Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan zárjuk ki a mobil és tablet megjelenéseket a Google Ads-ban?

Tartalomjegyzék

Dániel Varga
2018.12.14.

2018 szeptemberében a Google Ads hirdetési rendszere nyugdíjba küldte az adsenseformobileapps.com display kampány elhelyezést, valamint a G-mob tartalmi kizárást, mint a hirdetési rendszer klasszikus kizárásokra való megoldását. Ha a változtatás óta még nem történt meg, a mobil platformról érkező forgalom egész biztosan drasztikusan nőtt – a tapasztalatok alapján a futó kampányokban a Google support oldalon lévő leírás alapján érdemes felülvizsgálni a futó kampányainkat.

adsenseformobileappscom-inactive-elhelyezes

A jelenlegi kampánybeállításokban az adsenseformobileapps.com kizárás már “inaktív” státusszal rendelkezik, a kizárás javítását a Settings > Devices > Set specific targeting for devices menüpontban lehet eszközölni. Fontos, hogy a korábbi adsenseformobileapps.com kizárás ha meg is jelenik a fiók beállításaiban, a kizárás ténye már nincsenek érvényben.

google-device-beallitasok-regi

A Google álláspontja, hogy amíg mobil platformra is szeretnénk célozni, és aktívan hirdetni, akkor javasolt a mobil applikációkban is megjelenni. Amennyiben üzleti céljainkat nem szolgálják a mobil appokban történő megjelenések, úgy kizárásoknál egyesével kell őket kizárnunk, ami valljuk be, rendkívül körülményes.

mobil-app-kizaras

De vajon lehetséges az, hogy a Google Mobil Appokból érkező forgalom minősége jelentősen nőtt, és vajon érdemes lehet-e megfontolni, hogy hirdetéseinket az appokban is megjelenítsük? Nos, appokat gyakorlatilag mindenki használ, aki rendelkezik okostelefonnal, és számtalan esetben elfordult már, hogy a játék közben felugró hirdetésre akaratunk ellenére is rákattintunk, akkor is, ha kattintás előtt a hirdetést sem feltétlenül sikerült látnunk, hiszen az appon belüli hirdetések bezárásánál sokan nem a bezárásra kattintanak, hanem magára a hirdetés felületére. Az appon belüli hirdetések teljesítménye ennek okán is elmarad a többi felülettől, melyet a statisztikák, az oldalon eltöltött idő és a lepattanási arány is megerősít a legtöbb fiókban.

Az alábbi diagrammon azt láthatjuk, milyen mértékben kezdett el növekedni a forgalom a szeptemberi változás után az egyik fiókban:

mobile-app-forgalom-megterules

A fenti e-commerce fiók ugyanazon időszakában 672 USD költés mellett 16 konverzió született, mely 5.397 USD bevételt hozott. Ez első ránézésre jó eredménynek minősíthető.

Az elhelyezéseknél láthatjuk, hogy a konverziók mobil platformról érkeznek, azonban jobban az eredmények mögé tekintve láthatóvá válik, hogy az appokból érkező konverziók költsége a nem appokból érkező konverziók duplája.

remarketing-mobile-app-konverzio

A futó Remarketing kampányban a megoldás az volt, hogy külön kampányokba csoportosították a mobil appokat, így a költségkeret kordában tarthatóvá vált, továbbá a mobil platformot célzó kampány sem kannibalizálta a desktopot célzó kampányt.

Ezzel a metódussal maximalizálhatjuk a konverziókat a desktopon, és kordában tarthatjuk a konverziós költséget a mobilt célzó kampányunkban, mely főként akkor lehet hasznos, ha a napi költségkeret szűkösre lett szabva.

Az egyik kampányban tehát kizárhatjuk a mobil applikáció, a másik kampányban pedig a kiválasztott mobil applikáció kategóriákat célozhatjuk, immáron “megfigyelés” helyett “célzással”.

mobile-app-celzas

Egy másik Lead Gen fiók kampányában azt találtuk, hogy a mobil app célzás ugyan óriási forgalmat irányított a landolónkra, azonban a mobil app kategóriák kizárása nem eredményezte, hogy mobil appoknak ne jelenjen meg a hirdetés.

display-app-kategoria-kizaras

A kategóriánkénti kizárások ugyan nem szüntették meg teljesen a mobil applikációkban való megjelenést, a költség egyértelműen csökkent, viszont nehéz előre látni, hogy az új beállításokkal várható-e a jövőben újabb kiugrás a költségben és forgalomban.

Végszó

Kampánycéltól és költségkerettől függetlenül mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy üzleti céljainkat milyen módon befolyásolja a mobil appokban történő hirdetés megjelenés, azonban ha költség nagyon elszáll, érdemes elébe menni és kizárni az appokat.

Ugyan a Google nem tette könnyűvé ezt a lépést, – szemben a tavaly szeptemberi időszakkal, ahol egy sorral kizárhatóvá váltak a mobil appok – azért megléphető, de a teljes kizárás kétséges maradhat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet