“A mi termékeink egy része a legromlandóbb árucikk, mely a piacon található. Egy napilap például délután már fele annyit ér, mint hajnalban.” Egy ilyen piaci környezetben különösen érdekes volt elolvasni Szirtes Bernadett válaszait arról, hogy a Lapker csoport hogyan reagált a járványhelyzetre.
Interjúalany: Szirtes Bernadett, képzési, kommunikációs és marketingvezető, Lapker Zrt.
Hogy látja, hogyan érinti az nyomtatott sajtót, és a Lapkert a kialakult járványügyi helyzet?
Munkatársaink mindent elkövetnek, hogy a lapok, a megváltozott körülmények ellenére is, időben megérkezzenek az árushelyekre, hiszen egyrészt sokan a nyomtatott sajtóból értesülnek az eseményekről, másrészt az otthon maradásra kényszerült olvasóközönség teljes körű kiszolgálása ilyenkor talán még fontosabb. Sok munkafolyamatot át kellett szerveznünk, járatútvonalakat módosítani, új időablakokat nyitni, de összehangolt, gyors munkával megoldották a kollégáink. Sajnos a home office nekünk sem kedvez, érezzük a forgalom visszaesést, saját boltjaink közül vannak, amelyek nem tudnak kinyitni, de így is, a Kormányrendeletekhez igazítottan, maximum reggel 6 óra és 15 óra között., kb. 200 saját üzletünkben lehet a mindennapi sajtóhoz hozzájutni a hipermarketek, benzinkutak, egyéni üzletek kínálata mellett.
Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?
Azonnal. A mi termékeink egy része a legromlandóbb árucikk, mely a piacon található. Egy napilap például délután már fele annyit ér, mint hajnalban.
Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?
Ahogy szinte mindenkiét, a mi életünket, napi rutinunkat is teljesen megváltoztatta a kialakult helyzet. Az Operatív Törzs ajánlásait és utasításait betartva dolgozunk. Akit tudunk, távmunkában foglalkoztatunk, ehhez felszereltük a szükséges technikai eszközökkel a kollégáinkat. A Csarnokban, ahol az újságok feldolgozását végezzük, megtettük az egészségügyi óvintézkedéseket. Az alvállalkozóinkkal is egyeztettünk a szükséges változásokról. Folyamatosan egyeztetünk a lapok kiadóival a napilapok és magazinok megjelenéséről, az árushelyekkel a nyitvatartásról és a nagy kereskedelmi láncokkal az ő webshopjaikban való bekerülésről – többek esetében már eredményről is beszámolhatunk.
Van-e olyan új értékesítési platform, melyet a megváltozott helyzet kapcsán hoztak létre?
Régóta tervben volt egy újság webshop életre hívása, melyet a kollégáink kb. 2 hét alatt valósítottak meg, ez most az egyik legfontosabb eszközünk arra, hogy biztonságosan tudjuk eljuttatni az olvasókhoz kedvenc lapjaikat. Nagy szerencsénkre a cégcsoport tagja a Sprinter futárszolgálat, így frissen tudjuk tartani a termékeinket, hiszen a rendelést követően 1-2 napon belül érintés mentesen házhoz tudjuk szállítani őket. A napilapok kivételével így minden egyéb termékünk helyet kaphat – bár jelenleg még szűkített választékkal a webshopban.
Van-e bármilyen egyéb kiegészítése a fenti kérdésekhez vagy a járványhoz kapcsolódóan?
Az újságolvasás egy olyan szép hagyomány, melyet lehetőségeinkhez mérten minden körülmények között biztosítanunk kell. Ahogy küldetésünkben is megfogalmaztuk: Elkötelezettek vagyunk, hogy bármely sajtó – és egyéb termék a megfelelő időben és minőségben eljusson mindenkihez. És ehhez tartjuk is magunkat.
[legend title=”TOVÁBBI INTERJÚINK A JÁRVÁNYHELYZETRŐL” style=”3″]
- Interjúalany: Varga Balázs, head of marketing, PROFESSION.HU Kft. Ide kattintva elolvasható…
- Interjúalany: Kárpáti Marianna, marketing vezető, VELUX Magyarország Kft. Ide kattintva elolvasható…
- Interjúalany: Kóczán Tamás, ügyvezető, UNAS Online Kft. Ide kattintva elolvasható…
[/legend]