Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mire figyeljek? – AdWords újdonságok

Tartalomjegyzék

Ildikó Besenyei
2014.05.27.

Az utóbbi időben egyre több újítás látott napvilágot az AdWords rendszerével kapcsolatban. Most ezen újdonságok egy részébe nyújtunk betekintést, illetve összefoglaljuk a legfontosabb változásokat.

 

1. AdWords riportolás és Management funkciók

Talán a legizgalmasabb része ennek a (viszonylag unalmas) bejelentésnek néhány jelentős managementi és riportolási funkció megjelenése, amely elsősorban az AdWords „nagyhatalmaknak” nyújt segítséget.

Továbbfejlesztett jelentés: A Google bevezet új, továbbfejlesztett riportolási funkciókat, melyek többek közt a vizualizálást elősegítő eszközökből, valamint a drag-and-drop interfészekből fognak állni. Ahelyett, hogy átküldenénk az adatokat az Excel-nek (amely manipulálható), lehetőségünk lesz arra, hogy közvetlenül az AdWords felületén hozzunk létre riportokat „live” adatokkal.

Tömeges szerkesztési lehetőségek: A felhasználóknak hamarosan lehetőségük nyílik arra is, hogy tömeges műveleteket végezzenek el több hirdetésen/csoporton/kampányon egyszerre, amelyhez korábban egy másik eszköz használatára volt szükség (pl.: AdWords Editor).

„Draft” mód: A Google kiadott egy „lab”-nak nevezett funkciót, amely lehetővé teszi, hogy módosításokat hajtsunk végre „draft” módban. Ezen funkció a Google elmondásai alapján hozzá fog járulni ahhoz, hogy sokkal több adatvezérelt döntés szülessen az AdWords rendszerében.

Kit fog ez érinteni?

Bár a Google ezeket a funkciókat elsősorban a nagy költőknek és vállalkozásoknak szánja, e featurek adta lehetőségekkel bárki élhet, hiszen nincs semmiféle követelmény a minimális költés/nagyságra vonatkozóan.

Mire figyeljünk?

Bárhogyan is nézzük, ezek az új jelentős felhasználói featurek veszélyt jelenthetnek az AdWords Editor, valamint az olyan harmadik fél típusú AdWords management platformok számára, mint például a Kenshoo és Marin.

adwords_ujdonsagok_keresohirdetes_updates

2. Mobil App-ra vonatkozó új funkciók

Korábban már beszámoltunk a mobilra optimalizált weboldalak fontosságáról, amit most úgy tűnik a Google is egyre jobban szorgalmaz.

A felsoroltak mellett a Google bejelentett számos új funkciót: ezek elsősorban a mobil applikációk tervezőit/készítőit fogják segíteni a termékeik láthatóságának, valamint az alkalmazások letöltési számának növelésében, de az elköteleződés növelésében is nagy szerepet fognak játszani (a letöltött alkalmazások körében).

Az app-okat népszerűsítő hirdetések eddig is elérhetőek voltak az AdWords rendszerében, az új funkciók az alábbiakat teszik lehetővé:

Felhasználók célzása a már meglévő alkalmazásaik alapján: A hirdetők el tudják érni a felhasználókat a már telepített alkalmazásaik típusa alapján, illetve aszerint, hogy milyen gyakran használják ezeket az alkalmazásokat, de a vásárlási/letöltési előzményeik segítségével is szelektálhatunk.

Több megjelenítési lehetőség az app hirdetéseknek: Hirdetéseink meg tudnak jelenni olyan felhasználóknak is, akik épp YouTube videót néznek a mobil készülékükön.

Növeli az elköteleződést az applikációkon belül: A Google azt állítja, hogy a felhasználók az alkalmazások 80%-át mindössze egyszer használják, aztán letörlik. A már letöltött, telepített alkalmazások használatának növelése érdekében hamarosan lehetőség nyílik arra, hogy a felhasználókat egyenesen az alkalmazásba irányítsuk (a módszer neve “app deep linking”).

Az app elköteleződések precízebb mérése: Az AdWords sokkal jobb app konverziókövetést fog bevezetni, a telepítéstől az elköteleződésig és az in-app vásárlásig.

Kit fog érinteni?

Mindenkit, aki piacra dob egy applikációt, és szeretné kihasználni az új AdWords adta lehetőségeket.

Mire figyeljünk?

Ha még nincs egyetlen egy alkalmazásod sem, talán itt az ideje „beszerezned” egyet. A Google bevezeti ezen új funkciót, mivel a mobilos felhasználók egyre inkább elözönlik a piacot, és az alkalmazások használata is egyre nagyobb teret hódít.

 

3. Nagyobb hangsúly kerül a becsült konverziókra

Az utolsó bejelentés a Becsült Teljes Konverziókra vonatkozik: ígéreteihez híven, a Google továbbra is befektet a mobil kampányok megtérülésének mérésébe, beleértve a cross-device konverziókat, valamint azon mobilról kezdeményezett konverziókat is, amelyek fizikai boltok vásárlásaihoz vezettek. Az eljárással kapcsolatosan egyelőre még kevés az információ.

Kit fog érinteni?

Mindenkit, hiszen előbb-utóbb mindenki hirdetni fog mobilon.

Mire figyeljünk?

A Google valóban azt szorgalmazza, hogy igenis hirdessünk mobil készülékeken is, éppen ezért megpróbálják megkönnyíteni a mobilon való hirdetés folyamatát. A jó hír az, hogy rengeteg új, továbbfejlesztett funkcióval gazdagodunk anélkül, hogy a Google bármit elvenne tőlünk, nem úgy mint tavaly a továbbfejlesztett kampányokra való átállás kötelezővé tételével.

Más szóval: ne ess pánikba, hiszen ez mindenképp, mindenkinek jó lesz!

Forrás
 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet