Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

10 tipp, hogyan legyen nagyobb a nézettséged YouTube-on

Tartalomjegyzék

Ivett Mészáros
2020.06.15.

A tartalom fogyasztási szokások az utóbbi időben megváltoztak. A mai világban egyre inkább dominálnak a videók, a YouTube-on történő megtekintések egyre fontosabbá válnak. Youtube csatornád megfelelő számú nézettség nélkül hosszú távon nem lesz képes teljesíteni céljait.

Ha időt és erőforrásokat szentelsz egy olyan csatorna számára, amely nem hozza meg rövid időn belül a megfelelő megtérülést, nem vagy egyedül. Rengeteg marketingszakember – a rövid távú célok elérésének nyomása alatt állva – inkább elhagyja a YouTube-ot, és mindent befektet a fizetett google és facebook hirdetésekbe.

Akinek Youtubeon nagy számú videó megtekintése van, annak közössége van. A mai világban nagyon értékesek a minőségi, aktív tagokból álló közösségek. A saját közösséged rád figyel ezáltal tudod befolyásolni a döntéseiket, véleményüket.

Youtube 1

A YouTube tökéletes hely a tartalmak közzétételére. A COVID-19 válság miatt nehezebb eladni, óriási a zaj, így itt az idő, hogy összpontosítsunk a csatornánk legfontosabb céljaira.

Íme 10 tipp, amelyek segítségével további megtekintéseket szerezhetsz a YouTube-on az idei évben:

  1. Készíts jó tartalmat (olyat, amit senki más nem készít).
  2. Gondolj videó sorozatokra, és ne különálló videókra.
  3. Ismerkedj meg a YouTube SEO-val.
  4. Kollaborálj más tartalom készítőkkel
  5. Használj kártyákat és záróképernyőket.
  6. Írj blogbejegyzést az egyes videókhoz.
  7. Adj időbélyegzőket a videóleírásokhoz.
  8. Légy jelen a közösségi médiában.
  9. Ne hanyagold el a videók egyedi indexképét.
  10. Adj ütős címet a videónak.

 

1, Készíts egyedi unikális tartalmat (amit senki más nem készít)

Ez az első számú tipp a további megtekintések eléréséhez a YouTube-on. Készíts jó tartalmat. Készíts olyan tartalmat, amelyet senki más nem készít.

Tudom könnyű ezt mondani. Több ezer, világszinten több millió YouTuber készít tartalmakat. Legyél egyedi, kreatív, újító, és ha ez még nem lenne elég, minél több videót csinálsz, annál jobb. Az emberek folyamatosan keresik az új és izgalmas ingereket, így egyre nehezebb, akár rövid időre is lekötni a figyelmüket.

Míg korábban az elsődleges mérőszáma egy videó sikerességének a nézettsége volt, manapság az, hogy mennyire hosszan tudod őket a videódnál tartani.

A siker elérésének legjobb módja a YouTube-on, ha olyan videókat készítesz, amelyeket az emberek meg akarnak nézni. Egyszóval az értékről szól. Minőségi tartalmat és értéket kell adni a nézőknek és minél hosszabb ideig lekötni őket. Ha neked nem ez a célod, nem fogod tudni hosszú távon növelni a követőidet. Ez ennyire egyszerű.

A YouTube, akárcsak a Google, a keresőmotorok középpontjában áll, azaz a felhasználókat a lehető legjobb, legrelevánsabb tartalomhoz irányítja. A Google javasolja a kereső optimalizálást, ami YouTube-on is éppen olyan fontos.

Tudd meg, mi tartja nézőidet a videóknál. Használd a videót tájékoztatásra.

2, Gondolkodj videó sorozatokban, ne csak különálló videókban

Számos YouTube videó készítő videóit lejátszási listákba rendezi. Miért?

A magyarázat egyszerű: Ha egy lejátszási listába ágyazott videóra kattintunk, akkor a lejátszási listában következő videó automatikusan elindul, amint az aktuálisan megtekintett videó véget ér. Ennek eredményeként a néző a keze felemelése nélkül nézhet több kapcsolódó videót. Ez természetesen boldoggá teszi a YouTube-ot, mivel több hirdetés tud megjelenni, és ez több hirdetési bevételt jelent, és boldoggá tesz téged is, mivel ez több interakciót és videó megtekintést eredményez.

01 Videó sorozatok

Magától értetődő lenne, hogy ezek után összekapcsolsz több független videót egy hatalmas lejátszási listába. Viszont ez rossz felhasználói élményt fog eredményezni. Ehelyett azt javaslom, hogy a lejátszási listát ne az egyes különálló témájú videók, hanem a tartalmilag is kapcsolódó sorozatok alkossák. Ily módon, ahogy az idő múlik, és több tartalmat hozol létre, a videókat könnyű lejátszási listákba rendezni.

A nézők zökkenőmentesen nézhetik a videókat, és a videók megtekintésének száma is növekszik. Win-win!

Legyenek témakörök a csatornáidon és a témákon belül videó sorozatok. Pl: ha lakberendezéssel foglalkozol, egy témakör lehet fürdőszoba átalakítása és ezen belül videók az egyes ötletekről, kivitelezési lehetőségekről, fürdőszoba világításról stb.

3, Ismerkedj meg a YouTube SEO-val

Ahogy már említettem: a YouTube egy keresőmotor, és a többi keresőmotorhoz hasonlóan a YouTube is rangsort állít fel a keresési eredmények rendezéséhez. A videók rangsorolása, annak megértése döntő jelentőségű a további nézettség növeléséhez. Az első és legfontosabb, hogy szükségünk van kulcsszavakra. Kulcsszavak megadása nélkül nem fogunk tudni optimalizálni. Miután elkészítetted a videó témák listáját (sorozatokra gondolva!), írd be azokat egyenként a YouTube keresőjébe. A YouTube elkészíti a javasolt keresési lekérdezések listáját. Az itt megjelenő javaslatok azok, amikre a YouTube felhasználók a leggyakrabban rákerestek. Tehát ezek mindegyike kiváló jelölt a kulcsszóra!

02 Google kulsszó

Fontos megjegyezni, hogy egyes kulcsszavak versenyképesebbek, vagyis nehezebb rangsorolni, mint másokat. A WordStream ingyenes kulcsszóválasztó eszközével megérthetjük, hogy mennyire versenyképesek az egyes kulcsszavaink. Bár az eszköz a Google-tól és a Bing-től gyűjt adatokat – nem a YouTube-tól -, ez mindazonáltal hatékony módja annak, hogy releváns kulcsszófelhőt alakítsunk ki magunknak ellenőrizve kulcsszavaink relevanciáját.

Miután megvannak a kulcsszavaink, ideje optimalizálni. Röviden nézzük át a főbb YouTube-rangsorolási elveket, amelyekről tudnod kell.

SEO a YouTube video címeihez

Ahhoz, hogy a YouTube hol helyezze el a videót egy adott lekérdezés eredményében, számos attribútumot vizsgál. Ezek közül az egyik legfontosabb a videó címe. Ha azt akarjuk, hogy a videó egy adott kulcsszóra jelenjen meg, akkor ennek a kulcsszónak benne kell lennie a címben, ideális esetben a cím elején.

Figyelembe kell venni azt is, hogy a címnek nemcsak a kulcsszónak kell megfelelni. A rangsorolás fontos, de nem garantálja a kattintásokat. A cikk későbbi részében kitérünk majd a jó cím megválasztására.

SEO a YouTube videó leírásokhoz

A második attribútum, amelyet érdemes optimalizálni a videó leírása. Bár nem annyira elengedhetetlen, mint a videó címe, a leírást is figyelembe veszi a YouTube a kereséskor. Ügyeljünk arra, hogy a leírásunk legalább egyszer tartalmazza a kulcsszót!

Különbség van a kulcsszó szerinti célzás és a kulcsszó kitöltése között. Mind a videó címében mind a leírásban fontos, hogy releváns kulcsszavakat használjunk. Ne halmozzuk a kulcsszavakat.

03 Youtube SEO leírás

SEO a YouTube video címkéhez

Az utolsó tipp, amit meg szeretnék említeni a videó címkék. A videó címétől és a leírásától eltérően a videó címkéi láthatatlanok a YouTube felhasználók számára (kivéve azokat, akik speciális Chrome-bővítményt használnak, például a vidIQ). Nem szükséges (de erősen ajánlott) megcímkézned a videóidat. Ez egy jó módja a videó relevanciájának erősítésére. Mint a példaképen is láthatod, tanácsos, hogy a video címkékben használd az elsődleges kulcsszavakat, valamint annak közeli változatait is a megfelelő célzásra. Ez segíti azokat a kereséseket is, amelyek nem szó szerint tartalmazzák a kulcsszót.

04 SEO címkézés

4, Kollaborálj más tartalom készítőkkel

Csak azért, mert egy másik tartalom készítőt ugyanaz a közönség követi, mint téged, nem azt jelenti, hogy versenyezni kell vele. Arra buzdítalak, hogy hozz létre olyan kapcsolatot versenytársakkal, amely mindkettőtöknek előnyös. Ne feledd, hogy a YouTube tartalommarketingjének legfőbb célja, hogy értéket teremtsen a nézők számára. A célod elérésében (pl.: nézettség növelése) egy versenytárs megléte nem kell, hogy negatív legyen.

Hogyan érhető el több YouTube-megtekintés, miközben együttműködsz olyan tartalom-készítővel, aki ugyanazt a közönséget célozza meg? Egyszerű: készítsetek együtt tartalmat mindkettőtök csatornájára. Ha például vendégként jelensz meg a versenytársad egyik videójában, akkor olyan további releváns embereket érhetsz el, akik korábban nem találkoztak veled. Ez az emberek nagyobb valószínűséggel fognak rád keresni és megnézni a videóidat. Ebből mindketten tudtok hosszú távon profitálni, miközben a YouTube-felhasználók is újabb minőségi tartalmakhoz jutnak.

5, Használj kártyákat és záróképernyőket

A nézési idő a YouTube számára legfontosabb rangsorolási faktor és fontos mérőszáma a néző elkötelezettségnek. Minél tovább nézi valaki a YouTube-videód, annál jobban érdekli az amit mondasz. És ha valaki nagyon elkötelezett a tartalommal, hajlandó lesz további videókat is megnézni. Ezért fontos, hogy ezekkel a katintható elemekkel további videóid felé tereld őket.

Kártyák

A YouTube-kártya egy “szalaghirdetés-értesítés”, amely a videó jobb felső sarkában jelenik meg, és figyelmezteti a nézőket egy kapcsolódó tartalomra. Ez egy egyszerű és hatékony módja annak, hogy előnyünkre fordítsuk a felhasználói elkötelezettséget, és reklámozzunk egy másik videót anélkül, hogy a nézői élményt rontanánk.

Gondolj az egyes kártyákra úgy, mint a blog linkjein belüli belső YouTube linkre. Noha ilyenkor promóciós tevékenységet folytatunk, a nézőket olyan további tartalomra irányítjuk, amely nagy valószínűséggel érdekelheti őket. Ezzel egyértelműen növelhetjük a videók nézettségét.

05 Kártyák használata

Záróképernyő

A záróképernyőnek hasonlóan a kártyához, az a célja, hogy a legaktívabb nézőket kapcsolódó tartalmakra irányítsa. Ahogy a neve is sugallja, megjelenik egy befejező képernyő a videó végén, amely további videókat ajánl nézőidnek.

06 Záróképernyő

A további videók népszerűsítésén kívül azt javaslom, hogy használj egy olyan záróképernyőt is, ami ösztönzi a nézőket a csatornád feliratkozására és a csengő beállítására. Minél több az elkötelezett feliratkozód, annál több embert értesít a YouTube, amikor új videót töltesz fel.

6, Írj blogbejegyzést az egyes videókhoz

Ha a blogolás már része a tartalom marketing stratégiádnak – és annak kell lennie -, miért ne írnál blogbejegyzést az egyes YouTube-videóidhoz?

Igen, ehhez további időráfordítás szükséges, de az ezzel járó előnyök messze meghaladják a befektetett energiát. Ez egy egyszerű módja annak, hogy a webhely látogatóit átirányítsuk a YouTube-csatornára, és növeljék a videó nézettségét. Ráadásul mindazok számára, akik inkább videót szeretnek nézni, mint cikket olvasni, a videó beillesztése egy biztos módszer a felhasználói élmény javítására.

Mindezek mellett, ne felejtsük el a SEO előnyeit sem. Egy YouTube-videó beágyazása egy blogbejegyzésbe hatékony módja annak, hogy jelezzük a Google felé, hogy további tartalmak érhetők el. Ezzel javíthatjuk a videóink rangsorolását!

7, Adj időbélyegzőket a videóleírásokhoz

A YouTube keresője nem az egyetlen lehetőség azok számára, akik releváns tartalmakat keresnek. Valójában elég gyakori, hogy az ember a Google keresés útján botlik bele YouTube-videóba.

07 Időbélyegző használata

Használd az időbélyeget a videó leírásban és gyűjts további elkötelezett nézőket.

Azzal, hogy timestampeket állítasz be és linkesítve berakod őket a videó leírásába, lehetőséget adsz a közönségnek, hogy az akár sok kérdést érintő videón belül a számukra legrelevánsabb témához ugorjanak egyetlen kattintással. Ez tovább optimalizálja a felhasználói élményt.

8, Légy jelen a közösségi médiában

A következő pont nem egy újkeletű ötlet, de annál fontosabb. Az új tartalmak népszerűsítéséhez elengedhetetlen a közösségi média használata.

Szinte mindenki a közösségi médiát használja YouTube-videóinak népszerűsítésére, ezért nagyon fontos, hogy a te kommunikációd kreatív és egyedi legyen. Mit szeretnél elérni a Youtube csatornád közösségi jelenlététől? Ha van egy terved célkitűzésekkel, akkor sokkal jobban tudod, majd kezelni a tartalmaidat céljaid elérése érdekében.

Legyél jelen, de legfőképpen aktív a közösségi média felületein.

A közönséged elvárja, hogy “mindig” jelen legyél, hogy interakcióba léphessen veled. Használj egyedi hashtageket, válaszolj a hozzászólásokra.

Fontos, hogy kiderítsd a te ideális közönséged, mely közösségi oldalakon van jelen és hol a legaktívabb.

Nem hagyhatod figyelmen kívül a YouTube csatornád eredményeit. A statisztikák segítségével nyomon követhetjük, hogy mikor kattintottak legtöbben egy adott linkre, milyen gyakran és mely időtartamok a legjobbak számunkra. Ezekből az adatokból megtudhatjuk, hogy a közönségünk mikor a legaktívabb egy adott oldalon. Figyeld a statisztikát és posztolj hatékonyabban.

Kérd, a követőid, hogy kedveljék és véleményezzék a videódat. Egyrészt, ha minél több embernek tetszik a videód, annál jobb lesz a helyezés a YouTube algoritmusában. Másrészről számunkra is egy nagyon jó visszajelzés, hogy milyen irányba fejlesszük tovább a videóinkat.

Minden közösségi oldal folyamatosan javítja és fejleszti a szolgáltatásaikat. Újdonságokat vezet be, amivel javíthatunk a jelenlétünkön a közösségi oldalakon. Mindig figyeld és kövesd nyomon ezeket a változásokat, hogy sikeresen tudj növekedni.

9, Ne hanyagold el a videók egyedi indexképét

Néhány ember tudatosan keresi a tartalmad a YouTube-on. Mások véletlenül botlanak bele a közösségi csatornákon vagy a webhelyeden keresztül.

Habár sokan találkoznak a YouTube-videóiddal úgy, hogy egyszerűen böngésznek a platformon, a videó egyedi indexképe nélkül, nem fogja úgy felhívni a figyelmet a videóra és nem fog annyi nézettséget hozni, mint amennyit szeretnél. Miért szükséges a YouTube videóhoz az egy indexkép létrehozása?

09 Indexkép

Mielőtt feltöltöd a következő videódat, azt javasoljuk, hogy keress rá a videóhoz kapcsolódó főbb kulcsszavakra, és nézd meg, más videósok mit használtak indexképnek. A YouTube indexképének első számú szabálya az, hogy hűen reprezentálja a videóid tartalmát.

Nézzük meg egy példán keresztül, milyen a jó indexkép:

10 IndexképEz az indexkép hűen reprezentálja a videó tartalmát? Természetesen ehhez látnod kellene a videót, hogy eldöntsd, de most bíznod kell bennem. Igen, ez az indexkép teljesen megfelelő. A videó egy széles körben elterjedt tévhitről szól, amely szerint a C-vitamin képes meggyógyítani a megfázást. Az indexkép öt mindennapi használatban elterjedt C-vitamin tartalmú készítményt mutat be, amelyeket az emberek rendszeresen használnak megfázás ellen. Ez az indexkép pontos áttekintést ad nekünk arról, hogy miről is szól a videó.

Mi az ami nem jelenik meg ezen az indexképen? Nem látunk a képen pl. beteg embert, nincs semmilyen utalás arra, hogy az Airborne terméke megtévesztő lenne. A kép nem ellentmondásos. Azt kapjuk a videóban, amit a kép előirányoz.

10, Adj ütős címet a videónak

YouTube-videód címe, akárcsak az indexkép, előre tervezést igényel. A videó címe legyen figyelemfelkeltő, de ne arra használjuk, hogy több kattintást érjünk el vele.

A cél az egészséges középút megtalálása az unalmas és a kattintásvadász cím között. Most adok néhány ötletet erre.

Összpontosíts az eredményre

Mi a célod? Mit szeretnél elérni a videóddal? Milyen értéket képvisel a videó? Hogyan változtatja meg videóid a néző mindennapi életét? Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, miközben címötleteket készítesz.

11 Képcím 01

Ez a videocím egyszerű, rövid, de eredményt ígér: Ha megnézed ezt a videót, olyan ismereteket kapsz, amelyeket a valós életben tudsz hasznosítani. A videós olyan címet is adhatott volna a videónak, hogy „Ügyfélszerzés Kezdőknek” de ez nagy valószínűséggel nem lett volna olyan hatékony és nem tükrözi a videó előnyeit.

Használj konkrét és sokatmondó számokat

Az emberek szeretik a számokat, hiszen kézzelfoghatóak, könnyen érthetőek.

12 Képcim 02

A fenti példa elsőre kattintásvadásznak tűnhet, de mégis jól mutatja, hogy egy konkrét de nem mindennapi szám használatával a videó címe exponenciálisan érdekesebbé válik. A 850% nem csupán nagy szám, hanem egy meglehetősen ritka szám is, amivel az ember a mindennapi életben nem sűrűn találkozik. Mégis odavonzza a tekintetet és kíváncsiságot gerjeszt.

Ha megnézed ezt a videót, olyan ismereteket és információt kapsz, amellyel sikeresen növelheted webhelyed forgalmad mindössze 6 lépésben.

Felhasználói kíváncsiság kielégítése

Az emberek szeretik a számokat, de a tudást még jobban. Kíváncsiak vagyunk, mindent tudni akarunk. A példa videó címe, vonzza a felhasználói kíváncsiságot, bevált módja annak, hogy további megtekintést szerezzünk YouTube-on. Természetesen nem szabad kattintásvadász címet írni, amit már említettünk, de ebben az esetben a videó címe ténylegesen tükrözi a videó tartalmát.

13 Képcim 03

Az összes példa, amelyet bemutattunk lehet elsőre túl egyszerűnek és általánosnak tűnik, de ha jó rangsorolást szeretnénk elérni, ezek a tippek elkerülhetetlenek.

Összegzés

A nézettség növeléséhez és a releváns követők gyűjtéséhez lehetőség szerint próbálj meg minél több tippet megvalósítani a fenti példák közül. Nem hiszem, hogy mindenki minden egyes lehetőséget alkalmazza, és azt is tudnunk kell, hogy ami az egyik YouTube videós számára működik, az nem feltétlenül működik a másik számára. Amíg egy jó indexkép használata csodákat tehet egyes YouTube videóknál, más videók esetében legjobban a kulcsszavak optimalizálása és a más csatornákkal való partnerségek hozzák meg a várt eredményeket. Ez teljesen függ az egyedi körülményektől, a videók típusától és a tartalomtól. De mindenképpen arra buzdítalak, hogy kísérletezz és teszteld a fenti lehetőségeket, és hasznád rendszeresen, ami neked a legjobban beválik.

Mindig legyen egy tervünk célkitűzésekkel, ami egy vezérfonalat adhat nekünk. Legyen a motivációnk az értékteremtés és a minőségi tartalom készítése. Hajrá, készíts minőségi videót!

Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/05/14/how-to-get-more-views-on-youtube

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet