Akik aktívan hirdetnek a Google Adwords rendszerében, azok számára nem csak a konverziók száma, de a megtérülési arány ( ROI ) is kiemelkedő fontossággal bír. Az Adwords kampánytípusai külön-külön alkalmazva is remek eredményeket produkálhatnak, ám valódi erejük a kampánytípusok megfelelő összehangolásával érhetők el, hiszen a konverziós folyamat csak ritka esetben 1-2 lépcsős.
A Keresési hálózat
A “Keresési hálózat”, ahogy neve is mutatja a kereső találati listáján helyezi el a hirdetésünket. A hirdetés az általunk megadott kulcsszavakra jelenik meg azok számára, akik potenciális vásárlók, ha megfelelő ajánlatot és terméket kínálunk számára.
A “Tartalmi hálózat” nem a kereső találati listáján, hanem különböző webhelyeken, mobilalkalmazásban vagy videótartalomban helyezhető el. A hirdetések a Tartalmi hálózaton a kampányban használt célzás típusától függően jelennek meg bizonyos típusú felhasználók számára, adott kontextusban vagy tartalmaknál, illetve olyan felhasználók számára, akik korábban a termékekkel kapcsolatos oldalat böngésztek.
Mind a keresési, mind a tartalmi hirdetések el tudják érni a potenciális érdeklődőket, vásárlásokat tudnak generálni, ám mindegyik kampánytípusnak más és más az előnye.
A keresési hálózaton a kulcsszó készletünk segítségével pontosan meg tudjuk határozni, kiket és milyen hirdetéssel szeretnénk elérni, majd ezeket a felhasználókat milyen céloldalra irányítjuk. Ha egy felhasználó futócipőt keres a Google, vagy más keresőben, az a felhasználó vagy informálódni, vagy vásárolni szerene, ezért is kiemelten fontos, hogy a felhasználóknak nem és termék szerint a legrelevánsabb ajánlatot jelenítsük meg, és ne felejtsük el a hirdetésbővítményeket is megválogatni!
Vegyünk egy példát. A felhasználó futó cipőt szeretne vásárolni, így alkalmazott kulcsszava a “legjobb futócipő 40 feletti férfinak” lesz.
Amennyiben sikerül a fenti felhasználót egy optimalizált, informatív landoló oldalra irányítani, egy jó ajánlatot kommunikáló hirdetésből, a vásárlás nagy valószínűséggel meg fog valósulni, de ha nem is, a felhasználó akkor is bekerül a remarketing listánkba.
Az általánosabb hirdetéseknek a keresőben kevesebb sikere van, ha nem brand kulcsszavakra hirdetünk. A “Most Minden Cipő Féláron” címmel ellátott hirdetések túl általánosak, így túl nagy célközönséget fednek le. Ha egy 40 feletti férfi felhasználó kifejezetten futócipőt keres, ami ergonómilag 40 felett ajánlott, a hirdetés nem fogja felkelteni az érdeklődését, féláron se, hacsak nincs utalás arra, hogy oldalunkon futócipőket is talál.
Javaslatok E-Commerce hirdetőknek:
- A keresési kampányok egy tágabb célzási folyamat részei, csak keresési kampányra építeni csak ritka esetben elegendő.
- Helyezzük a fókuszpontot a legsikeresebb termékekre, termékkategóriákra.
- Használjunk egy szavas célzásokat is, dedikált csoportokban ( például futócipő, körömcipő, túrabakancs ).
- Minden céloldalt igazítsunk a kulcsszavakhoz és a demográfiai célzásokhoz.
Az utolsó javaslat kiemelten fontos. A releváns céloldal javítja a minőségi mutatót, csökkenti a kattintási költséget, és a céloldal tartalma javítja a konverziós arányt is.
Display kampányok
A tartalmi hálózaton elhelyezett hirdetések releváns portálokon helyezi el a hirdetéseket, miközben a felhasználók a weben böngésznek.
Vegyünk egy példát a metódusra. A felhasználó egy olyan cikket olvas, mely a futásról szól, hasznos tanácsokat ad és akár márkákat ajánl, valamint az oldalon van egy képes hirdetés, melyben egy futócipő ajánlat szerepel.
A felhasználó elolvassa a cikket a futócipők komfortjának fontosságáról, majd nagy valószínűséggel rákattint a hirdetésre, ahol ha számára megfelelő ajánlatot talál, megtörténik a konverzió.
A Display kampányok bannerei, adaptív hirdetései zavaróak lehetnek felhasználói szemszögből, azonban ha jól időzített, releváns, figyelemfelfelkeltő de nem túlzottan zavaró, akkor konverzióhoz és boldog felhasználóhoz vezethez. Ebben a kampánytípusban a fókuszt a relevanciára érdemes helyezni, mert a nagy számok törvénye alapján is a túl széles elérés túl széles igénykört fed le, ami csak ritka esetben eredményez konverziót.
Remarketing
A remarketing, vagy retargeting lehetőséget ad arra, hogy weboldalunk korábbi látogatóit ismételten elérjük ajánlatunkal, vagy a már konvertált közönségnek ajánljunk új, vagy kapcsolódó termékeket.
Képzeljünk egy felhasználót, aki már – hogy a korábbi példánál maradjunk – megtekintette a futócipőket, de valamilyen oknál fogva nem vásárolta meg. A remarketing segítségével a közönséget tűpontosan szegmentálhatjuk, szinte bármilyen tulajdonság alapján ( demográfia, forgalmi forrás, URL, kampány vagy promóció ).
Ha weboldalunkon magas a forgalom, széles a portfólió, vagy a portfólió demográfiai üzenete pontosan meghatározható, érdemes a közönségeket is ezen logika mentén lebontani, és külön-külön közönséglistákba helyezni. Remek példa lehet a fenti gondolatmenetre egy edző, – és fitness terem, ahol a férfi közönség célzásánál jó fizikumú férfiakat megjelenítő bannert és szöveget, a nőknek pedig fitness és kardió lehetőségeket ajánlunk.
Írásunk a PracticalEcommerce cikke alapján készült.