Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mi az a Google Discovery hirdetés és hogyan használd?

Tartalomjegyzék

Adrienn Laczkó
2020.09.04.

Ismerd meg a Google Discovery kampányt, melynek segítségével egyetlen hirdetési kampánnyal több platformon, akár 2,8 milliárd embert érhetünk el.

A Google már a tavalyi évben beharangozta, majd idén májusban meg is érkezett hozzánk az új kampánytípus, a Discovery, amellyel egyetlen kampányban a YouTube, a Gmail és a Google felfedezési hírcsatornáján jeleníthetünk meg hirdetéseket. 

200824_blog_illusztraciok-pay_per_click

Mi az a Google Discovery hirdetés?

A Google Discovery (magyarul felfedezési) hirdetés egy magával ragadó és interaktív képi hirdetési forma, amely gépi tanulással működik, és a mobilozók a YouTube, a Gmail vagy a Google-hírcsatornáján találkozhatnak vele. 

A Google felfedezési hírcsatornája

A YouTube kezdőlapján, az Ajánlott videók között, a Gmail Promóciók vagy Közösségi kategóriába sorolt leveleink fölött jelenhetnek meg ezek a Discovery hirdetések, továbbá a Google-hírcsatornáján. Ez utóbbi sokak számára ismeretlen lehet, vagy legalábbis nem tudatosul bennünk, hogy éppen ezt böngésszük.

Ez a hírcsatorna mobilon és táblagépeken jelenik meg a Google keresője alatt, és olyan cikkek rövid összegzése, amely a Google szerint az érdeklődésünkre tarthat számot.

Androidos készüléken automatikusan működik, míg iPhone-on be kell állítani.

Ha már működik, a felület így néz ki.

Google Discover hírcsatorna

 Hogyan működik a Discovery típusú hirdetés?

A Google böngészési szokásainkból következtet arra, hogy mit jelenítsen meg hírcsatornájában számunkra, és a megjelenített tartalmat el is bírálhatjuk, hogy számunkra releváns-e vagy sem.

Ez a gépi tanulás a garancia arra, hogy a híreken kívül az adott Discovery hirdetés is a megfelelő érdeklődést mutató ember számára jelenik meg.

Mielőtt elkezdenénk

Van néhány követelmény is, amelynek meg kell felelni a discovery hirdetés futtatása érdekében, ezért ellenőrizzük, hogy

Kiket célozzunk a Discovery hirdetéssel?

A Google javaslata szerint kezdésként azokra a közönségekre összpontosítsunk, amik a többi kampányunkban a legjobban konvertáltak. A gépi algoritmus ebből tud a legjobban tanulni.

Ugyanúgy kiválaszthatunk közönségeket (pl.: piacon belüli szegmens, egyéni szándékolt közönség, remarketing) és szűkíthetünk demográfiai vagy földrajzi alapon, ahogy más kampánytípusoknál is.

Mivel a display-nél sokkal attraktívabb ez a hirdetési forma, így elsősorban új ügyfelek megszerzéséhez és konverzió-növelési célból javasoljuk használni. De természetesen remarketingre is abszolút alkalmas.

Hogyan hozzunk létre Google Discovery hirdetést?

A szokásoknak megfelelően kattintsunk az új kampány létrehozása gombra, és válasszuk ki a discovery kampánytípust.

Discovery hirdetés létrehozása

Beállíthatjuk a földrajzi és nyelvi célzást, a megcélozni kívánt közönségeket, az ajánlattételi stratégiát és a napi költségkeretet, illetve az időzítést is. 

Az ajánlattételi stratégiánál két lehetőségünk van. A rendszer felajánlhat cél-CPA ajánlattételt, vagy választhatjuk a maximális konverziószám elérésére vonatkozó ajánlattételt is.  

discovery ajánlattételi stratégia

Általános javaslat, hogy a napi költségkeret a cél-CPA-ajánlat értékének legalább a tízszerese legyen, hogy az algoritmus minél több adatot gyűjthessen.

A fenti beállításokon túl az optimalizálás már a Google dolga.

Magának a hirdetések a beállítása gyakorlatilag ugyanaz, mint az adaptív display-nél, hiszen itt is egy céloldal URL-jét, minimum egy képet, logót és legfeljebb öt címsort és leírást írhatunk, továbbá a vállalkozás nevét kell megadnunk, és kiválaszthatjuk a call-to-action szöveget is.

discovery hirdetési kreatív

Létrehozhatunk egyszerű képes, vagy caroussel típusú hirdetést is. Ez utóbbi alkalmas a történetmesélésre is, így érdemes legalább 3-5 db képet kiválasztani hozzá.

Milyen legyen a kreatív?

A Google a kreatív kapcsán is azt javasolja, hogy a más kampányainkban legjobban teljesítő képeket és üzeneteket gyűjtsük össze, és azokat használjuk itt fel.

Olyan jó minőségű (1200×628 és 1200×1200 képpont felbontású, max 5 MB) képeket alkalmazzunk, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználókat.

A kreatívokra vonatkozó irányelvek itt találhatóak, és hogy miként készítsünk mi magunk vonzó és hatásos képes hirdetéseket, arra is adunk tippeket. 

Íme egy példa arra, hogy miként jelenhetnek meg a discovery hirdetések a különböző elhelyezéseken:

Discovery hirdetés_Ceumedika Példa: Ceumedika Bio-Oil discovery hirdetés

Amit nem tudunk befolyásolni

Mivel ez a hirdetés abszolút a gépi tanulásra támaszkodik, az optimalizálás miatt bizonyos beállításokba nem tudunk belenyúlni. Így kézi CPC ajánlattételi stratégiát nem választhatunk ki, de gyakoriságkorlátot, elhelyezés szerinti célzást vagy éppen kizárást sem.

Noha ez a „hagyjuk, hogy a Google automatizálja” a márkabiztonság kapcsán kényes kérdés, de a Google olyan automatikus kizárásokat alkalmaz, amelyek a trágár, erőszakos vagy erősen szexuális tartalomtól távol tartják a discovery hirdetéseket.

Még egy jó tanács

Amikor olyan kampányt indítunk, amely a Google gépi tanulására támaszkodik – ahogy a Discovery is- rendkívül fontos, hogy adjunk időt a kampány futtatására. Egy hét valószínűleg kevés a kampány sikeréhez, hiszen nem ad elegendő időt az algoritmus számára, hogy a siker érdekében optimalizálásba kezdjen.

Tesztelésre fel tehát, próbáljátok ki ezt az új vizuális hirdetési formát, és osszátok meg velünk tapasztalataitokat!

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet