Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

5 megválaszolandó kérdés a Facebook hirdetések indítása előtt

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2018.12.19.

A Facebook hirdetéseinket nem szabad csak úgy elindítani. Annak érdekében, hogy hirdetések megfelelően készen legyenek, néhány percet rá kell szánnunk arra, hogy átnézzük a Facebook hirdetések beállításait, még mielőtt elkezdenénk költeni a pénzt.

Íme az 5 kérdés, amit meg kell válaszolnunk, mielőtt elindítanánk az új Facebook kampányokat és hirdetéseket:

 

  • Mi a célom?

A Facebook kampány indításához szükséges több tucat lépés előtt meg kell győződnünk arról, hogy a végeredmény összhangban lesz-e az eredeti célunkkal.
Rengeteg lehetőségünk van a Facebook hirdetési típusokra nézve, az új funkciók pedig segítenek megkönnyíteni a beállítási folyamatot. Viszont ehhez el kell kezdenünk megfogalmazni az egyértelmű célokat.
A célok segítenek kiválasztani a megfelelő kampányokat, milyen hirdetésfajtákat szeretnél futtatni, és hogyan hozhatsz létre KPI-okat, hogy utána meg tudj bizonyosodni arról, valóban elérted-e ezeket a célokat.

facebook-kampany-celok

  • Megfelelően célzom-e a közönségemet?

Egy jó kreatív növelheti a Facebook hirdetései sikereit, viszont ha ehhez nem célozzuk meg a megfelelő közönséget, akkor lehet, hogy ez csak pénzkidobás volt. Mielőtt elindítanánk a kampányokat, először azonosítsuk be a célközönségünket, ami kapcsolódik a kampány céljaihoz és célkitűzéseihez.

facebook-egyeni-celkozonsegek

Felmerülő kérdések:

  • Új rajongókat, meglévői rajongókat vagy mindkettőt céloznád?
  • A / B teszteket futtatnál, hogy megtudd, melyik hirdetés teljest majd jobban?
  • Meg szeretnél jelölni fontos szempontokat is, mint például az életkort, a nemet vagy a földrajzi helyet?

 

  • Mennyire vannak egyensúlyban a képek és a szövegek?

A platform 20 százalékos szabálya büntetni a szöveges hirdetéseket, viszont ami ennél is fontosabb: Hogyan nézzen ki a hirdetés? Győződj meg róla, hogy átmegy-e majd a szabályon, mivel, ha soknak érzékeli a szöveget, úgy kevesebb alkalommal fog tudni megjelenni a hirdetésed. Ez egy kényes része, de érdemes megvizsgálni, mielőtt pénzt költenénk rá.

facebook-hirdetes-20%-ellenorzes

  • Milyen gyakran jelenjenek meg a hirdetések?

Senki sem szereti újra bombázni ugyanazt a hirdetést, ezért fontos, hogy ellenőrizzük ezt a beállítást, mielőtt elkezdenénk. Próbálj meggyőződni arról, hogy továbbra is gyakran ellenőrzöd a hirdetéseid gyakoriságát, ha azt látod, hogy túlságosan indexeli a közönségeket, ami fáradtsághoz és negatív visszajelzésekhez vezethet.

A weboldalunkon már járt  közönségek hajlamosabbak az üzenetünk befogadására, ezért is jelenítheti meg gyakrabban a rendszer a remarketing hirdetéseket. A meglévő remarketing célközönségeknél viszont be tudunk állítani gyakoriságkorlátot, így pontosan meg tudjuk azt mondani, hogy egy felhasználó hányszor lássa a hirdetéseinket.

facebook-hirdetes-gyakorisagkorlat

  • Rákattintanál?

Ez a legfontosabb rész a hirdetések ellenőrzésére nézve. Vajon megfelelő-e a potenciális közönség felé az üzenet és a kreatív? Érdemes külön hirdetéssorozatokra bontani az egyes célközönségeket, personakat, így más-más szövegezéssel és kreatívokkal szólíthatjuk meg őket, sokkal személyre szabottan.

facebook-hirdetes-kattintas

Ha te nem érzed még lekattintható formában a hirdetésedet, talán jobb, ha elhalasztod az aktiválást, és még átdolgozod a maximális teljesítmény érdekében.

 

Forrás:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/10/26/facebook-ads-checklist

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet