Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Konkurenciafigyelés a Közösségi Médiában

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2018.11.09.

A közösségi média stratégia határozza meg, mennyire hatékonyak a kampányaid és mennyire értékes a közösség jelenléte a vállalkozásod számára. A stratégia megteremtése elég nehéz lehet, de még mindig nehezebb tudni, mikor vagy miként javítható. Itt jön be a versenytárs kutatása.

Tudni szeretnéd, milyen a verseny a közösségi médiában? Ezen elemzések közben ötleteket találhatsz új technikákra, új típusú posztokra, vagy akár bizonyos témákra, amelyek láthatóan a konkurenciáknál jól mennek.

Ebben a cikkünkben elmondjuk, hogyan javíthatod a versenytársak kutatásán alapuló közösségi média stratégiádat mindössze 6 egyszerű lépésben.

1.Lépés: Tudd, hogy kik a konkurenciáid (online)!

 

 

Ha el akarod kezdeni a kutatást, akkor először is meg kell találnod a legerősebb online versenytársaidat. A nagy halakkal kezdve a legjobb eredményeket kaphatod meg, hiszen ők valamit jól csinálhatnak, ha a jóval magasabb követő és engagement számmal rendelkeznek.

Az első, amit használnunk kell, az a Facebook oldalak megtekintésére szolgáló funkció, amely a Elemzések adatai között érhető el. Ez megtalálható az Elemzések – Áttekintés lapján, egészen legalul. Itt hozzá tudjuk adni a versenytárs oldalát, amivel felmérhetjük a követőit, posztolási ütemtervét és elköteleződését a versenytársaival szemben.

social-media-versenytars1

Használd a Figyelendő oldalakat, ha látni szeretnéd vagy beazonosítani a legjobban teljesítő versenytársakat, és ne felejtsd el, hogy ez nem csak a követőket számolja, hanem a teljes elkötelezettséget.

Nem vagy teljesen biztos benne, kik is a konkurenciáid? Rendben van. A SEMrush Organic Competitors jelentése segít megtalálni őket. Csak annyit kell tenned, hogy megadod az URL-ed, és az eszköz automatikusan összeállít adatokat, amelyek megmutatják a top versenytársakat.

social-media-versenytars-zooplus

Ez a jelentés jó ötletet ad arra, hogy kinek van erős online jelenléte, és ki az, aki jelentősen befektet a marketingjébe. A marketingbe erősen fektető márkákat rendszerint erős közösségi jelenlét jellemzi.

2.lépés: Keresd meg versenytársaid a legjobban teljesítő tartalmát és alkalmazkodj hozzá!

Megtaláltad a top versenytársaidat? Most itt az ideje, hogy megnézzük, mi segített nekik abban, hogy megszerezzék ezt a státuszt, és miként tudjuk ezeket felhasználni.

A versenytársak legnépszerűbb tartalmának beazonosítása segít a trendek, stratégiák és témák megtalálásában, amelyekre a közönség leginkább reagál. Ezzel új tartalmakat biztosíthatsz a  saját stratégiádhoz.

A Rival IQ, a Klear és a SEMrush eszközök segítségével nyomon követhetjük a versenytársak közösségi oldalait és tartalmait. Ez tájékoztatást nyújhat neked arról, hogy milyen gyakran látogatják az oldalak tartalmait, mennyi bevételt keresnek, milyen hashtageket használnak és még sok mást. Az elköteleződési arányokról és a tartalomról szóló információk megmutathatják, hogy milyen típusú posztokat szeretne a közönség leginkább látni. A hashtagek pedig segítenek abban, hogy felfedezzük, mely témák és speciális hashtagek által fognak minket megtalálni.

social-media-post-check

Miután megtudtuk, melyik tartalom teljesít a legjobban az egyes közösségi hálózatokon, itt az ideje, hogy ezeket az információkat felhasználjuk, és alkalmazzuk is azokat a mi stratégiánkban. Íme néhány példa arra, hogyan tehetjük ezt meg:

  • Írd fel a saját, új és továbbfejlesztett változatod! Észrevetted, hogy a versenytársad posztot írt, de a felhasználóknak még mindig sok kérdésük van? Válaszoljon ezekre a kérdésekre, és tedd egyedivé a tartalmat a saját stílusoddal és a márkáddal.
  • Jegyezd fel technikai döntéseiket és elemezd azokat! Itt azokat érdemes megnézni, mint például a legmagasabb teljesítményű poszt formátumok. A videók nagyobb elkötelezettségi arányt mutatnak-e, vagy a galériás posztok, vagy az egyetlen képes vagy szöveges bejegyzések? Ezek mind fontos szempontok, melyeket figyelembe kell vennünk, és észrevennünk, hogy bizonyos hirdetésformátumok nagyobb elkötelezettséget eredményeznek, ami azt jelenti, hogy itt az ideje változtatni a stratégiánkon.
  • Keresd meg a legfelkapottabb témákat! Találhatsz új tartalomötleteket, amelyek hozzáadhatók a már megkezdett stratégiádhoz.

3.lépés: Elemezd versenytársaid hashtagjeit!

A versenytársak által használt hashtagek sok értékes adatot adhatnak. Nem csak arról szólnak, hogy milyen témákról írnak, hanem arról is, hogy milyen hashtageket használnak a Twitteren és az Instagramon, hogy maximalizálják elérésüket, és potenciálisan kapcsolódjanak még az új közönségekhez is.

A Hashtagify és az ExportTweet eszközökkel nyomon követhetjük és értékelhetjük a múltban és a jelenben megtalálható hashtageket, amelyek segítenek felmérni a népszerűségüket és a hatékonyságukat. Különösen a ExportTweet tudja megmutatni, hogy mely versenytársak használják a hashtaget a leghatékonyabban, és betekintést nyújtanak annak használatához.

social-media-hashtag

Mivel a közösségi média nagyon gyorsan változik, fontos, hogy ne felejtsük el figyelni a versenytársak hashtagjeit. A hashtagek segítségével felfedezhetjük a trendi témákat és a nagy változásokat a bevált gyakorlatokban, ezen kívül  még a versenytársak különleges ajánlatait és akcióit is. Ez az információ segíthet abban is, hogy az ajánlataid versenyképesek maradjanak.

4.lépés: Kövesd nyomon a közönségük növekedését!

Szeretné kideríteni, melyik versenytárs dominál az egyes közösségi hálózatokon? A közönség növekedésének követése jó kiindulópont lehet.

A Sprout Social versenytárs jelentései sok információt nyújtanak a közönség növekedéséről és a versenytársak Facebook, Twitter és Instagram fiókjairól.

social-media-sprout-social

Ha nagy kiemelkedést látsz, nézd meg a profiljaikat, és keresse tippeket, hogy miért történhetett náluk akkora növekedés. Ha viszont azt szeretnéd tudni, hogy hirdetési kampányok állnak mögötte, akkor a Facebook új Adatok és hirdetések eszköz segítségével megtekintheted az összes olyan hirdetést, amelyet egy oldal jelenleg is futtat.

social-media-konkurencia-hirdetesek

5.lépés: Keress rá, ki és hogyan említi őket!

Szeretnél új influencereket keresni a márkádoz? Nézd meg, ki említi a versenytársaidat, és nézd meg, hogy melyek lehetnek számodra relevánsak.

social-media-twitter

Olyan eszközöket használhatsz, mint például a Mention, hogy megtudd, ki beszél a versenytársakról.

Amellett, hogy megtaláltad az említett személyeket, azt is érdemes megtudni, hogy a versenytársak miként reagálnak a márkájukkal kölcsönhatásban álló felhasználókra, és hogy a hirdetések hogyan hatnak a közösségi média stratégiájukra. Átmásolják-e az eredeti Tweet-t, vagy megosztják-e a bejegyzést, vagy köszönetet mondanak-e nekik az eredeti hozzászólás során, vagy egyszerűen csak like-olnak? Nézd meg, hogy mi tűnik a legjobb megoldásnak, és teszteld le ezeket a stratégiákat.

6.lépés: Kövesd nyomon az összes online tevékenységüket!

Ez kicsit trükkös lehet, de bízz bennem, amikor azt mondom, hogy a versenytársak online tevékenységének folyamatos követése hosszú távon hatalmas eszköz lesz.

Ismét képes leszel gyorsan felvenni a hirtelen változásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy alkalmazkodni tudj a stratégiádhoz, hogy versenyképes maradj, és talán még túl is léphetsz a versenytársakon. A SEMrush Social Media Tracker segíthet ebben, viszont a részletes adatokért még mélyebbre kell ásnod.

social-media-tracker-sem-rush

A következőket kell keresned:

  • Milyen gyakran posztol a versenytársad, és milyen platformokon?
  • Az egyes platformokon való részvételi trendek ingadozása.
  • Mely időpontokban és időszakokban szerzik a legtöbb aktivitást?
  • Milyen típusú tartalmakat használnak, és melyek kapják a legjobb interakciókat? Keresd meg a részleteket, például fényképeket, videókat és egyéb formátumokat!

Összegzés

A konkurenciakutatás feltétlenül segíthet a közösségi média stratégiád módosításában és javításában. A legjobb versenytársak és a legfontosabb tartalmak azonosítása jó kezdet. A hashtagjeik, a növekedésük és az online tevékenységük elemzésével azonban megkaphatod azokat a válaszokat, amikre szükséged lehet. Ne felejtsd el követni az említéseket a végén, így láthatod, mennyire hatékonyak ezek a technikák a kapcsolatok építésében, és milyen stratégiákat használhat a közönséggel való kapcsolatok kiépítésére.

Fontos, hogy vonjuk le a versenytárskutatásból a tanulságokat, és építsük be azt a saját stratágiánkba ahelyett, hogy azt teljesen egészében lemásolnánk.

Forrás:

https://www.stateofdigital.com/improve-your-social-media-strategy-competitor-research/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet