Matt Cutts, a Google search spam team vezetője kemény hangvételű bejegyzést tett közzé személyes blogján, amely szerint a vendég blogolás halott, legalábbis amit SEO vagy linképítési célból végeznek.
A bejegyzés bevezetőjében Matt Cutts még arról ír, hogy általában véve halott a vendég blogposztok írása, később pontosítja a mondandóját, mely szerint szigorú kijelentése csak a SEO célú taktikára vonatkozik.
A Google egyik legnépszerűbb és egyben leggyűlöltebb személyisége szerint a vendég blogolás egy nagyszerű dolog volt, amit a SEO tönkretett. Úgy véli, ha a vendégposzt SEO célból készül, akkor az spamnek minősül.
Matt Cutts korábban már számos alkalommal rémisztgette a SEO világát, és többször is volt már alapja a személyesnek tűnő véleményformálásnak (például a Panda update megjelenése előtt), azaz most sem kizárt, hogy hivatalosan is fellépnek a manipulatív céllal létrehozott vendégblog posztok ellen (például valamilyen Google filter segítségével).
Ráadásul nem ez az első ilyen megnyilvánulása a Google-nek – és Matt Cuttsnak – a témában. Onnan indult az állásfoglalás, hogy használjunk lehetőleg nofollow linkeket, alkalmazzuk mértékkel, míg most eljutottunk oda, hogy a vendég blogolás “spam”.
Miről szól a vendégblogolás valójában?
Való igaz, hogy a link builderek egy része félreérti a vendég blogolást – vagy inkább szándékosan másra használja, mint amire szolgál -, és taktikának tekinti. Ezzel szemben ez egy stratégia, amely segíthet a hitelességünk növelésében és a közösségünk építésében. Magyarán a jó vendégposzt sok mindent épít, de lehetőleg a linkeket a legkevésbé (közvetlenül legalábbis, közvetve jól segítheti a természetes linkek fejlődését).
Abban Matt Cutts-nak egyértelműen igaza van, hogy a web tele van olyan blog bejegyzésekkel, amelyeknek gyenge minőségű a tartalmuk (például duplikált) vagy kulcsszavas linkeket tartalmaz. Sőt, blogok tömege létezik, amelyeket élő felhasználó sohasem látogat, csupán SEO céllal hozták létre. A hír egyértelműen figyelmeztető jelzés az ilyen módon linket építőknek, hogy állítsák le ténykedésüket.
Amit kerülni kell
Matt Cutts fenti megnyilvánulása miatt nincs szükség pánikszerűen törölgetni a korábbi vendég posztjainkat. Színvonalas, nem kizárólag SEO célból írt bejegyzéseket továbbra is lehet írni, néhány publikációs helyet viszont érdemes kerülni:
- Blogokat, melyek mindenféle tartalmat megjelentetnek a lehető legrövidebb időn belül, gyanúsan enyhe feltételekkel
- Blogokat, ahol moderálás nélkül rögtön megjelennek a beküldött tartalmak
- Blogokat, melyeknek nem állapítható meg a témája, és nincs körülhatárolható célcsoportja
- Blogokat, weboldalakat túl sok hirdetéssel (a gyenge tartalom/hirdetés arány rossz felhasználói élményt eredményezhet, amit előbb utóbb a Google is leminősítéssel fog értékelni)
- Földrajzilag irreleváns blogokat
- Blogokat, melyek ritkán tesznek közé saját tartalmakat
- A blogat, weboldalakat gyenge webdesignal, zavaros architektúrával
- Blogokat, social média jelenlét nélkül (lehetnek kivételek)
- Blogokat, melyek fake közösségi média támogatottsággal rendelkeznek
- Google büntetésben lévő blogokat
- Blogokat, amelyeket ritkán frissítenek