Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

7 ok, miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben

Tartalomjegyzék

Dániel Varga
2018.10.11.

Kezdjük egy kérdéssel, amivel bizonyára már minden PPC menedzser találkozott:

“ Régóta használom a Google Ads rendszerét, és jó eredményeket érek el általa. Hogyan tudok még jobb eredményeket elérni a hirdetéseimmel, miközben izgalmasabbá teszem az optimalizálásukat? “

Nos, kartárs, a megoldás egy szó mögé bújt: scriptek!

Röviden szólva a scriptek kódrészletek, melyeket ez esetben a Google Ads rendszeréből futtatva olyan szabályokat tudnak automatikusan elvégezni, melyek elősegítik a költségek csökkentését, vagy az eredmények finomítását.

google-ads-scripts_0

Nagyon sokan vannak, akik már hallottak a Google scriptekről, és még többen, akik ezt írják, mégsem próbálták még ki egyszer sem. Pedig a scriptek egyszerűek, személyre szabásuk sem igényel különösebb programozói vénát, plusz nem is javaslom, hogy teljesen előről írd meg a scriptet – megszámlálhatatlan mennyiségű, ingyenes scriptet találni a neten.

Ha megtaláltad azt a scriptet, ami az igényeidnek megfelel, már csak használni kell. A scriptek beállítása és futtatása a Google Ads fiókban egyszerű, és pár lépésből megvalósítható.

google-script

Ha pedig még mindig nem győztünk meg, alább 7 példa, amellyel egyszerűbbé, átláthatóbbá teheted a munkát a fiókban, és a hatékonyságon is javíthatsz!

  1. A scriptek automatizálják a fárasztó és időtrabló folyamatokat, hogy a figyelmed a tényleges és fontos döntésekre fókuszálhasd.

Az első oldali ajánlatbecslés alá eső kulcsszavak, a korrekciók véget nem érő keresgélése, beállítása, majd később visszaállítása, mert a konverziós költség ezt indokolja, negatívozás a DSA és a Brand kampányokban, Szókezdő Nagybetűs Hirdetésszövegek ellenőrzése és persze a havi költés folyamatos monitorozása, számítása. Ezzel természetesen nem állítjuk, hogy ezek az optimalizálás mellőzött vagy nem fontos részei, inkább azt, hogy ezeket a repetatív és droidfeladatokat bízzuk scriptekre, hogy a rutinszerű feladatsorok ne emésszék fel időnket.

  1. Növeli a fiók teljesítményét, kulcsszó szinten is!

Ugye ismerős az evidensnek tekinthető best-practice, hogy az olcsón konvertáló kulcsszavakra plusz ajánlatot adsz, míg a drágán csak a forgalmat generáló, de konverziót nem eredményező kulcsszavakat pedig visszaküldöd a SERP aljára, vagy kikapcsolod.

google-ads-scripts-most-expensive-keywords

Ha azonban több fiókot is kezelsz, akkor a több ezer kulcsszót gyakorta figyelni elképesztő mennyiségű időt visz el, amit kiválthatsz a megfelelő sciptet. A script helyetted fogja figyelni a kulcsszavak teljesítményét, és akár minden nap beavatkozást végezhet. A jó minőségű kulcsszavak pozícióit javítja, a rossz minőségűeket pedig visszasorolja.

  1. A script nem hibázik

Mindenki hibázik, te is, én is, hiszen emberek vagyunk és dolgozunk – ezen nem lehet változtatni. Pontosabban de igen, hiszen az automatizált scriptet kiküszöbölhetők ezek a hibák.

A scriptek kiszúrják, ha forgalmat terelünk 404-es oldalakra, figyelmeztet, ha egy kollégánk véletlenül vagy félreértésből lekapcsol komplett kampányokat, de akár SMS-t is küldhet, ha a fiók költségkerete merülőben van.

  1. A script akkor is dolgozik, mikor alszunk vagy pihenünk

Egy promócióban lévő termék elfogyott? Karbantartás, túlterheltség miatt lekapcsolták az oldalt? Ha a megfelelő scripteket használod, a script azonnal elvégzi helyetted a beavatkozásokat!

  1. Áldozz kevesebb időt a riportolásra és analitikára, többet a stratégia döntésekre

Mind tudjuk, hogy az optimalizálás jelentős részét olyan operatív feladatok elvégzése teszi ki, ami scriptekkel is elvégezhető.

google-ads-scripts-data

Használatával több időt tudunk olyan valóban fontos döntések előkészítésére szánni, melyek a konverziós számok javítására vannak hatással hosszútávon.

  1. Nyűgözd le kollégáid és főnökeid

A következő két pont főként azoknak szól, akik feljebb akarnak mászni a szakmai ranglétrán.

Az Ads Scriptek lehetővé teszik, hogy Google Sheetekben megosszuk a kollégákkal a 404-es oldalakat, az új, sikeres longtail kulcsszavakat, a főnökségnek pedig azt, hogy gyűröd le a konkurenciát napról napra.

google-ads-scripts-build-ad-groups

Egy idő után mindenki látni fogja a cégnél, hogy expert vagy, ami pedig…

  1. Javítja a karrier lehetőségeket

A Google Ads scriptek ismerete egy remek ütőkártya a szakmai skill szettben. Segít, hogy ne függjél a kollégáktól, és komoly értékkel ruház fel a vezetőség szemében, így jobb tárgyalási pozíciót tudsz elérni előnyösebb juttatási csomagért. Szabadúszó PPC specialistaként pedig több fiókot tudsz kezelni hatékonyan, hiszen az időtrabló repetatív feladatokat rábízhatod a scriptekre, amik jelentős mennyiségű időt és energiát szabadítanak fel, hiszen a scriptek mintegy második agyként és kézként is funkcionálhatnak munkád során!

 

Egy mondatban tehát: scriptre fel!

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet