A nagy márkák már felismerték, hogy egy képnél és némi szövegnél sokkal többre van szükség a sikeres online értékesítésben. Érdemes messzebbre tekinteni és igazán jó tartalommal segíteni a vásárlók elköteleződését. Ha bizonytalan vagy abban, hogyan is tehetnéd ezt meg, tekintsd meg az alábbi (külföldi) példákat!
1. REI szakértői tanácsai
Tartalmi ötlet: a bűvös “how to”.
A REI az egyik legismertebb kemping és szabadtéri sport kiskereskedő Észak-Amerikában. Nem a lifestyle blogjuk teszi őket különlegessé, sokkal inkább az, ahogyan a tartalmaikat beépítik a vásárlói élménybe.
A cég tevékenységek szerint csoportosítja a termékeit, ahol minden oldalon egyben oda illő tanácsokat is megjelenít.
Pl. cipőt keresel hegymászáshoz? A jobb alsó részben nem csupán azt tudhatod meg, hogy milyen cipőt érdemes választanod, hanem arról is információkat szerezhetsz, hogyan használd a karabinereket.
2. Target: Finds
Tartalmi ötlet: felhasználók instagram posztjai.
A közösség ereje vitathatatlan, és ezt a Target is nagyon jól tudja. Éppen ezért alkotta meg a Finds nevű oldalt, ahova a legnépszerűbb termékeiket használók instagram storyjaiból válogat. Így nem csupán be tudja mutatni termékeit, hanem láthatóvá teszi azt is, hogy azt mennyire kedvelik a hús-vér vásárlók, mely egyértelműen jó hatással van a vásárlásokra.
3. A GoPro csatornája
Tartalmi ötlet: felhasználók saját videói
Ahogyan a Target, úgy a GoPro is a felhasználók saját contentjeire épít. Míg a Target az Instagramot hívja ehhez segítségül, addig a méltán népszerű GoPro felhasználói a legkirályabb videós tartalmaikat a Youtube-on osztják meg.
Ha a terméked kedvelői maguktól videós contentet gyártanak a termékedről, igazán nagy lehetőséget hagynál ki, ha nem használnád fel értékesítési célra azokat. A GoPro is így tesz, a saját Youtube csatornáján osztja meg a büszke GoPro tulajdonosok saját videóit, mellyel kétségtelenül támogatja az értékesítést.
4. A Burberry akusztikus sorozatai
Tartalmi ötlet: zenész influencerek.
A zene univerzális nyelv. A Burberry a zenés sorozataival nem csupán szórakoztatni és elbűvőlni szeretné az oldallátogatóit a népszerű zenészek közreműködésével, hanem hitelességet is kölcsönöz ezáltal márkájának. Végtére is minden zenész aki beleegyezett az akusztikus sorozatban való részvételéhez, támogatja őket a jelenlétükkel. Ezt pedig nehéz lenne figyelmen kívül hagyni.
5. Best Buy – Vásárlói útmutató
Tartalmi ötlet: tutorialok.
Nem lehet úgy gondolni a technikai kereskedőkre, hogy eszünkbe ne jutna a Best Buy. Ez a kereskedő a weboldala látogatóit úgy gondozza, hogy még a vásárlás előtt tutorial videókkal kedveskedik és segíti őket a Buying Guides oldalon.
A cég a weboldal megfelelő részein helyez el CTA-kat, melyekkel szuperül edukálja a látogatókat.
6. Lane Bryant videó modelljei
Tartalmi ötlet: videós termékbemutató.
A legtöbb vásárló “imádja”, amikor kézhez kapja a weben vásárolt terméket, amiről kiderül, hogy közel nem úgy néz ki, mint a képeken.
A videó erre kínál remek megoldást, ugyanis így akár mozgásban is látható, milyen is a megtekintett termék.
A Lane Bryant remek példa arra, hogy nem csupán termékleírásokat használhatunk, hanem videókkal is megtámogathatjuk a végső döntést és az értékesítést.
7. Woot.com: termékleírások
Tartalmi ötlet: szórakoztató termékleírások.
Ha az unalmas termékleírásokba egy kis csavart viszel, és szórakoztatóan írod meg azokat, könnyen ki tudsz tűnni a tömegből!
A woot.com jól ismert humoros szövegeiről, olyannyira, hogy számos látogató újra és újra, akár naponta is visszatér az oldalukra, hogy a jópofa szövegeken mosolyoghasson.
Neked melyik ötlet tetszik a legjobban? Tudod valamelyiket hasznosítani a saját webáruházadban? Amennyiben igen, ne felejtsd belinkelni az áruházad commentbe, hadd lássuk a jó példákat mi is!
Cikkünk a Hubspot írása alapján készült.