Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

KM News – 40. hét – Ezek történtek a héten

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.10.04.

Újabb hét, így újból a legfrissebb hírekkel jelentkezünk az online marketing világából. Tarts velünk és szemezgess a Google Ads, Google Analytics, SEO és Social Media jellegű témákból. Kezdjük is el!

1/ Gyorsabb Facebook katalógus frissítések

Mostantól a beállított frissítési ütemezésen felül a Facebook akkor is befrissíti a katalógust, ha azt érzékeli, hogy változott az adatforrás tartalma. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem kell megvárni az ütemezett óránkénti, napi vagy heti feltöltést. Ennek a frissítésnek köszönhetően, mindig naprakész lesz a katalógusunk. Amikor a rendszer észlel egy új terméket a katalógusban, automatikusan feltöltésre kerül.  Ennek a beállításnak az elérése a Katalógusok – Termékek adatforrásai – Adatforrás neve – Beállítások résznél található. Amikor új feed ütemezést állítunk be, látni fogjuk az Új verziók automatikus feltöltése lehetőséget. Ez az opció alapértelmezés szerint be van kapcsolva, de dönthetünk úgy, hogy kikapcsoljuk.

2/ Facebook részletes célzási változások

Néhány részletes célzási lehetőséget kivezetett a facebook. 2019. augusztus 19. után bizonyos célzási lehetőségek nem lesznek elérhetők az új kampányokhoz.

A meglévő kampányok keretében a hirdetések 2020. január 14-ig továbbra is megjelenhetnek ezekkel a hirdetési beállításokkal. A 2020. január 14-ig nem frissített kampányok megjelenítését szüneteltetik.

Amikor lehetséges, alternatív célzási beállításokat javasol számunkra rendszer, így könnyedén tudjuk módosítani.

3/ Nevet vált és bővült a Google oktatási platformja

Az új név – SkillShop

Új Google Ads tanfolyamokat vezetnek be, amelyek segítségével jobban megismerhetjük a keresési, display, videó és shopping kampányok kezelését és mérését. Mindegyik kampány típushoz tanusítás szerezhető be, valamint bővült a tanfolyamok köre is.

4/ Hívást kezdeményező hirdetések

A felhasználói élmény javítása és a jobb minőségű hívások érdekében, a Google frissítette a hirdetési egység elrendezését.

Most a vállalkozás neve és a címsor közvetlenül a telefonszám alatt jelenik meg, egy nagyobb telefon ikonnal együtt.

Az új megjelenés segít, hogy a hívást kezdeményező hirdetések, jobban kitűnjenek a többi szöveges hirdetéstől.

A meglévő hívást kezdeményező hirdetések, ezen a héten automatikusan átváltanak az új elrendezésre, és nincs szükség további intézkedésre.

5/ Szeptemberi Google alap-algoritmus frissítés

Az alapalgoritmus frissítés, magyar idő szerint 2019.09.24.-én, 20 órakor kezdetét vette. Várhatóan néhány nap alatt lefut a teljes frissülés.Az alap-algoritmus frissítés során a Google a rangsorolási algoritmusán alapvető és széleskörű módosításokat hajt végre. Ellentétben az olyan specifikus frissítésekkel, ami például csak a weboldalak sebességét figyeli.

Ilyen esetben a Google általában újraértékeli a tartalmat, hogy a találati listán relevánsabb és jobb találatokat jelenítsen meg. Ez nem büntetés, inkább a rangsorolás finomhangolása. Az ilyen frissítések keresőoptimalizálási szempontból mindig változást hoznak.

Hasonló algoritmusfrissítés 2019 június 3-án került sor legutóbb, ami alaposan megmozgatta a találati listát.

Analyticsben tapasztalhatunk érdekes változásokat a következő napokban.

Hétfőn (09.30.) megszűnt az átlagos pozíció, helyette használjuk az új mutatókat, melyek tisztább képet nyújtanak arról, hogy a hirdetések a keresési oldalak mely részein jelennek meg!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet