A Facebook hirdetéseinket nem szabad csak úgy elindítani. Annak érdekében, hogy hirdetések megfelelően készen legyenek, néhány percet rá kell szánnunk arra, hogy átnézzük a Facebook hirdetések beállításait, még mielőtt elkezdenénk költeni a pénzt.
Íme az 5 kérdés, amit meg kell válaszolnunk, mielőtt elindítanánk az új Facebook kampányokat és hirdetéseket:
-
Mi a célom?
A Facebook kampány indításához szükséges több tucat lépés előtt meg kell győződnünk arról, hogy a végeredmény összhangban lesz-e az eredeti célunkkal.
Rengeteg lehetőségünk van a Facebook hirdetési típusokra nézve, az új funkciók pedig segítenek megkönnyíteni a beállítási folyamatot. Viszont ehhez el kell kezdenünk megfogalmazni az egyértelmű célokat.
A célok segítenek kiválasztani a megfelelő kampányokat, milyen hirdetésfajtákat szeretnél futtatni, és hogyan hozhatsz létre KPI-okat, hogy utána meg tudj bizonyosodni arról, valóban elérted-e ezeket a célokat.
-
Megfelelően célzom-e a közönségemet?
Egy jó kreatív növelheti a Facebook hirdetései sikereit, viszont ha ehhez nem célozzuk meg a megfelelő közönséget, akkor lehet, hogy ez csak pénzkidobás volt. Mielőtt elindítanánk a kampányokat, először azonosítsuk be a célközönségünket, ami kapcsolódik a kampány céljaihoz és célkitűzéseihez.
Felmerülő kérdések:
- Új rajongókat, meglévői rajongókat vagy mindkettőt céloznád?
- A / B teszteket futtatnál, hogy megtudd, melyik hirdetés teljest majd jobban?
- Meg szeretnél jelölni fontos szempontokat is, mint például az életkort, a nemet vagy a földrajzi helyet?
-
Mennyire vannak egyensúlyban a képek és a szövegek?
A platform 20 százalékos szabálya büntetni a szöveges hirdetéseket, viszont ami ennél is fontosabb: Hogyan nézzen ki a hirdetés? Győződj meg róla, hogy átmegy-e majd a szabályon, mivel, ha soknak érzékeli a szöveget, úgy kevesebb alkalommal fog tudni megjelenni a hirdetésed. Ez egy kényes része, de érdemes megvizsgálni, mielőtt pénzt költenénk rá.
-
Milyen gyakran jelenjenek meg a hirdetések?
Senki sem szereti újra bombázni ugyanazt a hirdetést, ezért fontos, hogy ellenőrizzük ezt a beállítást, mielőtt elkezdenénk. Próbálj meggyőződni arról, hogy továbbra is gyakran ellenőrzöd a hirdetéseid gyakoriságát, ha azt látod, hogy túlságosan indexeli a közönségeket, ami fáradtsághoz és negatív visszajelzésekhez vezethet.
A weboldalunkon már járt közönségek hajlamosabbak az üzenetünk befogadására, ezért is jelenítheti meg gyakrabban a rendszer a remarketing hirdetéseket. A meglévő remarketing célközönségeknél viszont be tudunk állítani gyakoriságkorlátot, így pontosan meg tudjuk azt mondani, hogy egy felhasználó hányszor lássa a hirdetéseinket.
-
Rákattintanál?
Ez a legfontosabb rész a hirdetések ellenőrzésére nézve. Vajon megfelelő-e a potenciális közönség felé az üzenet és a kreatív? Érdemes külön hirdetéssorozatokra bontani az egyes célközönségeket, personakat, így más-más szövegezéssel és kreatívokkal szólíthatjuk meg őket, sokkal személyre szabottan.
Ha te nem érzed még lekattintható formában a hirdetésedet, talán jobb, ha elhalasztod az aktiválást, és még átdolgozod a maximális teljesítmény érdekében.
Forrás:
https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/10/26/facebook-ads-checklist