Az Analytics megszámlálhatatlan funkcióval rendelkezik, amelyek hatással lehetnek a riportokban szereplő adatokra. Az alábbiakban bemutatunk 10 lehetőséget, amelyekkel az Analytics-nek az adatokat már letisztítva tudjuk küldeni, illetve a data-driven keresőmarketing stratégia kialakításához nélkülözhetetlen információkhoz tudunk jutni.
Bot forgalom kiszűrése
A robot forgalom kiszűrésével egyszerűen érhetjük el, hogy pontosabb adatokat lássunk az Analytics-ben. Hogyan is működik az adatok leszűrése? A Google a beérkező forgalmat ellenőrzi, és az IAB hivatalosan elérhető adatbázisában szereplő botok által generált forgalmat kiszűri.
Hivatkozók kizárása
A hivatkozók kizárása funkciót akkor fontos használnunk, ha egy másik oldalra átnavigáljuk a felhasználókat, majd utána visszatérnek oldalunkra. Például, amennyiben vásárláskor átirányítjuk egy online fizetési oldalra a usereket, majd utána visszaérkeznek az oldalunkra, alapértelmezetten a rendszer úgy kezelheti, hogy két külön munkamenet jött létre, pedig nekünk egy munkameneten belül történt a vásárlás. A probléma az imént felvázolt esetben az, hogy a konverzió forrásaként a fizetési oldalt fogjuk látni Analyitcs-ben, és nem a valós forrást, ahonnan a felhasználó érkezett.
Lekérdezési paraméterek
A lekérdezési paramétereknél, ha túl sok különböző adat érkezik be Analyitcs-be, a Google létrehoz egy „other” értéket, és így nem tudjuk meg, hogy milyen teljesítményt nyújtott az oldalak egy része. Az „other” érték csökkentése érdekében használhatunk kizárásokat a lekérdezési paramétereknél, így tisztább képet kapunk az oldalak teljesítményéről.
Az oldalon belüli keresések
A webhelyről indított kereséseket kielemezve jobban felhasználóbaráttá tehetjük a weboldalunkat. Ha például a legtöbb felhasználó a szállítási díjat keresi az oldalon belül, akkor nagy valószínűséggel a szállítási díj nincs egyértelműen feltüntetve az oldalon, illetve nem könnyen elérhető helyen található.
Iparági benchmarkok
Az iparági összehasonlítás az Analytics-en belül egy remek funkció, hogy a saját adatainkat összevethessük az adott iparág aggregált adataival. A fiók beállításai között tudjuk ezt a funkciót elérhetővé tenni, azonban tisztában kell lennünk azzal, hogy a funkció bekapcsolásával a Google a saját adatainkat is felhasználja az iparági átlagok kiszámításához, természetesen az anonimitás megtartásával.
Remarketing és hirdetési riportolás
Tulajdon szinten tudjuk beállítani az adatgyűjtés remarketing és hirdetési célokból lehetőségek engedélyezését. A szóban forgó funkciók bekapcsolásával a hirdetéshez hasznos jelentések válnak elérhetővé. Mielőtt sietve rákattintanánk a két funkció bekapcsolására, érdemes lehet átgondolni, hogy a Google policy megfelel-e a cégünknek az adott országban.
Demográfia és érdeklődés
Az előző pontban említett riportok nagyon hasonlítanak a demográfiai és érdeklődési riportokhoz. A funkció bekapcsolásával megtudhatjuk, hogy a felhasználók milyen neműek, korúak, és mi iránt érdeklődnek a Google szerint.
Remarketing közönségek
A remarketing közönségek létrehozásával vissza tudjuk célozni az oldalon járt látogatókat, amennyiben össze van kötve az Analytics és a Google AdWords fiókunk. A közönségeket tudjuk szegmentálni, amely segíthet mélyebben megérteni, a felhasználók viselkedését.
Felhasználók mutató
A felhasználók száma az Analytics eredeti beállítása szerint csak néhány riportokban látható. Fontos lehet, hogy a munkamenetek mellett a felhasználók számát is lássuk a legtöbb riportokban. Ha elérhetővé tesszük a felhasználók mutatót a beállításokban, akkor szinte mindegyik jelentésben elérhető lesz a felhasználók számát mutató oszlop.
Analytics forgalomfigyelő
Míg az előbbi pontokban olyan lehetőségeket szedtünk össze, amelyek tovább fejlesztik a riport minőségét vagy az adatok mennyiségét, a következő feature az adatok elemzésében segít. Ha beírjuk a “Which pages have the highest bounce rate this week compared to last week?” kérdést azonnal választ kapunk rá. Nem szükséges magunktól kitalálnunk a teljes kérdést, hiszen a Google keresőhöz hasonlóan automatikus ajánlásokat tesz, például which esetén egyből felajánlja a nap, hét és hónap lehetőségeket.
Az eredeti cikk az Analytics Pros oldalán található meg.
Konklúzió
A felsorolt funkciók implementálása egyszerű, mégis nagy mértékben teszi pontosabbá az Analytics-ben látható adatokat, illetve a felesleges adatok kiszűrésével jobban átláthatóvá teszi az elemzéseket. Nincs más dolgunk hátra, mint beállítani a számunkra releváns funkciókat, majd a kapott adatokat felhasználni a jövőbeli döntéseinknél.
Ha esetleg elakadna a beállítások kivitelezésében, vegye fel velünk a kapcsolatot!