Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

9 AdWords hirdetés tipp, hogy még olcsóbban szerezz ügyfeleket

Tartalomjegyzék

Eszter Takács
2018.07.24.

A lead generálás (vagyis megkeresések generálása) az egyik legtöbbet használt marketing célok közé tartozik. Ez alatt potenciális ügyfélszerzést értünk, ilyenek például a hírlevél feliratkozók, ajánlatkérők, stb. Bizony az se mindegy, hogy ezeket a leadeket milyen áron tudjuk megszerezni, hiszen senki se akar deficites üzletet csinálni. A következő néhány pontban összeszedtem, hogy milyen módszerekkel és trükkökkel tudjátok minél lejjebb tornázni a vállalkozásotok CPL-jét, vagyis a Cost Per Lead-jét.

check-lista

  1. Vizsgáld meg az AdWords hirdetéseidet

Első körben a legjobb egy ‘best practice-hez’ nyúlni a CPL csökkentése érdekében. Vizsgáld meg a hirdetéseid szövegezését, a landoló oldalad teljesítményét. Ha úgy látod, hogy a landoló oldalad nem teljesít jól, viszont az AdWords hirdetés átkattintási aránya magas, egyszerűen cseréld le a landoló oldalt egy relevánsabbra, hatékonyabbra. Figyelj oda arra is, hogy a legfontosabb kulcsszavad mind a hirdetésben, mind a weboldalon szerepeljen, hiszen ez hatással van a minőségi mutatóra, ami pedig hatással van a CPC-re. Sokszor elég csak egy apróságon is módosítani a landolón, mondjuk a CTA gombot átírni, áthelyezni vagy a színén módosítani. Esetleg a fejléc képet lecserélni vagy a felsorolt előnyökön módosítani. De egyszerre csak egy, maximum két változtatást csináljunk, különben nem fogjuk tudni, hogy melyik vezetett a sikerhez.

 

Ad-Performance-Report

  1.  Csökkentsd a CPC-t

Ez a rész egyszerű, mint az egyszeregy. Ha van egy kulcsszavad, ami nem hoz konverziókat, csökkentsd a CPC-jét vagy szüneteltesd. Ha van egy kulcsszavad, ami szépen hozza a leadeket, jó pozícióban vagy vele, viszont kétszer akkora áron, mint ami neked az ideális lenne, csökkentsd a CPC-t. Fontos, hogy teszteld a fiókodat, hogy mi az az átlagos pozíció, ami neked az ‘arany középút’, nem mindig kifizetődő a legelsőnek lenni.

  1. Keresd meg a problémát

Az AdWords kampányok – lassan Google Ad – világában folyamatosan változnak a mutatók. Egy alacsony CPC egyik napról a másikra felugorhat a duplájára, a minőségi mutató lecsökkenhet, a konverziók száma leeshet. Ezeknek a történéseknek különböző okai lehetnek, például megnőtt a verseny egy adott kulcsszóra, olyan változtatásokat végeztél el kampányodon, ami a minőségi mutató rovására ment, esetleg történt valami a landoló oldaladdal. Ásd bele magad a fiókodba, keresd meg a rossz konverziós költséggel rendelkező kampányt, hirdetéscsoport vagy kulcsszót és gondold végig, hogy szükséged van e rá.

Érdemes rendszeresen egy ‘Search Query Reportot’ futtatni fiókodon, hogy meg tudd vizsgálni a keresési kifejezések hatékonyságát, amelyre hirdetésed megjelent. Ha a CPL ideális számodra, vedd fel kulcsszónak, ha pedig nem megfelelő számodra, akkor zárd ki.

  1. Vizsgáld meg a teljesítményt hálózatok alapján

Nézd meg, hogy a különböző hálózatokon hogyan teljesítenek kampányaid vagy hirdetéscsoportjaid. Ha a Partner hálózat nem hozza a várt eredményeket, egyszerűen kapcsold ki.

Search-Network

  1. Vizsgáld meg a teljesítmény készülékek alapján

Hirdetéseid három eszközön tudnak megjelenni: asztali gép, tablet és mobiltelefon. Vizsgáld meg, hogy kampányod hogyan teljesít egyes eszközökön és eszerint állíts be ezek ajánlatkorrekcióit vagy állítsd le a rossz eredményeket hozót.

Teljesitmeny-eszkoz-alapjan

  1. Próbáld ki a remarketinget

A remarketing kampányok lényegében lehetővé teszik, hogy hirdetéseid olyan felhasználók tekintsék meg, akik már jártak a weboldaladon, valamilyen szinten kapcsolatba léptek veled. Bár a kategóriák és a témák célzással is lényegesen le tudod szűkíteni célközönségedet egy display kampány során, viszont a remarketing kampánnyal olyan embereket célzol meg, akiknél sokkal nagyobb az esély, hogy a végén leadet/konverziót hozzanak, hiszen már interakcióba léptek veled. Általában a remarketing kampányok alacsonyabb költséggel is nagyon jó eredményeket tudnak elérni, így az átlag CPL-ed is csökkeni fog.

  1. Negatív kulcsszavazz

Kizáró, negatív kulcsszavak hozzáadásával növelheted a minősített forgalmadat és csökkentheted a nem releváns kattintásokat. Érdemes ezt a műveletet havonta elvégezni, hogy mindig az optimális ügyfeleket érd el hirdetéseiddel, viszont ügyelj arra, hogy semmiképpen se zárj ki olyan kulcsszavakat, amik relevánsak számodra.

  1. Vizsgáld meg a kampányaidat napszakok szerint is

Bontsd le kampányaidat napokra és órákra, hogy meg tudd nézni, hogy vannak e olyan időpontok, amik nem relevánsak számodra – például éttermed akkor még zárva van, stb. Ha találsz ilyet, akkor egyszerűen állítsd le akkor a hirdetéseket vagy állíts be ajánlatkorrekciót azokra az időszakokra.

Napszakok-szerinti-bontas

 

  1. Földrajzi teljesítmény elemzése

Végezetül nézd meg, hogy kampányod hogyan teljesít földrajzilag lebontva. Javasolni szoktuk, hogy ha egész Magyarországra futnak a hirdetések, akkor egyesével vegyük fel a megyéket és külön Budapestet is, hogy így lehetővé tegyük egyes területek elemzését, valamint a későbbiekben az ajánlatkorreckió beállítását is.

 

Foldrajzi-elemzes

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet