Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Az orosz Yandex is 100%-ban megvéd bennünket

Tartalomjegyzék

Zoltán Varga
2014.06.18.

Az orosz Yandex keresőóriás a héten bejelentette, hogy átáll a 100%-os személyi adatbiztonságra, és innentől kezdve minden Yandex-ből érkező kereső kifejezés a Google Analytics által is használt [not provided] és [not set] egyre népesebb táborát gyarapítja.

A keresőszavak titkosítását már decemberben megkezdték, majd idén februárban publikálták, hogy a titkosítás egyes weboldalak esetében már eléri a 30%-os arányt. A titkosítás szükségességét azzal magyarázzák, hogy a személyes adataink könnyedén átkerülhettek harmadik félhez (3rd party), hirdetési rendszerhez, webanalitikai rendszerhez vagy bármilyen alkalmazáshoz, ami ezen adatok kiaknázására jött létre.

 

yandex_keresooptimalizalas_encrypted_search

 

A Yandex ugyanakkor kihangsúlyozza, hogy ez a fejlesztés kifejezetten a felhasználók védelme érdekében született és a Google-el ellentétben nem nehezíti a SEO munkát, hiszen a webmesterek által használt rendszerekben (Yandex.Metrika és Yandex.Webmaster) továbbra is elérhetők az adatok.

Azt tegyük hozzá, hogy ezzel a lépéssel nagyban megerősödhet a Yandex.Metrika felhasználói bázisa Oroszországban, mely egyes felmérések alapján jelenleg mindössze 24%-os piaci részesedést tud magáénak.

A Yandex ezzel a lépésével – a Google és a Yahoo után – beállt abba a sorba, mely a felhasználók adatainak a védelmére hivatott és a nagyok közül egyedül már csak a Bing hiányzik belőle.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet