A PPC kampányok optimalizálásakor sok szempontot figyelembe kell venni. Most összegyüjtöttünk 15 tippet arra vonatkozóan, amit az optimalizálások során érdemes szem előtt tartanod.
Mielőtt elkezdjük a kampányok optimalizálását, először is legyünk tisztában azzal, hogy mi a célunk a futtatott kampánnyal.
Most pedig vegyük sorra a 15 tippet.
1. Csatorna & Kampány
Amikor több csatornán hirdetünk és különböző típusú kampányokat használunk, akkor a meghatározott KPI alapján érdemes megnézni, hogy melyik csatorna teljesít a legjobban és azt is, hogy melyik játszhat támogató szerepet a marketing stratégiánkban.
Például a keresési kampányok legtöbb esetben több konverziót eredményeznek, mint a Display vagy YouTube kampányok, de ez nem jelenti azt, hogy a display vagy youtube kampány nem játszik szerepet abban, hogy a keresési kampányok jól teljesítenek.
Érdemes ezeket Analyticsben megvizsgálni, hogy mely csatornák és kampányok teljesítenek a legjobban, aztán pedig ez alapján elosztani a költségkeretet.
2. Költségkeret & Megjelenítési arány
Az optimalizálások másik fontos szempontja a költségkeret és a keresési megjelenítési arány.
Különösen fontos ez, hogyha saját márkás hirdetést futtatunk.
Kísérjük figyelemmel a keresési megjelenítési arányt a saját márkás kulcsszavaknál, illetve azoknál a kulcsszavaknál is, amelyek sok konverziót eredményeznek a fiókban, így számunkra fontos kifejezés.
Ha egy jól teljesítő kampány költségkeret által korlátozott és csökken a keresési megjelenítési arányunk ezáltal, akkor vizsgáljuk felül a költségvetést és az eredmények tudatában osszuk ezt fel.
3. A nap órája & hét napja
Az ajánlatkorrekciókat különböző szinteken lehet elvégezni.
A Google Ads felületén megtalálható a hirdetésütemezés szekció, ahol különböző ajánlatkorrekciókat tudunk megadni napokra vagy akár órákra lebontva.
Az eredmények vizsgálata közben, arra is lehetőségünk van, hogy bizonyos napokat kizárjunk, így maximalizálhatjuk az eredményt.
A hirdetések megjelenítését is tudjuk módosítani, így csak akkor jelenik meg a hirdetésünk, amikor a legaktívabb a célközönségünk. Ezeket a korábbi eredmények alapján meg tudjuk határozni.
4. Hely szerinti ajánlatkorrekciók
A hely szerinti ajánlatkorrekciók rendkivül fontosak és sok esetben figyelmen kívül hagyjuk.
Vannak olyan lokációk, amik kiemelkedően jól teljesítenek, így ott érdemes plusz korrekciókat megadni.
Amennyiben a teljes országot célozzuk, akkor is fontos figyelemmel kísérni, hogy a nagyobb városok hogyan teljesítenek konverziós és költségvetési szempontból is.
Ez a jelentés a Kampány – Helyek részben található!
5. Keresési kifejezések riport & Negatív kulcsszavak
A keresési kifejezések riport egy fontos jelentés, ahol megtekinthetjük, hogy a hirdetéseink milyen kifejezésekre jelentek meg.
Azokat a kifejezéseket, amelyek irrelevánsak a kampányra nézve, felvesszük kizáró kulcsszavakba, így növelve a relevanciát és elkerülve a felesleges kiadásokat.
6. A keresési partnerek kizárása
A Google keresési partnereknél nem alkalmazható ajánlatkorrekció, így csak két lehetőségünk van: engedélyezzük vagy pedig kizárjuk ezt a lehetőséget.
Hasonlítsuk össze egy szegmens segítségével a teljesítményt és ha azt látjuk, hogy gyengébb teljesítményt eredményez ez a hálózat, akkor távolítsuk el.
7. Kulcsszavak
A kulcsszavak felülvizsgálatára mindig szánjunk elég időt és vizsgáljuk meg, hogy mennyire alkalmazkodnak az adott hirdetéshez. Mindig lesznek olyan kulcsszavak, amelyek jobban teljesítenek, ezekre adjunk magasabb ajánlatot és tartsuk szem előtt a relevanciát.
A gyengén teljesítő kulcsszavakat nyugodtan szüneteltessük.
8. Céloldalak
A céloldalakat gyakran figyelmen kívül hagyjuk a teljesítmény szempontjából, mert közvetlenül nem tartoznak a Google Ads fiókhoz, pedig döntő fontosságúak a fiók teljesítménye kapcsán.
Nagyon fontos, hogy a landoló oldal megfelelően legyen felépítve és minden apró részletre figyelni kell, mint pl: egyértelmű kattintásra ösztönző gomb (CTA – Call To Action), egyszerű és letisztult design, lényegre törő tartalom.
9. Hirdetések
A hirdetéseket folyamatosan tesztelni kell, általában az alábbi szempontok alapján:
- Melyik hirdetés átkattintási aránya a legmagasabb?
- Melyik eredményezi a legalacsonyabb konverziónkénti költséget?
A Google is támogat ebben minket, ezért is vezette be az RSA hirdetéseket, ahol is több címsort és leírást tudunk megadni, a rendszer pedig automatikusan teszteli ezeket és a legjobb kombinációkat jeleníti meg a felhasználóknak.
10. Eszköz
Az eszközök szerinti teljesítmény szintén egy fontos szempont a felülvizsgálat során. Amiket figyelembe kell venni a vizsgálat során, azok az alábbiak:
- A landoló oldalak mobilbarátak?
- Hogyan teljesítenek a kampányok mobil vs számítógép vagy számítógép vs táblagép között?
- Az adatok alapján szükség van-e valamelyik eszköz kizárására?
11. Közönségek
Tekintsük át a jelenleg futó remarketing listákat és ahol szükséges avatkozzunk közbe, akár ajánlatkorrekciókkal is.
Megfigyelési szinten számos közönséget tudunk alkalmazni a kampányokra és tudjuk elemezni, hogy ezek a közönségek hogyan teljesítenek
Amelyik lista kiemelkedően jól szerepel, ott nyugodtan alkalmazzunk ajánlatkorrekciókat.
12. Konverzió számlálás
A konverziók szerepeltetése az oszlopban, komoly szerepet játszik az ajánlattételi stratégiák működésében is, hiszen ezek alapján optimalizálja a rendszer a kampányokat.
A Google lehetőséget ad arra, hogy különböző konverziókat felvegyünk a fiókba, azonban van lehetőség arra is, hogy megadjuk mely konverziók szerepeljenek a konverziós oszlopban, ami alapján az automatikus ajánlattételi stratégia optimalizálni fogja az ajánlatokat.
Ügyeljetek arra, hogy ezeket rendszeresen ellenőrizzétek és csak a fontos konverziók szerepeljenek a konverziós oszlopban.
13. Egyezési típusok stratégia
A kulcsszavakat különböző egyezési típusokba is felvehetjük, mint pl: általános egyezés módosító, kifejezés egyezés, pontos egyezés, általános.
Az egyezési típusok különböző megjelenéseket generálnak, így mindig ellenőrizzük, hogy a választott egyezési típus, mennyire illeszkedik a kampány strukturánkhoz.
14. Kísérletek használata
A Google Ads gyakran figyelmen kívül hagyott funkciója a kisérletek!
Amikor is tesztelni szeretnénk néhány változást a fiókban, de félünk, hogy ez mennyire fogja befolyásolni az eredményt a kampányban, akkor nyugodtan használjuk ezt a lehetőséget.
Az eszköz segítségével összehasonlítást tudunk végezni, hogy hogyan teljesít a kísérlet az eredeti kampányhoz képest adott időtávon. A kísérlet osztozik az eredeti kampány forgalmán (és költségkeretén), és lehetővé teszi a kampányon végrehajtott módosítások tesztelését, hogy megalapozottabb döntést hozhassunk azzal kapcsolatban, hogy mely taktika nyújt jobb befektetésarányos megtérülést.
15. Adatok elemzése
A végére hagytuk az adatok elemzését, amely nagyon fontos, hogy időszakosan megtörténjen. Ez lehet akár heti riport formájában vagy akár havi jelentésben is. A lényeg, hogy folyamatosan elemezzük az adatokat és ez alapján hozzunk meg a döntéseinket a kampányokkal kapcsolatban.
Egy szó, mint száz: folyamatos figyelmet és állandó munkát igényelnek a kampányaink, ha azt szeretnénk, hogy valóban a leginkább megfelelő módon támogassák cégünk működését.