt szoftverek egyikét. Számodra az lesz kihívás, hogy megtaláld a legjobb lead mágnes témát.
Ha még nem rendelkezel ilyen tapasztalattal, akkor is egyszerűen megbírkózhatsz a feladattal és készíthetsz fenomenális opt-in ajánlatokat pillanatok alatt.
Például kínálj letölthető anyagokat az ajánlaton belül, amelyhez használhatsz Google Dokumentumot, Microsoft Word-öt vagy ingyenes dizájn szoftvereket, mint például a Canva. Az előbbi kettőnél tudsz pdf mentést készíteni, amit feltölthetsz a weboldaladra és a hírlevélben egy link segítségével könnyedén megoszthatod. A Canva pedig egy rendkívül hasznos dizájn szolgáltatás, ami segít a grafikák készítésében. Pofon egyszerű a kezelőfelülete, drag and drop módszerrel könnyedén tehetsz be vagy vehetsz ki elemeket belőle. Ráadásul minimum 30 tutorial videó áll a segítségedre, hogy megmutassa hogyan használd a platformot.
Hogyan juttasuk el a lead mágnest a feliratkozóknak?
A legegyszerűbben? Küldd el nekik egy emailben. Az ActiveCampaign-ben például a lead mágnesek formok és automatizációk segítségével is eljuttathatók. Az alkalmazás egyedi űrlapjainak használatával akár különböző mágneseket ajánlhatsz különböző aloldalakon. Ha a form-ra már sok kitöltés érkezett válaszul, automatizálhatjuk az email-ek kiküldését a rendszerben, de ezzel együtt mindig indítsunk el egy follow-up folyamatot. Természetesen feliratkoztatásra is használhatjuk vagy címkéket is hozzáadhatunk az egyes csoportokhoz. Például azokat, akik már kitöltötték a formot, megcímkézhetjük “kitöltők” néven.
Az egyszerűbb hírlevélformák (pl. promóciók, kedvezmények) készítéséhez a Mailchimp vagy a CampaignMonitor lehet a legjobb választás, mert felülete egyszerű, könnyen megérthető és alapfunkciókkal felszerelt. A felsoroltak mellett persze ezer másik megtalálható a neten, nézz utána neked melyik szimpatikus.
12 legjobb opt-in ajánlat, amivel sikeresek lehetünk
- Ellenőrzőlista – Pl. Alap SEO ellenőrzőlista, amire minden kezdőnek szüksége van.
- Cheat Sheets – Hasonló az ellenőrzőlistához, de itt a háttérinformáció is fel van tüntetve, nemcsak egy lépéssorozatot látunk.
- Ebook és útmutató – Itt bővebb leírást kaphatnak a felhasználók az adott témáról.
- Ingyenes kurzusok – Egy ingyenes email kurzus készítése nem igényel különösebb tudást, viszont a felhasználók elkötelezettségét segíti.
- Ingyenes videók – A videó toronymagasan az egyik legérdekesebb tartalomforma a felhasználók számára. Miért ne kedveznénk nekik ezzel a módszerrel?
- Riportok – Megnyerő eszköz, de leginkább a technológia vagy a B2B területén bizonyul hatékonynak.
- Ingyenes próbaverzió – A kipróbálás lehetősége sokakat vonz, és ha megnyerő a termék, akkor már meg is nyertük az új ügyfelünket.
- Kuponok és kedvezmények – A legkönnyebb módja, hogy feliratkozókat szerezz.
- Sablonok és példák – Készíts sablonokat vagy hozz példákat az ügyfeleid számára, hogy megkönnyítsd a terméked vagy szolgáltatásod használatát.
- Tanácsadás – Akkor használd leginkább, ha szolgáltatást árulsz. Nincs olyan ügyfél, aki ne szeretné, ha valaki megoldaná a problémáját kérés nélkül.
- Kvíz – Ki tudna ellenállni egy kvíz kitöltésének akkor, mikor végeláthatatlan a feladatok száma a munkában? Te is mindig rákattintassz?
- Webinár – A legjobb módja, hogy bemutasd a terméked vagy szolgáltatásod és kapcsolatot teremts a vásárlóiddal.
Az igazság az, hogy nem minden lead mágnes fog biztos sikert hozni a számodra. Ki kell próbálnod őket és megtapasztalni, hogy a szakterületeden melyik tartalom az, amire a leginkább igény van a felhasználóid körében. Amit szívesen olvasnak és kipróbálnak hétről hétre. Szóval vesd bele magad és próbáld ki a lehető legtöbbet!
Cikkünket az Active Campaign írása ihlette.