Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

E-kereskedelem követése Google Tag Managerrel

Tartalomjegyzék

Dániel Stomp
2020.08.13.

E-kereskedelemben a marketing kampányok csak akkor fejlődhetnek folyamatosan, ha nagy hangsúlyt helyezünk a kulcs teljesítménymutatók folyamatos monitorozására. Ezen a területen a Google Tag Manager (továbbiakban GTM) hasznosságát semmi sem szárnyalja túl, mivel ezzel az eszközzel egyszerűen elhelyezheted és menedzselheted a weboldalad követőkódjait az oldal forráskódjának egyéb módosítása nélkül . Ezekkel a követőkódokkal pedig könnyebben tudod azonosítani az eladást segítő tényezőket, valamint a legnagyobb látogatószámot produkáló forrásokat. Lássuk, hogyan érdemes csinálni!

Az adatok elemzése előtt megfelelő követési beállításokra van szükség. A következőekben végighaladunk annak pontos lépésein, miképpen is lehet GTM segítségével e-kereskedelmet követni.

A GTM e-kereskedelem követés előnyei

Minél több adattal rendelkezel, annál jobban tudod a marketing kampányaidat optimalizálni. Hagyományos követési beállításokkal nem feltétlenül tudod kideríteni a kosárelhagyások fő okát, vagy akár azt, hogy jellemzően az értékesítési tölcsér melyik szakaszában morzsolódnak le a potenciális vevőid.

Például, ha észreveszed, hogy az érdeklődők nagyjából fele ugyanannál a szakasznál száll ki a folyamatból, akkor módod van kideríteni ennek okát. Talán kimerítően sok lépésből áll nálad a vásárlási folyamat, vagy a webergonómiával van probléma. Ezen információk nélkül nem tudod lekövetni a vásárlói útvonalat, és meghatározni a problémát, amely végül a vásárlás mellőzésében végződik náluk.

Ha GTM alkalmazásával követed az e-kereskedelmet, akkor minden kulcsfontosságú információt begyűjthetsz annak meghatározásához, hogy melyik terméked mennyire teljesít jól, és lehetőséged nyílik a vásárlási folyamat minden lépésének optimalizálására is.

A követés beállítása GTM-ben

Csak akkor tudsz hatékonyan konverziót követni, ha a rendelkezésedre álló temérdek adatot Google Analyticsben kezeled. Ehhez pedig be kell kapcsolnod az e-kereskedelem követését Google Tag Managerben. A követéshez nélkülözhetetlen követőkódokat GTM-ben fogod beállítani, majd ezek eredményét Google Analyticsben láthatod át.

Az e-kereskedelem beállításának 6 lépése Google Tag Managerben

Első lépés:

Először be kell kapcsolni az e-kereskedelem jelentéseket Google Analytics-ben. Ehhez az ,,Adminisztrálás’’ pontnál a ,,Nézet’’ sávban kattints az ,,E-kereskedelmi beállítások’’ menüpontra. Itt az ,,E-kereskedelem engedélyezése’’ és a ,,Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések engedélyezése’’ gombokat kapcsold be.

STEP1

Második lépés:

Amint engedélyezted a jelentéseket, tetszőleges számú lépést beállíthatsz követésre. Tegyük fel, hogy követni akarod a ,,kosárhoz adás’’ lépést. A ,,Checkout Labeling’’ résznél menj a ,,Csatornalépések’’-hez, kattints a ,,Csatornalépés hozzáadása’’ mezőre, ott add meg a követendő lépés nevét, kattints a ,,Kész’’ gombra, majd a ,,Mentés’’-re.

STEP2

Harmadik lépés:

A harmadik lépésben belemerülünk olyan adatokba, mint például az események és változók, amelyeket át akarsz adni a GTM-nek. Megadhatsz triggereket is a GTM-nek érték alapján (például, aktiválódjon a remarketing követőkód, ha a vásárlás értéke nagyobb, mint 20 ezer HUF), vagy adott események bekövetkezése szerint is.

Számtalanféle kódot használhatsz követésre. Alább egy példát láthatsz egy ,,kosárhoz adás’’ követőkódra. A változók értékeit persze be kell állítanod a weboldaladnak megfelelő konkrét adatokra.

Például: 

< script >

dataLayer.push({

‘event’: ‘addToCart’,

‘ecommerce’: {

‘currencyCode’: ‘USD’,

‘add’: {‘products’: [{‘name’: ‘T – Shirt’,

‘id’: ‘12345’,

‘price’: ‘0.25’,

‘brand’: ‘XYZ – Brand’,

‘category’: ‘Apparel’,

‘variant’: ‘Gray’,

‘quantity’: 1

}]

}

}

});

</script>

Negyedik lépés:

Nyisd meg a Google Tag Managert a kosárhoz adás folyamatának megadásához. Kattints az ,,Áttekintés’’ menüpontban az ,,Új címke hozzáadása’’ gombra.

STEP401

A felugró ablakban felül add meg a címke nevét (mondjuk ,,Kosárhoz adás’’). Utána a ,,Címke konfigurálása’’ mezőbe kattintva előbukkanó ablakban válaszd ki a ,,Kiemeltek’’ listából a ,,Google Analytics: Universal Analytics’’ opciót címketípusként. Ez megkönnyíti az adatok elemzését Analytics-ben.

STEP402

Ezután a ,,Nyomon követés típusa’’ listában válaszd ki az ,,Esemény’’ lehetőséget. A legördülő új beállítási lehetőségek között a ,,Kategória’’ mezőbe bármilyen nevet választhatsz a kategóriának, amely számodra megkönnyíti az azonosítást (mondjuk ,,e-ker követés’’), utána ezt a beállított nevet fogod látni Analytics-ben.

STEP403

A ,,Művelet’’ fül szövegmezője melletti + jelre kattintva válaszd az ,,Event’’ opciót. Ugyanígy, a ,,Címke’’ fülnél válaszd a ,,Page Path’’, az ,,Érték’’ fülnél pedig a ,,Page URL’’ lehetőséget.

STEP404

Ha nem akarod, hogy a nem interakciós lekérések beleszámítsanak a visszafordulási arányba, akkor alul az erre vonatkozó mezőben válaszd az ,,Igaz’’ opciót. Másképpen ha az esemény bekövetkezik a weboldaladon, a Google Analytics 0-ra fogja állítani a visszafordulási arányt.

STEP405

Ezután a ,,Google Analytics beállítások’’ mezőre kattintva legördülő menüben válaszd a ,,Google Analytics Tracking ID’’-t, és alatta pipáld a ,,A címkebeállítások felülírásának engedélyezése’’ opciót. Az ekkor megjelenő további lehetőségekből a ,,Követési azonosító’’ maradjon az alapértelmezett ,,Beállítások változójából örökölt’’ beállításon, a ,,További beállítások’’ fület lenyitva legördülő menüben pedig az ,,E-kereskedelem’’ mezőt állítsd ,,Igaz’’-ra, alatta pedig pipáld ki az ,,Adatréteg használata’’ opciót.

STEP406

Ez alatt az ,,Aktiválási szabály kiválasztása’’ mezőbe kattintva felugrik egy ablak. Itt a jobb felső sarokban lévő ,,+’’ jelre kattints, amellyel új aktiválási szabályt adhatsz meg.

STEP408

Ekkor egy újabb ablak ugrik fel. Felül írj be egy a szabálynak valami releváns nevet (mondjuk ,,kosárhoz’’), majd kattints bele az ,,Aktiválási szabály konfigurálása’’ mezőbe. Az előbukkanó oldalsávban görgess le, és az ,,Egyéb’’ kategóriából válaszd ki az ,,Egyéni esemény’’ opciót.

STEP409

A megjelenő lehetőségek közül az ,,Eseménynév’’-hez írd be ugyanazt, amit a szabály nevének megadtál. ,,Az aktiválási szabály aktiválása’’ lehetőségnél válaszd a ,,Néhány egyéni esemény’’-t. Majd ,,Az aktiválási szabály aktiválása, ha esemény történik, és az összes feltétel igaz.’’ alatt a középső mezőt állítsd ,,egyenlő ezzel’’-re, tőle jobbra pedig írd be ismét az eseménynevet.

STEP410

Ezután kattints a ,,Mentés’’-re, amivel visszajutsz a címke beállításaihoz, ahol szintén nyomd meg a ,,Mentés’’-t.

Ezzel kész is van az új címkéd!

Tartsd észben, hogy a címkék akkor aktiválódnak, amikor bizonyos események megtörténnek a weboldalon.

Ötödik lépés:

Ellenőrizd a címke konfigurációit, és ha mindent rendben találsz vele, akkor kattints a jobb felső sarokban a ,,Küldés’’-re.

STEP5

Hatodik lépés:

Az utolsó lépés pusztán megvárni, hogy a felhasználók viselkedésének adatait begyűjthesd a weboldaladról. A Google Analytics-ben a ,,Jelentések’’ alatt a ,,Valós idejű’’ menüpont ,,Események’’ lehetőségére kattintva, ha a beállított eseményed aktiválódik, akkor az ,,Eseménykategória’’ résznél ez látszódni fog.

 

A cikk angol nyelvű forrása itt olvasható

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet