Az Instagram egy új hirdetési eszközön dolgozik, aminek a lényege, hogy a márkák könnyebben hirdethetik magukat az influencereken keresztül.
A Branded contant ads annyira új, hogy magyar elnevezése még nincs.
Működési elve szerint a márkák, akik meg vannak jelölve egy-egy influencer által posztolt képen lehetőséget kapnak az adott tartalom meghirdetésére.
Az eddigiekben ugyanis a márka csak úgy juthatott el az együttműködéssel a célcsoportjához, hogy az adott influencer jelöli a képen, hogy szponzorált tartalom, és az ő követői szembesülnek így a márkával, amit népszerűsít.
A márkának tehát eddig nem volt lehetősége a róla szóló tartalmát mások számára is megjeleníteni, csupán az adott influencer követői láthatták azt. Az pedig egy ideje köztudott, hogy az Instagram algoritmusa is folyamatosan változik, és a nem túl aktív követőkhöz bizony nem feltétlenül jutnak el a követett személy tartalmai. Így azonban a márka a lehető legtöbbet ki tudja hozni az együttműködésekből és a rá fordított költségből.