Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

6 bevált gyakorlat a Display hálózat reszponzív hirdetéseire

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2018.09.13.

Az elmúlt néhány év során a Google vizuális hirdetései egységesen reszponzív hirdetésekké alakultak át, felváltva ezzel a szöveges hirdetéseket. Az ilyenfajta hirdetések szöveges részt, valamint képeket is tartalmaznak, összegyúrva ezzel a korábbi szöveges és banneres hirdetéseket.

Amennyiben még nem találkoztál reszponzív hirdetésekkel, akkor itt van néhány példa, hogy hogyan is néznek ki ezek a valóságban.

reszponziv-hirdetesek

 

A szöveges hirdetések nagy mennyiségű eléréssel rendelkeztek, de a felhasználók sokszor figyelmen kívül hagyták azt, mivel nem volt olyan figyelemfelkeltő a hirdetés. Sok szöveges hirdetés beleolvadt a weboldal hátterébe. A Google ezt próbálta meg elkerülni, amikor is bevezette a reszponzív hirdetéseket, és igaza lett, mivel nagyban javult az átkattintási arány (CTR) a Display hálózaton, mind a hirdetők és a Google számára egyaránt.

Hogyan reagálnak a felhasználók a megjelenített hirdetésekre?

Az alábbi táblázatban az látható, hogy a különböző hirdetési típusok, hogyan teljesítettek.

hirdetesek-teljesitmenye

A megjelenített hirdetésoszlopnál látható, hogy a legnagyobb megjelenése a reszponzív hirdetéseknek volt, mivel a Google egyre inkább a reszponzív hirdetéseket részesíti előnybe.

Az is megfigyelhető, hogy a reszponzív hirdetéseknél a legmagasabb az átkattintási arány.

A szabványos banner hirdetések, már jó ideje a Display hálózat részét képezik, de nem minden hirdető képes kihasználni ezeknek az előnyeit.

A Display hálózaton közel 20 szabvány méret van, a banner hirdetések számára, amelyek mindegyike egy külön tervezési csapatot igényel, hogy módosítsa, átméretezze és testre szabja a képeket.

google-display-banner-meretek

Sok csapat egyszerűen nem rendelkezik akkora kapacitással ahhoz, hogy egy teljes csomag banner hirdetést hozzon létre, nem beszélve a folyamatban lévő üzenetekről, valamint tesztelésekről.

A hirdetők többnyire nem úgy döntenek, hogy az 5 legfontosabb hirdetési méretre fókuszálnak, így számos megjelenéstől elesnek.

Nézzük a reszponzív hirdetéseket.

A reszponzív hirdetések lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy minden téren kitöltsék a Google Display hálózatát. Ez magába foglalja a szöveges és banneres hirdetési területeket. Ez azt jelenti számunkra, hogy a Google valós időben, sok mindent tesz, amelyek befolyásolják a hirdetések megjelenésének módját.

  • A képek átméretezése, hogy minden hirdetési egységhez illeszkedjen.
  • A szövegkombinációk a rendelkezésre álló hely alapján kerülnek kiválasztásra.
  • Egyes szövegek csonkán jelenhetnek meg a korlátozott területeken.

Tehát tudva ezeket a dolgokat, fontos, hogy pozitívan álljunk a Google által kínált lehetőségekhez. Az alábbiakban olyan bevált gyakorlatokat mutatunk be, amelyeket ha szem előtt tartasz, minőségi reszponzív hirdetéseket hozhatsz létre.

#1. Optimalizáld a képméretet

A reszponzív hirdetések lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy képeket töltsenek fel négyzet alakú és fekvő formátumba. Ez nagyon jól jöhet, ha olyan képeid vannak, amelyeket nem lehet könnyen levágni.

Megjegyzés: Noha a képfeltöltési folyamat a képernyőn viszonylag nagy méretű képeket jelenít meg, a hirdetési egységnek nem lesz nagy a képe. Ez azt jelenti, hogy a feltöltött képek kicsinyithetők a megfelelő helyre.

Olyan luxus utazási irodákat hirdetünk, amelyek csodálatos utazásokat terveznek szerte a világon. Az egyik legnépszerűbb utazás a szafari, ezért többféle reszponzív hirdetéseket futtatunk.

A képek kiválasztásánál a szaktudásunkra támaszkodtunk, és megállapítottuk, hogy a zebrák a vásárlók kedvencei, ezért úgy döntöttünk, hogy zebrákat használunk a hirdetésekben. Megvizsgáltunk néhány képet, és két olyat választottunk, amely a zebrákat két különböző nézetből mutatja be.

 

kepek-optimalizalasa-pelda

kepek-optimalizalasa-pelda-2

Az első képen egy zebra csoport látható, szafari furgonnal a háttérben. Nem lehet jól látni, hogy valójában mit is tartalmaz a hirdetés. A második képen csak néhány zebrát mutatunk közelről.

Melyik képet használnád?

Ha a második képet mondtad, akkor helyes!

A két kép közül, az első sokkal jobban képviseli azt, amit el szeretnénk adni, de a két zebrát ábrázoló kép is igazán szemrevaló, így a zebrák iránt érdeklődőket hamarabb elérjük ezzel a kreatívval, mint a szafarissal.

Amikor lecsökkentjük ezeknek a képeknek a méretét, akkor észrevehető, hogy az első képen sokkal nehezebb észrevenni, hogy valójában mit is tartalmaz. Vannak fekete-fehér csíkok, talán egy autó és egy fa, a talaj valamilyen okból narancssárga, de nagyon nehéz megmondani, mi történik, ha gyorsan rápillantunk.  

A csökkentett változatban, a jobb oldali kép a nyertes, mivel még mindig tisztán látszik, hogy zebrák vannak a képen.

kicsinyitett-kepek

 

Amikor kiválasztod a képet, gondolj arra, hogyan néz ki teljes méretben, de azt is vedd figyelembe, hogy hogyan néz ki lecsökkentett méretben. Ha a képek túlságosan kicsik lesznek, akkor elveszítik a mondanivalójukat.  

#2. A méret nem választható

Egyes kreatív részekre azt mondják, hogy választható, de szükség szerint kezeld ezeket.

Ez biztosítja az összes megjelenő hirdetésváltozatot, hogy a lehető legjobban reprezentálható legyen a kitöltött térben.

Ha nincsen két képed, akkor használhatod ugyanazt a képet, de használd a vágóeszközt, amely lehetővé teszi a tájkép négyzetre vágását, vagy fordítva.

kepkivagas-display-hirdetesnel

 

#3. Légy rugalmas a logóval, ahol tudsz

A márkák szeretik a logójukat. Ők szentek. Értem.

Azonban ha azt szeretnénk, hogy a Google Display hálózaton elismerjék a logónkat, alacsonyabb kiigazítások szükségesek lehetnek, amire megéri áldozni.

A logó feltöltése megegyezik a kép elemekkel: négyzet és tájkép. A probléma az, hogy néhány logót úgy terveztek, hogy mindig legyenek négyzet és tájkép formátumok és a méretezés a legrosszabb ellenségük.

Ha olyan logód van, amely csak négyzet és tájkép, akkor próbáld meg úgy beállítani, hogy a lehető legjobban illeszkedjen a térbe, ehhez elképzelhető, hogy bizonyos részeket el kell távolítani. Ne félj csak a logó ikon részét használni!

Nézzük például a Spotify példáját. Olyan logót használnak, amelyet tájképre terveztek, a bal oldali ikonnal és “Spotify” szóval jobbra.

 

eredeti-logo-a-beallitas-elott

Ez azonban nem illeszkedik megfelelően a reszponzív hirdetések logójának, négyzet alakú képéhez. Ha megpróbálod használni ezt a képet, akkor észre fogod venni, hogy egyszerűen nem illik bele a megadott térbe.

reszponziv-logo

Ezen a ponton érhető el a szerkesztés, ahol megkapja a logó négyzetes verzióját.

Az első válasz, amit ilyenkor egy tervező ad, hogy hozzá kell adni egy fehér részt, a kép alsó és felső részéhez, hogy négyzet alakuljon ki.

 

negyzetre-vagott-hirdetes

Bár ez a szerkesztőben jónak tűnhet, ne felejtsd el a korábban bemutatott méretezési hibákat. Ez valószínűleg jól néz ki a nagyobb hirdetési formátumokban, de a kisebbeken nehéz lesz elolvasni.

logo-kis-hirdetesnel

Ezen a ponton a legjobb, ha megpróbálsz más beállításokat végrehajtani, hogy megtalálják a logód a hirdetésben.

A Spotify esetében, már van egy logó verziójuk, ahol a “Spotify” szót az ikon alatt állították be, amely jól fog működni a négyzet alakú verziónál.

 

negyzet-alaku-logo-igazitva

Vagy csak az ikonnal futottak.

negyzet-kep-csak-logoval

 

Mert ha a logók azonos méretűre vannak méretezve, könnyebb látni és olvasni.

3-valtozat-kis-logo

Bár nem feltétlenül kedvelik a márkakereskedők, ha reszponzív hirdetéseket futattunk, azért érdemes egy kis időt eltölteni a logó hozzáigazitásával , hogy illeszkedjen mind a négyzet és tájkép formátumhoz, anélkül hogy elvesztené a márka hatását.

#4. Ismerd meg a szöveg kombinációkat.

A reszponzív hirdetések formátumában, számos szövegmezőt kapunk, amelyekkel dolgozhatunk.

reszponziv-hirdetes-szoveg

 

  • Rövid címsor: 25 karakter
  • Hosszú címsor: 90 karakter
  • Leírás: 90 karakter
  • Vállalkozás neve: 25 karakter

Ez sokkal több szöveges terület, mint a múltban, de érdemes figyelembe venni, hogy nem minden szöveg jelenik meg együtt. Továbbá fontos tudni, hogy mely szövegmezők jelenhetnek meg, és jelenjenek meg egymás mellett, így a legtöbbet hozhatjuk ki a hirdetésmegjelenítésünkből.

A címsorok soha nem jelennek meg együtt

Ez azt jelenti, hogy különböző üzeneteket is választhatsz. Soha nem jelennek meg együtt, így nem kell aggódnod, hogy megismétled magad a hirdetésben.

A leírások rövid vagy hosszú címsorokkal is megjeleníthetők.

Ez azt jelenti, hogy a leírás, mindig a címsor további magyarázata lesz. A leírás soha nem jelenik meg címsor nélkül, így nem maradhat el az összefüggés. Ez rövid vagy hosszú címsorokkal is megjeleníthető, ezért ügyelj arra, hogy ne ugyanaz szerepeljen a leírásban, mint a címsorokban.

Időnként a címsorok leírás nélkül jelennek meg

Tekintettel erre a tényre, hasznosak lehetnek az olyan címsorok, amelyek elég vonzóak a felhasználónak ahhoz, hogy tovább kattintson a hirdetésre, leírás nélkül is. Számomra ez azt jelenti, hogy ha lehetséges, megpróbálok beilleszteni egy akciót a hosszú címsorba.

A hosszú címsor és a leírás lerövidülhet, ha nem illeszkedik a térbe

Mivel ezek a szövegmezők redukálhatóak, fontos, hogy a felhasználó minden információt megkapjon a szöveg elején, így nem lesz probléma, ha a vége hiányzik.

Miután megismerted a szövegmező kombinációkat, sokkal könnyebb lesz másolatot készíteni, ami informatív, következetes, és nem ismétlődő.

#5. Ellenőrzés & Előnézet megosztása

A reszponzív hirdetésekeknek, közel 1 milliárd kombinációja létezik, most mégis vessünk egy pillantást, ezek előnézetére.

A hirdetés előnézete során, többféle nézet közül is választhatsz, mint pl: youtube vagy gmail előnézet. Ilyenkor megtekintheted, hogy az adott hálózaton, hogyan is néz ki a hirdetésed.

reszponziv-hirdetes-elonezet

A végeredmény megtekintéséhez a “hirdetés előnézete” lehetőséget válaszd, ahol is egy link található. A linkre kattintva láthatod a hirdetésed.

reszponziv-elonezeti-link

Ez a link egy teljesen új ablakot nyit meg, amely számos előnézetet tartalmaz, mint pl. natív, kép és szöveges elhelyezés.

reszponziv-elonezet-nativ

reszponziv-elonezet-szoveg

reszponziv-elonezet-kep

Nyilvánvaló, hogy ez nem egy átfogó lista a létrehozható kombinációkról, de ez sokkal jobb, mint amit eddig kaptunk. Ami pedig még ennél is jobb, hogy a megosztható linken keresztül, bárkivel megoszthatod a hirdetésed, legyen az a főnököd, munkatársad, stb.

#6. Vigyázz a márka biztonságára és szabályaira

Mindezek után a reszponzív hirdetések nem minden vállalat számára megfelelőek, és ez rendben van így. Márka biztonsági szempontból, sokszor elfogadhatatlan, hogy a vállalat nem tudja, mi fog megjelenni a képek és szöveges rész kombinációjából. A hirdetések minden elemét, inkább az elejétől a végéig irányítanák, ami azt jelenti, hogy a banneres hirdetések a legmegfelelőbbek számukra.

Egy másik gyakori kérdés a reszponzív hirdetések szabályzata. Egyes iparágak kötelezik a hirdetőket arra, hogy a jogi információkat közvetlenül a hirdetésben hozzák nyilvánosságra, amely a reszponzív hirdetéseknél azt jelenti, hogy minden szöveges és képi területet fel kell használniuk ahhoz, hogy lefedjék ezeket a jogi követelményeket.

Tartsd szem előtt ezeket a szabályokat, amikor a szövegmezők és képek kombinációit állítod be.

Záró gondolatok

A reszponzív hirdetések létrehozása nem igényelnek különösebb erőfeszítést, de bizonyos lépéseket tehetsz annak érdekében, hogy remek eredményeket érj el. A képeket és a szövegeket okosan add meg, és ellenőrizd, hogy hogyan fognak együtt szerepelni a hirdetésben, valamint győződj meg róla, hogy betartod hirdetési szabályzatot.

 

Te futtatsz reszponzív hirdetéseket a Display hálózaton? Mik a tapasztalataid? Volt-e bármilyen problémád a fent említett gyakorlatokkal kapcsolatban.

 

Írásunk a WordStream cikke alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet