Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

7 pofonegyszerű SEO tennivaló, ami otthonról is elvégezhető

Tartalomjegyzék

Csaba Szabó
2020.03.31.

Jelenlegi járványügyi helyzetünkben sok minden miatt fájhat a fejünk és sok minden miatt aggódunk – teljes joggal. Ilyenkor az olyan feladataink, mint pl oldalunk keresőoptimalizáltsága nyolcadrangúvá válik, mondván: ez jelenleg egyáltalán nem fontos. Véleményünk szerint azonban ez helytelen hozzáállás. 

Már most leszögezzük: az üzletmenet szempontjából a SEO valóban nem az elsődleges dolog, amivel foglalkoznunk kell, azonban nem szabad teljesen elengedni. Ez az időszak alkalmas lehet arra, hogy – miután összeszedtük magunkat az átmeneti sokk után – egyfajta nagytakarítást végezzünk SEO téren az oldalunkon.

SEO-otthonrol-koronavirus

Emellett a SEO-n belül vannak olyan elemek, amikkel kiemelten fontos, hogy foglalkozzunk, pont, hogy a járvány miatt. Ezek a potenciális vásárlóink informáltságát hivatottak elősegíteni, hogy a koronavírus idején is megtaláljanak minden releváns információt a boltunkról, termékünkről, szolgáltatásunkról. Meg tudja-e kapni azt a terméket vagy szolgáltatást, amire szüksége van, mikor, hol, hogyan stb.? Ha kielégítjük felhasználóink ilyen jellegű információs igényét, azt a Google algoritmusa is értékelni fogja. Megfelelő informálással és apróbb változtatásokkal tehát nem csak megnyugtatjuk felhasználóinkat és továbbra is közeli kapcsolatot ápolunk velük, hanem az organikus teljesítményünk is növekedni fog.

De pontosan mit érdemes ilyenkor SEO téren tenni? Utánanéztünk releváns szakmai cikkekben, és összeszedtük egy 7 pontos csokorba, hogy milyen elemeket érdemes tartalmilag/technikailag aktualizálni mind a felhasználóink, mind az algoritmus számára.

Google My Business információk aktualizálása

Zűrzavaros nyitvatartási időszakok és állami szabályozások közepette nagyon fontos, hogy tisztán és érthetően kommunikáljunk ügyfeleink-felhasználóink felé, hogy tudják, hogyan változik ennek hatására a mi üzletmenetünk is. Ezért kiemelten fontos, hogy frissítsük a Google My Business (GMB) fiókunkat – ami duplán fontos, ha fizikai bolttal is rendelkezünk. Az ott található információk közül is nagy hangsúlyt kell helyezni a nyitvatartási idő módosítására, és a description átírására. Emellett ajánlott folyamatosan posztolni a Google Posts-ra, hogy vásárlóink képben legyenek az üzlet jelenlegi helyzetéről, újdonságokról, házhoz szállítási lehetőségekről stb.

Egyéb releváns, lokális ‘listings’ felületeken megtalálható profiloldalak aktualizálása

Ez a pont hasonlít az előző lépéshez. Amennyiben üzletünk más, GMB-hez hasonló listings felületeken is jelen van, úgy ott is érdemes aktualizálni azokat az üzletmenetben beállt új információkkal. Ilyen platform pl a TripAdvisor, Bing Places, Facebook, Yelp (ez utóbbi Magyarországon nem releváns, csak akkor, ha külföldön is van üzletünk) stb. A Facebook ezek közül egy kakukktojás, azonban – főleg local SEO szempontjából – fontos, hogy ezen a platformon is friss adatokkal szolgáljunk. Ezeken az oldalakon is kiemelt jelentőséggel bír a nyitvatartási idők frissítése, a leírás, illetve – főleg a Facebook esetében – a posztolás.

Megfelelő strukturált adatok implementálása és/vagy aktualizálása.

Ha strukturált adatokról beszélünk, akkor jelenleg két fő kategória fontos nekünk: termékek és rendezvények.

A termékek esetében fontos tudatni a felhasználókkal és a Google algoritmusával, hogy hogy állunk a készleteket illetően. Rendelkezésre állnak? Vagy kifogytak?

Ennek jegyében mindenképpen implementáljuk a ‘Product’ típusú strukturált adatokat az oldalunkra. Ezen belül is az ‘availability’ érték nagyon fontos: ezt állítsuk be InStock-ra, vagy OutofStock-ra.

Rendezvények:

Olyan vállalkozások esetén, amelyek valamilyen rendezvényt szerveztek volna 2020 első felében, azoknál nagy eséllyel ez a terv borult. Ilyen site-ok esetében kiemelten fontos, hogy szerepeljen ‘Event’ típusú strukturált adat az oldalon, és megfelelően fel kell tüntetni, hogy mi lett a sorsa a rendezvénynek: el lett halasztva? Törölve? Meg lesz tartva, viszont online formában?

A Google azt ajánlja ennek margójára, hogy az ‘Event’ strukturált adaton belül változtassuk meg az ‘eventStatus’ tulajdonságot ‘EventCancelled’ vagy ‘EventPostponed’ értékre. Amelyik számunkra releváns.

Szerencsére a schema.org is felismerte az igényt, hogy a rendezvények esetében még pontosabb informálásra van szükség, ezért új strukturált adat típusokat fejlesztett ki:

  • SpecialAnnouncement: ennek segítségével fontos szöveges bejelentést lehet feltüntetni az oldalon
  • eventAttendanceMode: ennek segítségével feltüntethetjük, hogy amennyiben megtartjuk a rendezvényünket, úgy ez ‘online’, ‘offline’, vagy ‘mixed’ úton fog-e végbemenni

Koronavírus FAQ page indítása

A felhasználók sokkal több időt töltenek jelenleg online, és előszeretettel használják a keresőket – főleg koronavírus jellegű kérdéseik megválaszolására. On-page tartalomírás szempontjából nagyon fontos, hogy legyen egy dedikált ‘Koronavírus GYIK’ oldalunk, amely az összes, eddig felmerült kérdést egy helyen válaszolja meg a felhasználóink számára.

Blogcikkek írása

Nagyon fontos! Érdemes folyamatosan releváns, érdekes, hasznos, és (főleg) edukatív blogcikkeket írni a jelenlegi helyzethez kapcsolódóan. Ezeknek a cikkeknek, amellett hogy relevánsaknak kell lenniük, természetesen kapcsolódniuk kell a cég profiljához is (pl egy könyvforgalmazó cég esetében hasznosítható téma lehet: ‘10 ajánlott könyv az otthonmaradáshoz’). A felhasználók szívesen veszik az olyan tanácsokat, amelyekkel elviselhetőbbé tudjuk tenni számukra a folyamatos otthonmaradást. Edzőtermeknek érdemes lehet otthoni edzésekre sarkalni a korábbi bérlettel rendelkezőket és Youtubera videókat posztolni otthon is elvégezhető edzésekről. Éljünk a frappáns ötleteinkkel! 🙂

Ráncfelvarrás: adatelemzés és optimalizálás

A birtokunkban lévő adatok felhasználásával most van idő és lehetőség az apró-cseprő változtatásokra az oldalunkon. Főleg azért, mert kisebb is a kockázat. Ehhez érdemes felhasználni heatmap-eket, GTM tracking adatokat, Google Analytics adatokat, belső keresések eredményeit stb. Tehát minden olyan adatot, ami segít jobban megérteni, hogy hogyan is viselkednek a felhasználóink az oldalon. Szóba jöhet akár új szolgáltatás oldalak létrehozása is, vagyis a menüstruktúra finomítása, esetleg a layout megváltoztatása.

SEO nagytakarítás, akár már egy meglévő audit alapján

Érdemes egy pillantást vetnünk site-unk organikus teljesítményére. A jelenlegi lelassult környezet kiválóan alkalmas arra, hogy rendet tegyünk oldalunk háza táján. Főleg, ha már rendelkezünk egy meglévő SEO audittal, érdemes azt átlapozni és az ott leírt javaslatokat implementálni az oldalunkon – ha eddig nem tettük meg. A teendőket itt is a SEO három fő részterületére javasolt osztani: technikai optimalizálás, on-page tartalmi optimalizálás, és a rossz/spammy backlink-ek eltávolíttatása.

 Technikai optimalizáció során a következő fő területekre fordítsunk több figyelmet:

  1. Indexelési, és egyéb oldalakkal kapcsolatos problémák kijavítása (Google Search Console adatai alapján)
  2. Oldalsebesség optimalizálása
  3. Robots.txt megfelelő használata
  4. XML sitemap megfelelő alkalmazása
  5. Hibátlan mobilbarát felület megléte
  6. Átirányítások
  7. 404-es oldalak
  8. (a már említett) strukturált adatok

On-page tartalmi optimalizáció során pedig a következő elemekre összpontosuljon nagyobb figyelem:

  1. Title
  2. Meta description
  3. Meta kulcsszavak eltávolítása
  4. Belső linkelés erősítése
  5. Képek alt text-jeinek kitöltése
  6. Megfelelő headingek és heading struktúra alkalmazása
  7. URL struktúra optimalizálása

Ezek az apró változtatások nem igényelnek nagy időráfordítást, azonban annál többet lehet velük nyerni. Ha betartjuk ezeket az ajánlásokat, akkor minimum változatlan marad az organikus forgalmunk, jobb esetben viszont előnyt kovácsolunk a hátrányból.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet