A Google mostantól támogatja a “ShippingDetails” strukturált adatjelölő használatát, ezáltal a keresési eredmények közt megjeleníthetőek lesznek a szállítási információk.
A Google által támogatott Schema.org adatjelölők (markup) listája tovább bővült. A “ShippingDetails” használatával a kereskedők megjelölhetik a termékek szállításával kapcsolatos lehetőségeket és feltételeket, így azok már a keresési eredmények közt elérhetőek lesznek a vásárlók számára.
A termék aloldalakon használt strukturált adat az alábbi módon lesz látható a SERP-ben:
A Google elmondása szerint a szállítási feltételek (ideértve a költségeket és a szállítási időt) kulcsfontosságú tényező abban, hogy a látogató végül fog-e vásárolni. Felméréseik során azt találták, hogy a látogatók elállnak a vásárlástól, ha előre nem látható és bizonytalan szállítási költséggel szembesülnek. Ezért bizonyos keresési eredmény típusok esetén rendszeresen fognak szállítási információkat megjeleníteni – például a Google Search free listing esetében.
Mivel idén júniustól ingyenes a termékek listázása a Google Shopping-ban a USA-ben, ezért az ottani piacon értékesítő kereskedőknek ez további előnyöket jelenthet.
A Schema.org hivatalos dokumentációja szerint az alábbi attribútumokat lehet megadni a szállítási feltételek beállításához:
- deliveryTime: a rendelés leadása és a termék megérkezése közti idő
- doesNotShip: annak jelölésére, ha egy adott területre a szállítás nem lehetséges
- shippingDestination: azon területek, ahova a termék kézbesíthető
- shippingRate: az adott területre szállítás költsége
- shippingSettingsLink: azon aloldal linkje, ahol részletesen elérhetőek a szállítási költségek és a szállítási idő
A most bevezetett strukturált adat mellett a kereskedőknek eddig is megvolt a lehetősége, hogy a Google Merchant Center-ben beállítsák a szállítási feltételeket. Ez a markup elsősorban azon kereskedőknek lesz hasznos, akik nem rendelkeznek Merchant Center fiókkal.
A markup és a Merchant Center-beli beállítások egyidejű használata nem szükséges!