Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan kombináld a SEO-t és a PPC-t a kimagasló eredményekért

Tartalomjegyzék

Anna Alexi
2018.11.22.

Lehet, hogy a SEO és PPC két teljesen különálló csatorna, egyedi szerepekkel, de a céljuk ugyanaz: látogatókat terelni a weblapodra.

Amikor pénzügyi megszorításokra kerül a sor, gyakran tolódik a hangsúly az azonnali megtérülésre, a gyors eredményekre. A választás a SEO és a PPC között ezért általában a költségkeret szerint történik, pedig ennek nem kell így lennie.

Választhatod mind a kettőt, még ha limitált költségkerettel dolgozol is.  A lényeg a prioritásokon van.

seo-es-ppc-kombinalasa-a-kimagaslo-eredmenyekert

1.Régi SEO eszközök, új felhasználási lehetőségek

Egyeseknek a long-tail kulcsszavak régimódiak lehetnek, míg másoknak inkább aranybánya. Bármelyik típus is vagy, a long-tail kulcsszavak mindig a segítségedre lesznek, ha negatív kulcsszavas listát építesz a PPC kampányaidhoz.

Például, ha karácsonyi képeslapokat árulsz, akkor nem szeretnél a “karácsonyi képeslap készítése házilag” keresésre megjelenni, de sokkal inkább érdekes lehet számodra a “karácsonyi képeslap vásárlás” és egyéb kulcsszavak.

seo-keresoszo-pelda

A megfelelő negatív kulcsszavak megválasztása mindenkinek jó, hisz neked nem kell fizetni a fölösleges kattintásokért, a felhasználó pedig nem tölti az idejét irreleváns weboldalak böngészésével.

2.Vegyél ki többet a PPC adataidból

Figyeld a hirdetés szövegeid teljesítményét, és a jól szereplő szövegeket forgasd át SEO-barát tartalmakba. Például a legjobb hirdetés szövegeidet használhatod meta description-ként.

Egy másik ötlet, hogy nézd meg, mely témájú oldalakon a legnagyobbak a display hirdetéseid átkattintási arányai. Ebből megtudhatod, hogy mi az, ami éppen aktuálisan olvasott téma és ehhez igazíthatod a SEO témaválasztásaid.

3.Csak a kulcsszavak

Lehet, hogy már aktívan használod a legjobban teljesítő kulcsszavaid a PPC kampányaidból, de azért érdemes erre egy pár szót áldozni.

A PPC a leggyorsabb és legbiztosabb módja annak, hogy a kiválasztott kulcsszavaid teszteld. Élj a lehetőséggel!

Van, aki persze a fordítottját választja, és először a SEO-ra koncentrál, majd, a már organikus jó átkattintási aránnyal és konverzióval rendelkező kulcsszavak veszi fel a PPC kampányaiba.

A választás a tiéd, hogy melyik úton indulsz el. Mi mindig egy integrált marketing stratégiára fogjuk letenni a voksunk, mert mi úgy gondoljuk, hogy több csatorna szinergiáját kihasználva érhetsz el kiemelkedő eredményeket.

4.Ne engedd el az ügyfelek kezét vásárlás után sem

Még, ha a SEO erőfeszítéseid sikeresnek is bizonyulnak, mászol felfelé a rangsorban és érkeznek a konverziók, akkor sem tudsz mindenkit elsőre elkápráztatni.

Sok potenciális vásárlótól eshetsz el azért, mert éppen nincs olyan szituációban, hogy konvertáljon (pl.: buszon ácsorog, bevásárol, stb.). Vagy éppen kíváncsi a konkurencia kínálatára és ezért csukja be a weboldalad.

Ne hagyd ezeket a látogatókat egyszerűen lemorzsolódni, tereld vissza őket egy jól átgondolt és kivitelezett remarketing stratégiával.

Egy átlagos felhasználó heti 5 órát tölt online vásárlással. Ha csak egyszer járt az oldaladon, miért pont rád emlékezne?

Gondolj arra is, hogy ne csak a főoldalra irányítsd a visszatérő látogatókat, hanem használj bátran dinamikus remarketinget. Így ugyanaz a termék fog visszatérni a felhasználónak, amit megtekintett és nagyobb eséllyel fog rákattintani.

A remarketinges fizetős hirdetéseidet kombinálhatod egyéb csatornákkal (hírlevél, social), de biztos, hogy a legnagyobb pluszt az oldaladon töltött kellemes idő fogja hozni. Így figyelj oda a UX-re minden esetben.

5.Brand építés SEO-val és PPC-vel

A PPC hirdetéseket több mindenre is lehet használni, mint csak termékek és szolgáltatások értékesítésére.

Legyél kreatív és növeld a márkaértéked PPC hirdetésekkel. Legyen az egy jól megválasztott display kampány a megfelelő érdeklődési csoportoknak, vagy gondosan megfogalmazott search hirdetés szövegek, a PPC csatornád is kiváló lehet brand építésre.

Amiatt ne aggódj, ha elsőre nem konvertálnak, a brand építő kampányok lényege a láthatóság növelése. Folyton légy szem előtt, hiszen ha már ismert a márkád, akkor később nagyobb eséllyel kattintanak a search hirdetésedre.

Tovább növelheted a láthatóságod SEO eszközökkel, mint például a Google MyBusiness alkalmazás. Ha regisztrálod a céged, akkor a cégnévre történő kereséskor meg fog jelenni a hirdetésed a megfelelő bővítményekkel, az organikus találataid és még a MyBusiness kártyád is.

seo-lathatosag-noveles-mybusinessel

Így egyszerre rengeteg információt adhatsz át, arról, hogy mivel foglalkozol, hol érhetnek el téged, és akár az aktuális ajánlataid is megjelenítheted.

Persze az is fontos, hogy a kattintás után mi következik, de ez mindig az adott eszköztől és a céljától függ. A PPC hirdetést ajánlatos valamilyen vásárlásra ösztönző oldalra landoltatni, míg a MyBusiness oldalad simán a főoldalra.

6.Lassan járj, tovább érsz

A PPC és a SEO nem minden kombinálása jackpot.

Egy jó példa arra, hogy egy kreatív megoldás hogyan kapott végül borzalmas fogadtatást a British Petrolé, 2010-ből. A történelem legnagyobb olajkatasztrófájáért volt felelős a cég a Mexikói öbölben.

Jó megoldásnak tűnt, hogy ha valaki rákeres az “olajszivárgás”, “olajkatasztrófa” szavakra, akkor ne a hírek jelenjenek meg elsőnek, hanem a BP elmondhassa az ő álláspontját és jobb színben tudja feltüntetni magát.

Ezekre a kulcsszavakra ezért elindított egy hatalmas PPC kampányt, amivel a saját oldalát reklámozta. Ez elsőre egy brilliáns ötletnek tűnt, hiszen így a gyanútlan érdeklődő először a BP verzióját olvassa a katasztrófának és, hogy a cég mit tett a probléma orvoslásáért.

Viszont, ez a kampány hatalmas negatív visszhangot kapott, ami csak még lejjebb húzta a márkanevet.

A tanulság tehát, hogy még a legjobbnak tűnő, legeredetibb ötletek sem feltétlenül szolgálják a céged előnyét. Mindig figyelj oda, hogy jársz-e etikailag érzékeny talajon.

seo-ppc-rossz-kreativ-pelda

Összegzés

Sokan még ma is úgy gondolnak a SEO-ra és a PPC-re, mint két külön szakmára. Ez a nézet különösen elterjedt kezdő marketingesek és kisebb cégek körében, ahol a marketing célok nem tisztázottak.

Pedig lássuk be, mindkettő csak része a nagy egésznek.

Ha egyszerre futtatsz SEO-t és PPC-t, akkor megvan az az előnyöd is, hogy két forrásból kapod az adataid. Ezeket felhasználhatod a közönségeid, a kreatívjaid, a költségeid, egyszóval a stratégiád finomítására.

Végül ne felejtsd el, hogy a SEO és a PPC csatornád is a Google világában mozog, ahol folyamatosak az algoritmus frissítések. Ezért mindig legyél naprakész, és folyamatosan felügyeld a csatornáid.

Cikkünk a Search Engine Journal írása alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet