A közelgő nemzetközi nőnap alkalmából a Pinterest nyilvánosságra hozott egy riportot, ami a női felhasználók körében végzett keresések trendeket, illetve ezek jelentőségét elemzi.
Mivel globálisan egyre nagyobb arányban növekszik a nők jövedelme (billió dollárok), 2028-ra várhatóan a diszkrecionális kiadások (a szükségesen felüli kiadások pl. szolgáltatásokra vagy luxusra) 75%-áért a nők felelnek majd.
Ezek pedig ugyanazok a nők, akik a Pinterestet használják arra, hogy döntéseket hozzanak meg. Ez túlmutat puszta ihletmerítésen, mivel a Pinterestet arra is használják, hogy komolyabb döntésekben találjanak tanácsot: pl. az első ház vásárlása, solo-utazás, bértárgyalás stb.
A Pinterest az összes amerikai nő 60%-át éri el, 80% anyát és 75% ezredfordulós (millenial) nőt.
A nők változó keresési magatartásának megértése új perspektívákat nyithat meg marketingben. Lássuk, hogy a Pinterest szerint mire keresnek egyre többet a nők.
Többet keresnek az önálló életmóddal kapcsolatos döntésekről, anyagi függetlenségről és továbbtanulási lehetőségekről, pl.:
- Vállalkozásindítás, mellékállás stb.
- Felnőttképzések (anyaként való tanulás)
- Döntéshozatali stratégiák
- A szingli lét kihasználása/megragadása
- Solo utazás
- “Mire figyeljünk az 1. lakásvásárlásnál?”
Az előbb leírtakkal ez összefügg: ahogy egyre többet keresnek a nők, egyre kevésbé függnek anyagilag a partnerüktől.
A marketingesek számára fontos a magatartásbeli változás: idővel a nők egyre inkább keresnek egyéni lehetőségekre és önállóan hoznak döntést.
A férfiak keresése is mutat némi változást: Egyre többen keresnek közülük gyerekneveléssel vagy háztartással kapcsolatos témákra, pl. főzésre.
Attól függetlenül, hogy egy márka aktív-e a Pinteresten vagy nem, érdemes megfontolni, hogy ezek a trendek mit jelentenek egy-egy vállalkozás szempontjából, illetve hogyan befolyásolják a marketingstartégiákat 2020-ban.