Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Time is money, avagy 7 Google Ads parancsikon a jobb eredményekért, kevesebb erőfeszítéssel

Tartalomjegyzék

Ivett Mészáros
2020.07.29.

A következőkben bemutatott 7 Google ads parancsikon gyorsabb betekintést ad a hirdetések világába, időt takarítasz meg és garantáltan jobb eredményeket érsz el.

Az ido penz

7, Frissítsd a beállított kulcsszavakat

Korábban nagyon konkrétnak kellett lennünk azokkal a kulcsszavakkal kapcsolatban, amelyekre szerettünk volna megjelenni.

Például a helyesírás (elírások) és a többes szám változatok felvitele szükségesek voltak, mert a Google a kifejezés egyezés (“”  “”)  és a pontos kulcsszó ( [  ] ) egyezés típusa szerint szó szerint reagált ezekre a kulcsszavakra.

De minden megváltozott!

A Google változtatott azon a algoritmuson, hogy a kifejezés és a pontos kulcsszó egyezéssel felvett kulcsszavak hogyan kezelik az ilyen kereséseket. Jelenleg a rendszer megmutatja nekünk a keresésekhez legközelebbi változatot. Tehát ha a Google-ban a keresés többes számban történik, vagy elírással a Google továbbra is megjeleníti a hirdetéseket de ezen kulcsszavak felvétele nem szükséges.

A Google ma már azt javasolja, hogy optimalizáljuk a felvett kulcsszavak mennyiségét, ne használjunk túl sok kulcsszót, ne ömlesszük tele a kampányt ezekkel feleslegesen. 

A kevesebb néha több!

Itt egy példa egy hasonló kulcsszó csoportra amelyről a Google ezen a ponton nem tesz  különbséget:

01 Keyword

Ha a keresési kifejezéseket nézzük, akkor az egyezés típusa oszlopban láthatjuk hol talált a Google közeli változatokat és egyezett meg a keresésekkel.

Ha aktualizálni akarjuk ennek a kezelését akkor megszüntethetjük a szó minden lehetséges verziójára vonatkozó licitálást és hagyjuk, hogy a Google elvégezze a munkát

6, Távolítsd el az ismétlődő kulcsszavakat

Ez legtöbbször akkor fordulhat elő amikor valaki átveszi a fiók kezelését és elkezdi kialakítani benne a saját struktúráját.

Fontos, hogy ilyen esetben mindenképp nézzük át az adott kampányban felvett kulcsszó listát és optimalizáljuk azt. Ez azonban igen időigényes lehet.

De szerencsére ott a Google Ads Editor (offline hirdetéskezelő) amely segítségével könnyedén kiszűrhetők az ismétlődő kulcsszavak. Ezt a felső menüsor eszközök menüpontja alatt találjuk.

02-Ismétkődő kulcsszavak

Ez a funkció számos lehetőséget kínál, hogy miként határozzuk meg az ismétlődő kulcsszavakat. Például kiválaszthatjuk hogy szórend vagy akár egyezés típusa szerint keressen nekünk új kulcsszavakat  a rendszer. Bármely szórend választás nagyszerű módszer lehet a “módosított kifejezések” törlésére, amelyek ugyanolyan szavak csak más sorrendben.

Ha főleg pontos egyezésű kulcsszavakkal dolgozunk az adott kampányban akkor válasszuk a “szigorú szórend” opciót.

03 - Szórend

Ez szorosan kapcsolódik az előző pontban javasoltakhoz. Optimalizáljuk a kulcsszavak számát!

5, Használj címkéket a hirdetések kezeléséhez

Ez a funkció tényleg hasznos a fiók elemzésében és ha időt szeretnék megtakarítani. Használhatjuk kampány, hirdetéscsoport de kulcsszó szinten is. Nagy segítség lehet ha hirdetéseket szeretnénk tesztelni. Pl: szeretnénk egy új üzenetet megvizsgálni egy hirdetéscsoporton belül, amely a COVID 19-hez kapcsolódik.

Válasszuk ki a tesztelni kívánt hirdetéseket és adjunk neki címkét.

04 Címkézés

Adhatunk már korábban használt címkét de létrehozhatunk teljesen új címkét is. Minden egyes hirdetéshez adhatunk külön címkét.

Ez a legegyszerűbb módja a tesztelésnek!

Ezután lépjünk be a “jelentés”eken belül az “előre megadott jelentés”ekbe és válasszuk ki a címkék lehetőséget. Itt láthatjuk a létrehozott címke csoportokat, címkéket és megnézhetjük azokat a mutatókat amire kíváncsiak vagyunk az adott hirdetéssel/hirdetésekkel kapcsolatban.

A címkék és hirdetések használatának egy másik praktikus módja az ütemezés. Miután a fent leírtak szerint címkéztük a hirdetéseket, válasszuk ki azokat amelyeket egy bizonyos időre szeretnék bekapcsolni. Jelöljük be a hirdetés melletti négyzetet, válasszuk a szerkesztés funkciót és itt jelöljük ki az automatizált szabályok létrehozását.

05 Automatizált szabályok

Itt különböző szabályokat adhatunk meg. Ezt bármikor megismételhetjük, amikor egy hirdetést ki akarunk kapcsolni majd vissza.

06 Új szabályok4, Gyorsabb teszteléshez használd a “Hirdetésváltozatok” funkciót

Ez a hirdetések létrehozásának és tesztelésének egy másik praktikus módja. Ezt a funkciót az eszköztáron éred el, a “Vázlatok és kísérletek” alatt.

07 Hirdetésváltozatok

Ezután megjelenik egy menü, amely meghatározza, hogy ez mely kampányokra van hatással amellyel variációt készítünk és az összes többi részletet, amelyre a beállításhoz szükség van.

Ennek az opciónak az egyik klassz lehetősége, hogy be tudjuk állítani a közönség százalékos megoszlását. Segíthet egy 50/50 arányú megoszlásban, melyet a google a szokásos tesztelés során optimalizál.

3, Használj jelöléseket, megjegyzéseket

A fiók előzményeinek naplózása nehézkes és időigényes lehet a Google Ads-ben. Rengeteg olyan változó tényező van a hirdetési fiókban amelyek befolyásolják az eredményeket és ehhez hozzájön az is amit már fentebb említettünk, hogy több ember is kezelheti a fiókot annak élettartama alatt. Ez problémát jelenthet az eredmények elemzésekor.

Például ha megnézünk egy évvel korábbi adatokat, észrevesszük hogy az eredményeink jobbak voltak. 

Ez miért lehet?

Lehet, hogy egy számunkra fontos ünnep, amikor általában magasabb eredményeket érünk el, különböző időpontokra esnek vagy egy adott kampányban volt egy nagyobb promóció egy bizonyos időszakra. Ezekre az idő távlatából már nem biztos hogy emlékszünk, vagy ha új kezelője van a fiókunknak értetődő, hogy nem tud róla.

Ezekben az esetekben javasolt a megjegyzések használata. Egyszerűen csak kattintsunk a fent megjelenő teljesítmény diagramra, kampány vagy akár hirdetéscsoport szinten és a kiválasztott dátumon állva megjelenik a “megjegyzés hozzáadása” opció.

08 Megjegyzések

Miután felvittük a megjegyzésünket az általunk kiválasztott időszakra, egy kis négyzet ikon fog megjelenni.

09 Négyzet ikon

Ha erre rákattintunk megjelenik a jegyzet amit készítettünk, így egyszerűbben fogjuk tudni követni a kiugró eseményeket, eredményeket.

2, Próbáld ki a hirdetések testreszabását

Előfordulhat, hogy időnként ismétlődő hirdetésekre van szükséged. Pl. egy e-kereskedelemmel foglalkozó cég esetében azt szeretnénk ha egy adott termék csak akkor jelenjen meg a hirdetésben ha az valóban raktáron van.

Ezek az ismétlődő hirdetések kézi kezelése egy rémálom lehet. Ilyenkor javasolt a hirdetések testreszabásának használata ami a potenciális ügyfelek valós idejű környezetéhez igazítja a hirdetéseket. Ez a szolgáltatás először létrehoz egy olyan sablont, termék tulajdonságokkal, amelyet feltölthetünk a Google Ads-be.

Ennek számos módja van, de a megadható standard attribútumok a következők:

  • Eszközök
  • Ütemezés
  • Kezdő dátum
  • Befejezés dátuma
  • Ügyfél azonosító
  • Helyi célzások korlátozása

Ezen elemek teljes listája itt található. Ez lehetővé teszi, hogy egy beírt kódrészlet, amely kapcsolódik az adattáblánkhoz, ezután a számunkra relevéns terméket, árat, stb. írja be a hirdetésbe.

Az ilyen folyamatok automatizálás hatalmas időmegtakarítás jelent, ugyanakkor elősegíti a hatékonyabb, relevánsabb hirdetések megjelenését.

1, Próbáld ki a hirdetések testreszabását

Használj szkripteket az automatizáláshoz.

A fiók kezelésénél a legtöbb időt a jelentések készítése veszi el főleg ha használjuk a fenti lehetőségeket. A google ads szkriptek segítségével automatikus módosításokat hajthatunk végre a fiókban. Előre megírt JavaScript kódok segítségével módosíthatjuk a kampányok, hirdetéscsoportok, kulcsszavak és hirdetések állapotát, kezelhetjük az ajánlatokat, kontrollálhatjuk a költségkeretet, riportálhatunk, stb.

Ez a lehetőség bonyolult lehet, de ne hagyd hogy elijesszen!

Ha te saját magad nem is tudod megoldani, egy fejlesztő segítségével megkönnyítheted a munkádat. A másik lehetőség, hogy a szakemberek mindenféle szuper szkripteket fejlesztenek amihez te is hozzájuthatsz akár ingyen is az interneten.

Összefoglalva

A Google Ads kampányok optimalizálása összetett és időigényes. Az adminisztratív feladatok több időt vehetnek igénybe mint a számunkra fontosabb stratégia kialakítása és döntések meghozatala. Használjuk ki a google adta eszközöket a mindennapi munkák megkönnyítésére.

Teszteljük, vezessük be a fent említett lehetőségeket amelyek használata sokkal könnyebbé teszik a fiókunk folyamatos kezelését.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet