Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Ne csüggedj pénzügyi szektor! Íme néhány SEO és PPC tipp, csak Neked…

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.04.15.

01-covid19

A koronavírus-járvány meglehetősen nagy hatással volt a pénzügyi szektorra is. Alábbi cikkünkben igyekszünk górcső alá venni, hogy a legfontosabb változások miként befolyásolták a pénzügyi szektor szereplőinek online jelenlétét, illetve arra is adunk tippeket, hogy miként tudják felvenni a kesztyűt a keresőoptimalizálás (SEO) és kattintás alapú fizetett hirdetések (PPC) segítségével.

Milyen hatást gyakorolnak az utóbbi időszak történései a pénzügyi piacra? 

A pénzügyi szektorban lévő cégek számára a 2020-as év minden bizonnyal örökké emlékezetes marad. A 2008-as gazdasági világválság óta nem történt ilyen nagyságrendű piacokat befolyásoló esemény, mint a mostani koronavírus-járvány. Hazánkban március 18-án Orbán Viktor miniszterelnök bejelentette azt a gazdaságpolitikai intézkedéscsomagot, amely a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásait hivatott csökkenteni.

A pénzintézetek számára ez óriási kihívást jelent, hiszen móratórium miatt  kieső bevételek mellett azzal is számolniuk kell, hogy a jövőben kizárólag a jegybanki alapkamat plusz 5%-os THM-el kínálhatják termékeiket. Egyelőre még azt sem lehet pontosan tudni, mennyien élnek ezzel a lehetőséggel, hiszen, akik nem nyilatkoznak arról, hogy a továbbiakban is ugyanígy szeretnék fizetni a részleteket, azoknak automatikusan nem kerül levonásra innentől az év végéig.

A pénzintézetek a moratóriumot többféle felületen és adott esetben még üzenetben is kommunikálták. Ez mind humánerőforrásban mind időben nagy megterhelést jelentett. Az új termékek pontos kidolgozására még nem is igazán jutott idő, illetve egyelőre úgy tűnik a cégek nem kezdtek “árversenybe” és nem tornásszák minél lejjebb a THM mutatókat a termékeknél, inkább a törvényi maximumot meghagyva, de egyéb feltételeket (értékbecslési díj, folyósítási díj, szerződéskötési díj stb.) könnyítve próbálnak majd versenyezni. Azóta a kormány bejelentette  gazdaságvédelmi akciótervének részleteit.

Ezen  döntések fényében nyilvánvalóan a piaci szereplők hirdetési stratégiája is változni fog majd, egyelőre a legtöbb szereplő a termékportfólió megváltoztatására törekszik.

02-online-ügyintézés

Mit üzennek a kulcsszavak? 

Megvizsgáltuk, a Google keresések számát illetően történt-e különösebb változás a szektor specifikus kulcsszavak esetében. Az például jól látható, hogy a személyi kölcsön kifejezés március 23-án kiugró népszerűségnek örvendett. Nem véletlenül, hiszen ez volt az a nap, amikor több bank is elérhetővé tette a csökkentett költségű, Magyarországon valaha volt legalacsonyabb, 5.9%-os THM-el rendelkező személyi kölcsönt. A teljes hónapot vizsgálva a kifejezés nagyjából hasonlóan népszerű volt, mint tavaly ilyenkor, idén februárhoz képest pedig enyhén visszaesett.

A hitelfelvétel és a szabad felhasználású hitel kifejezések népszerűsége enyhe visszaesést mutatott az elmúlt hónapban a februári, és a tavaly márciusi számokhoz képest a Google Trends adatai alapján. 
A különböző egyéb online pénzügyi tevékenységekhez fűződő kulcsszavak népszerűsége viszont növekedni látszik. Érdekes például, hogy az “online számlanyitás” és az “online bankszámlanyitás” kifejezések a Google Trends adatai alapján az elmúlt 5 évben sosem voltak olyan népszerűek, mint 2020. márciusában.

03-trends-online-számlanyitás
Az “online számlanyitás” kifejezés 2020. márciusában kiugró népszerűségnek örvendett a Google Trends adatai alapján

Az online fizetés kifejezés hasonlóan felkapottá vált, a Google Trends adatai alapján szinte sosem látott népszerűségnek örvend. Ennek egyik főbb oka lehet, hogy az elmúlt időszakban a járvány hatására azok is áttérhettek az online vásárlásra, akik korábban nem favorizálták ezt a fizetési módot.

04-trends-online-fizetés
A Google Trends adatai alapján az “online fizetés” kifejezés az elmúlt évek során sosem volt még olyan népszerű, mint 2020. márciusában

Ezek a számok jelenleg igazolják azt a feltevést, miszerint a különböző online pénzügyi tranzakciók, internetes vásárlások mennyisége a járvány ideje alatt várhatóan növekedni fog.

 

Mit tehetünk SEO-fronton pénzügyi szereplőként?

Rengeteg olyan teendőt vihetünk véghez, ami javítja a weboldalunk, a brandünk megítélését a felhasználók szemében. Az elsődleges hangsúly a jelenlegi partnerek és leendő ügyfelek bizalmának növelésén kell legyen, amihez a megfelelő tartalom gyártásán és a keresőoptimalizáláson át vezet az út. Ne felejtsünk el rendszeresen blogolni, posztjainkat megosztani a közösségi médiában, folyamatosan kommunikálni az ügyfeleinkkel, erősíteni a márkánkat. 

A folyamatos tájékoztatás is kiemelt fontosságú kell, hogy legyen a következő időszakban. Változik egy bankfiók nyitvatartási ideje? Jeleznünk kell a weboldalon és frissítenünk kell a vonatkozó MyBusiness adatokat. Változnak bizonyos szolgáltatások igénylésének a feltételei, esetleg kedvezőbb THM-el rendelkező személyi kölcsönt kínálunk? Hívjuk rá fel az ügyfeleink figyelmét! Ne felejtsük el bemutatni, mi mindenre ad lehetőséget az online világ, és mennyi pénzügyi teendő végezhető el anélkül, hogy kimozdulnánk a lakásunkból, vagy elsétálnánk egy bankfiókba. 

Érdemes folyamatosan monitorozni a weboldalunkhoz kapcsolódó Google Analytics és Google Search Console adatait. Előfordulhat, hogy egy-egy termék, vagy szolgáltatás oldalát rengeteg felhasználónk figyeli, mégsem veszik végül igénybe azokat a bizonytalan körülmények miatt. Biztosabb környezetben azok a látogatók is partnereinkké válhatnak, akik eddig csak nézelődtek, ezért érdemes felmérnünk, pontosan mely oldalak voltak ezek, és népszerűsíteni őket, amint a járvány végső szakaszába érünk.

Ne feledjük azt sem, hogy a Google találati listájában elért kedvező pozíció nagyobb bizalmat jelent a felhasználók számára. A járvány ideje alatt is figyeljünk oda a weboldalunkra, online megjelenésünkre, hiszen ez most még fontosabb lehet, mint korábban bármikor. Ha készítettünk korábban SEO auditot, itt az ideje végrehajtani a benne foglalt javaslatokat. Ne feledkezzünk meg többek között a gyors asztali és mobilos sebesség fontosságáról, a HTTPS kapcsolatról, a weboldalunk kulcsszavakra történő optimalizálásáról. Érdemes a linképítéssel, backlinkek gyűjtésével is foglalkoznunk. A pozíciókért folytatott verseny az online tranzakciók, az online jelenlét növekedése miatt erősebb lesz, így minden apró részletre oda kell figyelnünk az elkövetkező időszakban.

PPC hatások és tennivalók

05-ppc

A pénzügyi piac rendkívül kompetitív, nagyszámú erős versenytárs van a piacon, éppen ezért nagyon nehéz kitűnni közülük. Pár olyan lehetőséget és ötletet vázolunk fel a továbbiakban, amelyek segítenek alkalmazkodni a kialakult helyzethez.

Ismerjük meg jobban az ügyfeleinket! 

Részletesebb adatelemzéssel megtudhatjuk a felhasználóink jelenlegi szokásait, vizsgáljuk meg, mely aloldalakon töltenek időt a felhasználók és milyen kifejezéseket keresnek az oldalunkon belül és erősítsük meg ezen kifejezéseket hirdetésekkel is!

Nézzük át a PPC hirdetéseinket és változtassunk! 

Érdemes átnézni az összes hirdetési fiókot és elvégezni a szükséges módosításokat, és elindítani az új kampányainkat. Facebookon például építhetünk adatbázist lead generáló kampánnyal úgy, hogy közben a az érdeklődőink véleményét is megkérdezzük a mostani helyzetről.

Google Ads-ben pedig hasznos lehet új belsőlink bővítményeket készítenünk, de a leírásokat és a címsorokat is alkalmas most frissíteni.  Arra azért figyeljünk, hogy most a rendszererek hosszabb idő alatt ellenőrzik a hirdetéseket. A változtatásokról további ötleteket PPC útmutató járvány idejére, avagy az első tapasztalatok című cikkünkben olvashattok.

Készítsünk külön aloldalt a koronavírus miatti intézkedésekről! 

A mostani helyzetben sajnos egyre több félinformáció illetve nem korrekt tény látható, főként a közösségi oldalakon. Ezt a buzz-t kihasználva érdemes készíteni egy dedikált (hiteles) aloldalt a legfontosabb információkkal, és további linkelési lehetőségekkel a termékekre.

Találjunk ki olyan csalit, ami segíthet! 

Most különösen fontos a segítségnyújtás, így ha van bármilyen jótékonysági akciónk azt promótáljuk, illetve készíthetünk például egy letölthető útmutatót is, amit hírlevél feliratkozás cserébe, (vagy akár anélkül is) ingyen kínálunk a felhasználóinknak. A Google is összeállította saját iránymutatását a nagyobb márkák megfelelő kommunikációjához, amelyet érdemes egyszer átolvasni és ötletet meríteni belőle.

Gondolkodjunk csapatban! 

Pénzügyi termékkel bizonyosan mindenkinek volt már dolga valamilyen formában. Vonjuk be a társosztályokat az ötletelésbe alkossunk olyan új megoldásokat, amelyeket könnyen be tudunk építeni a sales funnel-be ez lehet akár közvélemény kutatás, vagy a edukálás is.

Figyeljünk a vetélytársakra is! 

Mivel jelen helyzetben az egész piacunk állandó változásban van, ezért érdemes gyakrabban böngészni a versenytársaink hirdetéseit és elemeznünk az aukcióstatisztikát is. Könnyen lehet, hogy akit eddig megelőztünk a versenyben most jóval nagyobb licitekkel és keretekkel hirdet majd, mint azelőtt.

A cikk szerzője Molnár Kristóf, junior SEO manager és Tóth Viktor, senior PPC manager.

06-csapat

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet