A világ különböző részein élő közösségek COVID-19-járványra adott reakciói más és más szakaszban tartanak, és a vállalkozások a helyi rendelkezések függvényében újraindítják vagy korlátozzák tevékenységeiket. A fogyasztók segítséget igényelnek, hogy eligazodjanak a változó piacon, és a Google-hoz fordulnak helyi információikért – például hogy mi van nyitva a közelükben, milyen biztonsági rendszabályok érvényesek az üzletekben, és mi van készleten.
A Google rendszerében a „ruházati üzlet nyitva” kifejezésre történő keresések száma 900%-kal1 nőtt a tavalyi év óta, az „éttermek nyitva” kifejezésre történő keresések száma pedig az előző év azonos időszakához képest 1000%-kal2 nőtt. A leggyakoribb keresések között szerepel a „nyitott helyi éttermek kiszállítás” és a „éttermek házhozszállítás a közelemben” kifejezés.
E dinamikusan változó feltételek mellett nehéz feladatot jelenthet a vállalkozás megjelenési módjának kiigazítása, különösen kisebb kapacitás esetén. Íme néhány példa arra, hogy automatizált megoldásaink miként segíthetnek a nyitva tartó helyek támogatásában és az ügyfelek megtalálásában, hogy azok bizalommal vásároljanak a piaci változások közepette is.
Segítsen a vásárlóknak a következő boltlátogatás megtervezésében
Helyi kampányok révén a Google rendszerében mindenütt kommunikálhat a vállalkozás helyszíne közelében tartózkodó ügyfelekkel. Az üzletek újranyitásával párhuzamosan hozzon létre olyan hirdetéseket, amelyek közzéteszik, hogy az adott üzlet nyitva tart, egészségügyi és biztonsági friss híreket nyújtanak, vagy kiemelik az üzletben igénybe vehető vásárlási lehetőségeket (pl. termékkészlet, utcai átvételi és elviteli lehetőségek, illetve speciális promóciók) – mindezt az egyes üzletek szintjén.
Forrás: Google
A Helyi kampányokat immár a bolti látogatásokra vonatkozó mutatókra – pl. az „útvonalterv” és a „hívások” kattintásaira – is optimalizálhatja, nem csak a bolti látogatásból származó konverziókra. Így még több vállalkozás férhet hozzá a Helyi kampányokhoz. Ön megadja az üzletek helyét, a kampány költségkeretét és a hirdetéselemeket, a Google gépi tanulási technológiája pedig automatikusan úgy optimalizálja a kampányt, hogy az az adott boltra vonatkozó üzleti célokat szolgálja. Könnyen frissítheti célokat a helyi feltételek változásakor, és az üzletek megnyitásának és bezárásának megfelelően kiválaszthatja, hogy mely üzleteit népszerűsíti.
Emlékeztetni szeretnénk, hogy a bolti látogatások névtelen, összesített adatokon alapulnak, és nem kapcsolhatók össze a hirdetésekre leadott egyes kattintásokkal, a látható megjelenítésekkel, illetve a személyekkel.
Helyi készlet és bolti átvételi lehetőségek népszerűsítése
Az ügyfelek még a COVID-járvány közepette is meg szeretnék venni azokat a termékeket, amelyekre hamar szükségük van, ezért gyakran az a legjobb megoldás, ha a közelben szerzik be őket. A nagyobb online kereskedők esetleg hosszabb szállítási idővel dolgozhatnak, míg Ön bemutathatja a fogyasztóknak, milyen lehetőségeket kínál a rendelések teljesítésére, és ezzel biztosíthatja őket, hogy helyben megtalálhatják, amire szükségük van, és biztonságosan át is vehetik a vásárolt termékeket. Közvetlenül a helyi készlethirdetésekben népszerűsíthet olyan termékeket, amelyeket akár aznap át lehet venni az üzletben, vagy meg lehet kapni érintkezésmentes utcai átvétellel.
Forrás: Google
A független kereskedők mindössze néhány kattintással megkezdhetik a helyi készlethirdetések használatát a Google Pointy szolgáltatása segítségével. A Pointy elősegíti a termékek gyors megjelenítését az interneten, így a helyi vásárlók láthatják, mi van készleten a közelben. Egyszerűen állítsa be a napi költségkeretet, és az üzlet körüli elérni kívánt sugarat, a Pointy pedig gondoskodik a többiről.
- Forrás: a Google adatai, 2020. március 25. és 2020. május 23. között, valamint 2019. március 25. és 2019. május 23. között
- Forrás: a Google adatai, 2020. március 11. és 2020. május 9. között és 2019. március 11. és 2019. május 9. között