Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google Shopping ajánlattételi stratégiák 2020-ban

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2020.08.06.

Te is futtatsz Shopping kampányokat? Most bemutatjuk a jelenleg elérhető ajánlattételi stratégiákat, hogy eldönthesd, számodra melyik a legrelevánsabb!
Az évek során folyamatosan változtak a különböző ajánlattételi stratégiák, így nehéz lépést tartani az újításokkal, ezért most egy csokorba gyűjtöttük a jelenleg elérhető ajánlattételi stratégiákat a shopping kampányokhoz!


A jelenleg elérhető ajánlattételi stratégiák, amelyet elemezni fogunk:

  • Smart Shopping
  • Standard Shopping – Cél ROAS (CROAS)
  • Standard Shopping – Kattintások maximalizálása
  • Smart Shopping – Konverziós érték maximalizálása
  • Standard Shopping – Intelligens CPC (eCPC)
  • Standard Shopping – Kézi CPC (CPC)

Smart Shopping (ajánlattétel)

A smart shopping kampánytípusnál van a legkevesebb ráhatásunk a kampány teljesítményére, hiszen csak a napi költségkeret módosítására, illetve a cél ROAS beállításra van lehetőségünk.
A smart shopping kampányok automatikusan maximalizálják a konverziós értéket a megadott napi költségkereten belül. Ha a kampány rendelkezik minimális megtérülési céllal, a hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) is beállítható. Így például ha a kampány célja az, hogy minden hirdetésre költött 100 forintért 500 forint bevételt kapjon az értékesítésből, a cél-ROAS 500% lesz. Ha beállítjuk a cél-ROAS-t, a rendszer a napi költségkereten belül optimalizálja az ajánlatokat, hogy teljesüljön a cél. Magas ROAS esetén előfordulhat, hogy a költségkeret elköltésére nem kerül sor teljes mértékben, és csökkennek az értékesítéseink.

smart shopping - cél roas beállítása

Standard Shopping – cél ROAS

A smart shopping kampány mellett, a standard shopping kampánynál is elérhető a cél ROAS ajánlattételi stratégia.
Ez az ajánlattételi stratégia akkor ideális hirdetőként, hogyha sok adattal rendelkezik a fiók és konkrét céljaink vannak a hirdetések megtérülésére.
Fontos megjegyezni, hogy ennek az ajánlattételi stratégiának alapfeltétele a konverziókövetés és konverziók értékének a beállítása.
A Google javaslata, hogy 45 napon belül, legalább 20 konverziót érjünk el.
Minél több adat áll a rendelkezésünkre, annál jobban fog működni a mesterséges intelligencia a kampányoknál.
Szeretnéd módosítani a cél-ROAS ajánlattételi stratégiát?
Azt mindenképp tartsd szem előtt, hogy kisebb ROAS módosítások, néhány napot igénybe vehetnek a rendszerben, míg a nagyobb változások (pl. kampány szerkezet módosítás) akár 2 hétig is eltarthat, mire a rendszer kilép a tanulási fázisból.

Standard Shopping – Kattintások maximalizálása

A kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégia úgy korrigálja az ajánlatokat, hogy segítsen a költségkereten belül a lehető legtöbb kattintást elérni.
A kattintások maximalizálása ajánlattételi statégiának nem feltétele a konverziók száma, illetve megléte, így ennek hiányában ezt a stratégiát tudjuk alkalmazni vagy pedig a kézi CPC-t.
Ezt a nagyobb ügyfeleknél javasoljuk leginkább, illetve kezdeti fázisban, ahol láttatni akarjuk magunkat. Amennyiben szigorúak a ROAS elvárások, úgy ezt az ajánlattételi stratégiát nem javasolnánk.

shopping kampány - kattintások maximalizálása

Smart Shopping – Konverziós érték maximalizálása

Az alábbi ajánlattételi stratégia maximalizálja a kampány teljes konverziós értékét a meghatározott költségkeretén belül a konverziós érték maximalizálásán alapuló ajánlattétellel! Ez az ajánlattételi stratégia fejlett gépi tanulást használ az ajánlatok automatikus optimalizálásához és beállításához. Ezenkívül aukciós idejű ajánlattételi funkciókat is kínál, amelyek az adott aukcióra szabják az ajánlatokat.
Tökéletesen alkalmazható ez az ajánlattételi stratégia pl: e-kereskedelmi webáruházak esetében.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégia nem veszi figyelembe az eszközre vonatkozó ajánlatmódosítókat, kivéve ha 100 %-ban mobil.

shopping kampány - konverziós érték maximalizálása

Standard Shopping – Intelligens CPC (eCPC)

Amikor nem szeretnénk teljes mértékben automatizálni az ajánlattételi stratégiát, akkor sok esetben az Intelligens CPC-hez fordulunk.
Ez olyan ajánlattételi stratégia amely úgy korrigálja a kattintásonkénti költséget (CPC), hogy  a lehető legtöbb konverziót vagy legnagyobb konverziós értéket érhessünk el. Ez a stratégia megemeli a kézi ajánlatokat az olyan helyezetekben, amelyek nagyobb valószínűséggel vezetnek értékesítéshez vagy más konverzióhoz a webhelyen, és csökkenti az ajánlatot azokban a helyzetekben, amelyek kisebb valószínűséggel vezetnek konverzióhoz.

Shopping kampány - Intelligens CPC

Amit még érdemes tudni, hogy a konverziókövetés alapfeltétel és legalább 20 konverzió a hónapban.

Standard Shopping – Kézi CPC

Végül, de nem utolsósorban a klasszikus kézi CPC. Sokan ragaszkodnak hozzá, hogy teljes kontroll alatt tudják tartani az ajánlatokat, ezért a kézi CPC-t válasszák az automatikus ajánlattételi stratégiák helyett.
A manuális kézi CPC előnye, hogy teljes a kontrollod az ajánlatok (és az ajánlatokkal elnyert pozíciók felett). Hátránya, hogy “folyamatosan” foglalkozni kell vele és igazítani az aktuális versenyhez. Kis költésnél és kevesebb konverziónál hatékonyan tudnak működni a kézi CPC ajánlattételi stratégiák.

Shopping kampány - Kézi CPC

A neked legmegfelelőbb ajánlattételi stratégia megválasztásához, és céljaid eléréséhez én azt javaslom, hogy folyamatosan kísérletezz és tesztelj!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet