A Facebook mellett sokan használják hazánkban is a LinkedIn rendszerét, hiszen az üzleti életben legalább akkora szükség van az online közösségi terek kialakítására és használatára, mint a magánéletben. A felhasználók szemszögéből nézve a LinkedIn ugyanakkor nem konkurenciája a Facebook-nak, sőt. A két rendszer együttes használata lehetőséget nyújt a felhasználóknak, hogy elkülönítsék magán- és szakmai életüket: ápolva a kapcsolatot az egyik platformon kollégáikkal, üzletfeleikkel, a másikon pedig barátaikkal, családtagjaikkal.
Mi is az a LinkedIn és mit kell tudnunk róla?
A mára több mint 250 millió tagot számláló és közel 20 nyelven elérhető közösségi oldalt üzleti kapcsolatok építésére hozták létre 2002 és 2003 között azzal a céllal, hogy támogassák az üzleti életben tevékenykedő szakembereket és vállalkozókat. Sikere abban rejlik, hogy a felhasználók magukról egyfajta üzleti profilt hozhatnak létre, elősegítve így egymás megtalálását, akár globális szinten. A terv nagyszerű volt és maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Az oldalt üzemeltető társaság 2006 eleje óta, tehát alig 3 évvel az indulása után már komoly profitot termelt tulajdonosainak, 2011 óta pedig már a New York-i tőzsdén is jegyzik részvényeit. Kevesen tudják, de azért vannak konkurens, hasonló célokat kitűzött oldalak is a LinkedIn mellett az interneten: a francia Viadeo nagyjából 50 millió, a német XING pedig közel 10 millió tagot számlál jelen pillanatban.
Hirdetés a LinkedIn-en
Ami az oldal hirdetési rendszerét illeti, az legjobban talán a Facebook-hoz hasonlítható, már ami a célzási lehetőségeket és a szűrőket illeti. Mit ne mondjunk, bőven van még hova fejlődnie, akár csak a Facebook hasonló rendszerének. Ennek talán picit ellent mond, hogy a LinkedIn hirdetés ugyanakkor kifejezetten drága, hiszen egy kattintás átlagos költsége 2 dollár (~450 Ft) körül mozog.
Az is igaz persze, hogy igen jól összeválogatott, jelentős százalékban döntéshozókból álló társaságnak hirdethetünk. Mivel a közösségi oldal üzleti alapú, ezért természetesen leginkább a B2B jellegű hirdetések futnak itt sikeresen, ezen belül is tapasztalatink szerint leginkább az IT és telekom szektorokban hirdetők érhetnek el kiemelkedő eredményeket.
További érdekességek:
- Tagjainak fele amerikai, Európából 11 millió tagjuk van
- Amerika után a legtöbb tagja Hollandiából (!) van
- Indiából 3 millió taggal rendelkeznek, ami rohamos léptekkel nő
- További tagszámok: Anglia: 4 millió, Ausztrália: 4 millió, Spanyolország: 1 millió
- A magyar tagok száma 2013. február 27-én lépte át a 300 000-es létszámot