A Google Ads új funkciót jelentett be az e-kereskedelemmel foglalkozó hirdetők számára. A „kiskereskedelmi kategóriák jelentés” révén most egy közös jelentésben láthatjuk a termékkategóriák teljesítményét a Keresési és Shopping-kampányokban.
Hogyan készítsünk ilyen jelentést?
- A Google Ads fiókban a Jelentések ikonra kell kattintani.
- Ezen belül ismételten a Jelentések menüpontot választani.
- Az Alapszintű, előre megadott jelentések legvégén található a Kiskereskedelmi kategória, amelyre kattintani kell.
- A jelentés attribútumai a bal oldalon lesznek felsorolva, az aljára görgetve megjelenik a Keresési kifejezés kategória elnevezésű szakasz, amelyben benne vannak a Kiskereskedelmi kategóriák mezői.
- De a rendszer alapból generál egy ilyen sablont.
- A sor és oszlop mezők szabadon variálhatóak.
A jelentés előnyei
Noha ezen információk megszerzése eddig sem volt lehetetlen, de a jelentés révén a hirdetők gyorsabban dönthetnek a költségvetés elosztásáról.
Emellett a két kampánytípust egymás mellett látva olyan problémát is azonosíthatunk, amely eddig nem volt ennyire szembetűnő. Például ha egyazon termékkategóriánál a Keresési kampány jól teljesít, de a Shopping szenved, akkor a Keresési beállításában lehetnek olyan negatív kulcsszavak, amelyek hiányoznak a Shopping-ból.
Természetesen a teljesítmény csatornák közti közvetlen összehasonlítását fenntartásokkal kell kezelni, hiszen a csatornák között különbség lehet az ajánlattételi stratégia, a célcsoport szerinti célzás stb.
Mik azok a kiskereskedelmi kategóriák és hogyan működnek?
A kiskereskedelmi kategóriák olyan címkék, amelyekkel a Google a felhasználók által keresett szavakat kategorizálja.
Amikor rákeresünk valamire a Google-on, akkor felugrik egy szöveges- vagy Shopping hirdetés, a Google pedig megcímkézi az adott hirdetésmegjelenítést egy „kiskereskedelmi kategóriával”.
Figyelem! Ezeket a kategóriákat a Google határozza meg, és nem lehet őket személyre szabni!
Ha például valaki a „fejhallgató” kifejezésre keres rá, a lekérdezés a következő kategóriákba sorolható:
- Elektronika
- Hang
- Audioberendezések
- Fejhallgatók és headsetek
Ezekkel a kategóriákkal készíthetjük el a jelentést a Keresési és a Shopping-kampányokban elért teljesítményről.
Ha külön nem szerepelnek a hirdető feed-jében, akkor ezeket a kiskereskedelmi termékkategóriákat automatikusan hozzárendeli a rendszer. A mező felülírható a google_product_category attribútummal.
Forrás:
https://support.google.com/google-ads/answer/9898915
https://support.google.com/google-ads/answer/9424340
https://www.searchenginejournal.com/google-ads-incorporates-retail-category-reporting/370470/#close