A Google az elmúlt napokban bejelentette, hogy november 1-től új díjakat számol fel az Egyesült Királyságban, Törökországban és Ausztriában megjelenő hirdetések után.
Az Egyesült Királyságban (UK) megjelenő hirdetések után 2%-kal nő a hirdetésfeladás díj, míg Törökországban és Ausztriában 5-5%-kal.
A díjakat a fent említett országokban, a megjelenés után számolják fel és ezek majd külön tételként jelennek meg a számlákban, illetve a Google Ads fiók tranzakciók szekcionál.
Havi számlázás vagy automatikus befizetés esetén ezeket a díjakat automatikusan hozzáadják a fiókok havi költségkeretéhez. Kézi befizetésnél az adó díjakat a teljes összeg elköltése után számolják fel, így a számla mínuszba mehet, és majd a fennmaradó összeget a következő befizetésnél vonják le. Pl. ha 100 eurós összeget költöttünk el Ausztriában, akkor a hónap végén 105 eurós összeg fog megjelenni a számlánkon.
Nem lenne meglepő, ha a jövőben más országok is csatlakoznának ide, és valamilyen formában megadóztatnák a Google Ads-ben feladott hirdetéseket.
A Facebook egyelelőre nem adott ki ezzel kapcsolatban közleményt, de a jövőben ott is várható hasonló lépés.