A 2020. május 4-én élesített új Google frissítések nagymértékben hatással voltak az oldalakra.
Amíg a korábbi frissítések hamar beálltak, és csak minimális utólagos beállítást, finomhangolást kívántak, addig a mostani olyan nagyívű, amire 2003 óta nem volt példa.
A frissítés hatásai – az eddigi adatok alapján
Helyi keresési találatok
Egy Tweet szerint április vége óta érezhető változás van a helyi keresési találatok területén.
https://twitter.com/DarrenShaw_/status/1256425879334350859
Egészségügyi oldalak
Nem kérdéses, hogy a koronavírus-járvány megváltoztatta a keresési szokásainkat. A járvány és a keresési szokásaink megváltozása többek szerint a Google algoritmus frissítésében is tetten érhető – bár erre még nincsenek biztos adataink.
Globális szintű változások
A keresési találati listát érintő változások a világ minden pontján érzékelhetőek az Egyesült Államoktól kezdve, Európán át Ausztráliáig. A japán SEM szakértő, Kenichi Suzuki is megerősítette, hogy a Japánban is erősen érezteti a hatását a frissítés. Meglátása szerint ez nem egy felszínes frissítés, hanem az algoritmus egy átfogó, teljeskörű aktualizálása.
A látogatói szándék az első
Azt is fontos fejben tartani, hogy a Google sosem végez szektor specifikus változtatásokat. A besorolás elsődleges kritériuma, hogy az oldal eleget tegyen a látogató keresési szándékának. Ezért, ha például egy konkrét egészségügyi választ keres a látogató, akkor az általános válaszokkal szolgáló oldalakat ez negatívan érintheti.
Ezek mellett a Google dönthet úgy, hogy rangsorolási célból lekövet no-follow linkeket.
A minőség, mint osztályozási szempont továbbra is azt jelenti a Google szempontjából, hogy az oldal eleget tesz-e a látogató keresési szándékának. Hiába van az adott oldal egy magas minőségű website-on, ha az adott aloldal nem elégíti ki a keresési igényt, akkor alacsonyabb besorolást fog elérni.
Összegzés, és amit javaslunk:
- Várjunk, amíg a változás beáll, és csak a stabilizálódott adatok alapján kezdjünk változtatásba.
- Figyeljük meg, hogy mely oldalak lettek az algoritmus frissítés nyertesei, és vizsgáljuk meg, hogy milyen faktorok játszottak ebben szerepet – anélkül, hogy leragadnánk a legnyilvánvalóbbakon.
- Az alapján vizsgáljuk a változásokat, hogy mennyire releváns az oldal a keresési szándékoknak.