A Google jövő héttől megnyitja a shopping találati listáját az organikus találatok számára az Egyesült Államok piacán. Más szavakkal: nem csak fizetett termékhirdetések, hanem ingyenes terméktalálatok is meg fognak jelenni a Google Shopping feed-jében.
A fizetett hirdetések továbbra is megmaradnak: azok a találati lista tetején, illetve alján fognak megjelenni. A product listing ads (PLAs) továbbra is csak fizetett találatokat tartalmaz majd.
Ezt a lépést alapvetően két ok motiválta: egyrészt a koronavírus miatt számos kiskereskedőnek sajnos le kellett húznia a rolót. Ennek érdekében a Google leveszi a kereskedők válláról a teher egy részét azáltal, hogy organikus találatként is megjelenhetnek a termékeik a Google Shopping-ban. Másrészt az Amazon előretörése a termékkeresés- és hirdetés piacán is lépéskényszerbe helyezte a keresőóriást. Ezzel a lépéssel kívánják visszaszerezni a piac egy részét.
A szolgáltatás globálisan év végétől fog rendelkezésünkre állni.
Bővebben a Search Engine Land oldalán »