Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Sprinter interjú: hogyan hat a pandémia a futárszolgálatok mindennapjaira?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.05.14.

“A mi üzletágunkban a csomagszortírozó területek, valamint a futárok a legkitettebbek a veszélynek, ezért az ő védelmük és folyamatos tájékoztatásuk az egyik legfontosabb feladat.  Az elsők között vezettük be az érintés nélküli csomagátadást, valamint rögtön megkezdtük meglévő partnereinkkel – akinél még nem volt elérhető – a bankkártyás fizetésre való fizetés átterelését.”

Interjúalany: Kovács Lívia, értékesítési és marketing igazgató, Sprinter Futárszolgálat Kft.

sprinter_logo_web

Hogy látja, hogyan érinti a csomagküldéseket, és a Sprinter Futárszolgálatot a kialakult járványügyi helyzet?

Egyértelműen megnőtt a csomagküldések száma március közepe óta és a növekedés azóta is tart. Márciusban jellemzően a meglévő partnereink csomagszám növekedését érzékeltük, majd folyamatosan megjelentek az új partnerek is, akiknek igényeit április eleje óta szolgáljuk ki. A megnövekedett csomagszámok mellett az aránytalan területi eltolódásokra is reagálnunk kellett, főleg Budapesten és vonzáskörzetében jelentkezett az  emelkedés, valamint a címzettek egyedi igényeire is. A vásárlói szokások nagymértékben átalakultak a vírus hatására. Az átmeneti boltbezárások, nyitva tartás változások, valamint a kijárási korlátozás átalakította az átadóponti piacot is. A Pick Pack Pontos csomagátvételnél valamelyest csökkenést tapasztaltunk, a vásárlóknál egyértelműen a házhoz szállítás került előtérbe.

Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?

Az első kormányintézkedések bejelentését követően egyből megkezdtük a felkészülést. A koronavírus megelőzése érdekében a Sprinter vezetése részletes megoldási tervvel készült elő koronavírus terjedése esetén. A kormány és az operatív törzs tájékoztatásának folyamatos figyelése mellett, rendszeres egyeztetésen finom hangoljuk a működésre vonatkozó intézkedéseket és felkészültünk arra, hogy esetleges ún. havaria helyzetben az üzletmenet folytonosságát biztosítani tudjuk.

kovacs-livia-sprinter
Kovács Lívia, Sprinter Futárszolgálat Kft.

Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?

Elsődlegesen a munkavállalók egészségmegőrzését célzó lépéseket hoztunk, beszereztünk tisztítószereket és védőfelszereléseket, elrendeltünk egy teljes körű fertőtlenítő takarítást a cég területén, átszerveztük az irodai munkavállalók munkábajárási gyakorlatát, azokon a területeken, ahol lehetett, bevezettük a home officet,  felkészültünk gépparkkal az otthoni munkavégzésre és bevezettük a Teams programot, valamint új meetingrendet, hogy az otthon dolgozó kollégákkal is meglegyen a napi kapcsolattartás és a megfelelő információáramlás.

Az első védelmi intézkedések gyors elrendelése mellett több vészhelyzeti forgatókönyv alapjait is lefektettük arra az esetre, ha az operatív munkaterületeken bármilyen probléma lépne fel, hogy a partnereinknek a szolgáltatásunkat folyamatosan fenn tudjuk tartani. A mi üzletágunkban a csomagszortírozó területek, valamint a futárok a legkitettebbek a veszélynek, ezért az ő védelmük és folyamatos tájékoztatásuk az egyik legfontosabb feladat.  Az elsők között vezettük be az érintés nélküli csomagátadást, valamint rögtön megkezdtük meglévő partnereinkkel – akinél még nem volt elérhető – a bankkártyás fizetésre való fizetés átterelését.

Milyen lépéseket (szervezeti, kommunikációs, marketing, értékesítési, PR) követelt meg a kialakult helyzet jelenleg, és ennek milyen várható hatásaival számolnak?

A március előtti marketing és kommunikációs terveinket a vírus nagymértéken felülírta, voltak promóciós terveink, amiket átmenetileg elvetettünk, ugyanakkor bizonyos területekre ráerősítettünk.  Egy ilyen kiszámíthatatlan, nehezen tervezhető helyzetben az egyik legfontosabb feladat a megfelelő kommunikáció, mind időben, mind pedig tartalomban.

Az első pillanattól kezdve kommunikálunk a partnereinkkel telefonon, e-mailen, központi kommunikációval és kértük őket, hogy ők is ezt tegyék a vásárlóikkal.

A weblapunkon és a facebookon is friss információkkal látjuk el a csomagot váró címzetteket/vásárlókat. Fontos, hogy a címzettek megfelelően legyenek informálva a csomagátvételi változásokról, segítsük őket a biztonságos csomagátvétel lépéseinek a megismerésével.

Alvállalkozóinkat és az ő futáraikat pedig a háttérben informáljuk az operatív változásokról és akár egyik napról a másikra átállunk egy új működésre a csomagkézbesítés során. (PL. érintés nélküli kézbesítés)

Értékesítést támogató hirdetéseket indítottunk, hogy még több céget tudjunk segíteni abban, hogy az offline értékesítésről átálljanak az online működésre. Online Partner Portálunkra a regisztráció mindössze 5 perc és ezt követően a nem egyedi szerződéssel feladó partnereink azonnal indíthatnak csomagfeladást – ez főként a kisebb cégek számára nagy segítség. Egyedi megállapodás esetén pedig „always online” szlogent valló értékesítő csapatunk nyújt segítséget, készít egyedi ajánlatot vagy akár csomaglogisztikai tanácsadást ad.

FB_cover_profil_sprinter

Hogyan készülnek a járvány utáni helyzetre, mennyiben számítanak a szektoron belüli átrendeződésre?

A Sprinter ügyfélköre iparágak között változatos, most értelemszerűen a vásárlói szokások mások, más termékkörök megrendelése került fókuszba. Ez a jelenleg helyzetben teljesen természetes, de ez a járvány utáni regenerációs időszakban visszaalakulhat, ugyanakkor arra számítunk, hogy az online vásárlási kedv megmarad

Arányaiban mennyivel növekedtek meg az foglalkoztatott futárok számát, a kialakult extra terhelés megfelelő teljesítése érdekében?

A csomagok területi megoszlása teljesen megváltozott az országos home-office működéssel. A legnagyobb csomagszám növekedés Pest megyében csapódik le, azon belül pedig azt látjuk, hogy a belvárosba rendelt csomagok az agglomerációban realizálódnak.  Azon területeken, ahol jelentősen megnövekedett a csomagszám, ott indokolt a futár létszám emelése. E mellett hétvégi munkavégzéssel, késő esti kézbesítéssel mindent megtesznek futáraink, hogy a csomag célba érjen és elégedett legyen a vásárló és ezáltal a partnerünk is.

Hány hónapig terveznek ezzel a megnövekedett terheléssel számolni?

Minden a járvány helyzet alakulásától függ, ami hétről-hétre változik.  A piac kezd átrendeződni, rengeteg offline üzlet megnyitja az online üzletágát, így pár hónapig még a megnövekedett terheléssel számolunk, de a járvány helyzet után is várható, hogy megmarad az online vásárlói kedv és ezáltal kortól-nemtől függetlenül még jobban beépül a vásárlói attitűdbe.

De biztosan változni fog a járvány utáni időszakban a kosárérték, a vásárlások lokációja, és az online vásárlásra jellemző korábbi demográfiai adatok.

Milyen speciális intézkedésekkel védik a vásárlók és a futárok egészségét?

A Sprinter Futárszolgálat több prevenciós intézkedést fogalmazott meg az alvállalkozói partnerei, futárai felé. Munkatársaink, alvállalkozó partnereink egészségének védelme az egyik legfontosabb  számunkra. Raktári dolgozónk védelme érdekében korlátozásra került a külső beszállítók belépése. Bankkártyás fizetés a futárnál szolgáltatást sikerült még több partnerünknél megvalósítani az elmúlt 1 hónapban. Vásárlóinkat folyamatosan arra biztatjuk, hogy a bankkártyás fizetést részesítsék előnyben a futárnál. Az érintés nélküli kézbesítés március 25-től került bevezetésre a Sprinter Futárszolgálatnál. A Területi képviseleteinken dolgozó futárok teljesen átálltak az új kézbesítési folyamatra. Maszkban, kesztyűben és terminállal a kezünkben indulnak a napi körükre, ezzel óvva magukat és a vásárlókat a vírustól.

 

[legend title=”TOVÁBBI INTERJÚINK A JÁRVÁNYHELYZETRŐL” style=”3″]

[/legend]

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet