Sok vállalkozás használja a Google Cégem (angolul: Google My Business – GMB) szolgáltatást, azonban sokszor csupán tessék-lássék, mondhatni “kötelező” jelleggel kitölti a legfontosabb részeket, feltölt pár képet, és késznek nyilvánítja. Utána viszont ott lebeg a profil az éterben, hosszú időn át változatlanul. Holott számos izgalmas lehetőség rejlik benne, online marketing (és SEO) szempontból meg pláne.
A megannyi lehetőség azonban ijesztő is lehet, mert nem tudjuk, hogy mivel mit lehet csinálni, és a legfontosabb: hogyan kellene jól csinálnunk. Ennek margójára a local SEO cikksorozatunk következő részében bemutatom, hogy mikre kell koncentrálni a Google Cégem kitöltésénél, és hogyan lehet ezt úgy optimalizálni, hogy általa minél jobb helyre kerüljünk a helyi keresések során.
Megjegyzés: ha már regisztrálva vagy a Google Cégemben, mindent tudsz róla, csak nem tudod hogyan kell optimalizálni, akkor nyugodtan hagyd ki a bevezető részeket, és ugorj az optimalizációs szekcióhoz IDE kattintva! 🙂
Mi az a Google Cégem és miért érdemes regisztrálni rá?
A Google Cégem (Google My Business – GMB) a Google egy ingyenes szolgáltatása, amelynek segítségével létrehozhatunk egy céges profilt, úgynevezett ‘Cégprofilt’, amely megjelenik a Google találati listáin releváns keresések esetén. Általa a felhasználók könnyebben kapcsolatba léphetnek cégünkkel, és számos hasznos információt kaphatnak róla egy helyen. Fontos viszont tudnunk, hogy egy Google Cégprofil nem helyettesíti a céges weboldalunkat, csupán kiegészíti azt. Már csak azért is, mert organikusan össze is dolgoznak a lokális keresések során: a Google Cégprofilon keresztül, amely megjelenik a találati listán, a felhasználók átkattinthatnak a weboldalunkra, ahol többet is megtudhatnak termékeinkről, szolgáltatásainkról. A legvégén pedig konvertálhatnak is azáltal, hogy betérnek üzletünkbe. Tehát a Google Cégprofil egy igen jó lead magnet-ként szolgál. Ezek mellett pedig természetesen javítjuk vele a lokális rangsorolásunkat.
Ácsi! Biztos, hogy szükségem van Google Cégem fiókra?
Kezdjük inkább ott a kérdést, hogy egyáltalán megéri-e nekem regisztrálni a Google Cégembe? Ezt egyszerűen meg tudjuk állapítani: gyűjtsük össze a vállalkozásunk számára legfontosabb kulcsszavakat, és keressünk rájuk egyesével a Google-ben. Ha rendre előjön az ún. ‘local pack’, azaz egy térképes találat, rajta 3 találati elemmel egy listában, akkor biztosak lehetünk benne, hogy releváns számunkra a local SEO. Ebből következően pedig mindenképpen szükségünk van hozzá megfelelő Google Cégprofilra. Aminek az első lépcsője az, hogy regisztrálunk a Google Cégembe.
Regisztráció a Google Cégembe
Fontos tudnunk a következőt. A “céges kártya”, amit a találati lista jobb szélén szoktunk látni egy cégről, az a Google Cégprofil. A Google Cégem pedig maga a rendszer, ahova be kell regisztrálnunk, hogy a találati listákon megjelenjen a Google Cégprofil. Valamint a Google Cégemben tudjuk kitölteni és módosítani a Google Cégprofilban megjelenő adatokat, tartalmat.
Ez azt jelenti tehát, hogy először regisztrálnunk kell a Google Cégembe, és ott igényelnünk kell a vállalkozásunkat. Előfordulhat, hogy vállalkozásunk egyébként már régóta jelen van a Google rendszerében, ilyenkor csupán el kell küldenünk egy igénylést, mondván: ez a mi vállalkozásunk. Ezután igazolnunk is kell, hogy az a vállalkozás a miénk. Ezt postai úton tudjuk megtenni: a beírt címre a Google kiküld egy levelet, amelyben lesz egy igazoló kód. Ezt az igazoló kódot kell később beírnunk ahhoz, hogy igazoljuk a tulajdonjogot. Sajnos azonban a levél sokszor elkallódik…
Ha cégünk nem szerepel a Google rendszerében, akkor pedig kérelmezzük, hogy vegye fel azt. Az igazolást ugyanúgy el kell végeznünk ebben az esetben is!
A regisztráció pofonegyszerű ugyan, de egyes lépések több gondolkodást is igényelhetnek. Fontos, hogy a vállalkozás e-mail domainjével jelentkezzünk be (és regisztráljunk)! A regisztráció pontos menetéről a Google support oldalán tájékozódhatunk.
Első körben a következő pontokat töltsük ki mindenképpen:
- Cég neve
- Cég címe (egyúttal jelöljük be, hogy vállalkozásunk jelenjen meg a Google Térkép találatok között)
- Cég telefonos elérhetősége
- Cég weboldala
- Nyitvatartási idő
A következő elemek beállítása egy kicsivel több időt igényel, az optimalizálás miatt is (erről később):
- Kategóriák és attribútumok
- ‘A vállalkozásról’ szekció
- Termékek és szolgáltatások
- Kérdések és válaszok
Továbbá vannak olyan elemek is, amelyekkel folyamatosan foglalkoznunk kell:
- Vélemények, és főleg az azokra való válaszadás
- Felhasználók által feltett kérdésekre való válaszadás
- Bejegyzések
Minél több információt adunk meg a Google-nek, annál jobban fogunk rangsorolni. Logikus, hiszen minél több információt adunk a felhasználóknak, annál biztosabb, hogy a keresés végén fel fogják keresni üzletünket.
Ezeket kitölteni nem nehéz. Megfelelően kitölteni azonban nem triviális. A következő fejezetben bemutatom, hogy hogyan töltsük ki az egyes pontokat úgy, hogy azok a minél jobban optimalizálva legyenek.
Hogyan optimalizáljuk a Google Cégprofilt?
1. Név, elérhetőségek
Evidens, de fontos: mindenképpen ügyeljünk arra, hogy ugyanaz a cégnév szerepeljen a Google Cégprofilban, mint amit a boltunkon is látnak a járókelők. Tehát ha boltunkra az van írva, hogy ‘Szabó és tsa. Öltönyvarroda’, akkor ne használjunk olyan cégnevet, mint pl ‘Szabó és társa Öltönyvarroda’, vagy ‘Szabó és tsa. Öltönyvarroda Kft.’ a Google Cégprofilban sem!
Továbbá hacsak nem szerepel az üzlet nevében, ne használjuk a lokáció nevét a Google Cégprofilban! Ugyanez vonatkozik a kulcsszavak használatára. Bármelyiket is alkalmazzuk a cégnévben, azt spam-nek fogja tekinteni a Google.
Ugyanilyen konzisztens módon járjunk el a telefonszám, és cím esetében is! Különös tekintettel a címre. Címnek válasszunk egy konzisztens formát (ahogyan más listaoldalakon is szerepel üzletünk elérhetősége) és ugyanazt a formát használjuk a Google Cégprofilban is. Tehát ha a legtöbb listaoldalon ‘Budapest, Dudás kocsi u. 11.’-ként szerepel a címünk, akkor a Google Cégprofilban ne használjunk olyan címformátumokat, mint pl. ‘Bp., Dudás kocsi u. 11.’, vagy ‘Budapest, Dudás kocsi utca 11.’, vagy ‘Bp., Dudás Kocsi u. 11.’ stb.
Buta apróságnak tűnhet, viszont a Google számára a lokális keresésben (és rangsorolásban) ez roppant fontos, úgyhogy igazodjunk eme elváráshoz és mi is konzisztensen egy elérhetőség-formátumot alkalmazzunk! 🙂
Ami a nyitvatartást illeti, mindenképpen ügyeljünk ennek precíz megadására! Nincs is annál frusztrálóbb, mint amikor egy felhasználó megtalál minket a Google Térképen, eljön a boltunkhoz, és azt látja, hogy zárva vagyunk. Holott a Google-ben megadott adatok alapján nyitva kéne lennünk – és semmilyen üzenet nem szerepel a kirakatban, hogy rögtön visszajövünk. Ilyenkor borítékolható, hogy az a kuncsaft nem fog többet visszajönni.
Mindenképpen tartsuk frissen tehát a nyitvatartási időket, és változtassunk rajta, ha valamilyen oknál fogva átmenetileg változik az üzletmenet.
Végezetül pedig: állítsuk be a nyitvatartási időket ünnepek és munkaszüneti napok esetén is, egyedileg! A Google Cégemben ezt a ‘Rendkívüli nyitvatartás hozzáadása’ funkcióval tehetjük meg, úgyhogy éljünk ezzel. Így ugyanúgy elkerülhető, hogy vásárlónk akkor jöjjön a boltunkhoz, amikor az nincs is nyitva.
2. Fotók
Ha képekről beszélünk, akkor csípőből két fontos feladatunk van e téren: 1) minőségi (de tényleg: minőségi) és ízléses fotókat feltölteni, valamint 2) rendszeresen feltölteni egy-egy új képet.
A képek elkészítése talán fáradságos munka lehet, azonban a nap végén, miután feltöltöttük őket profilunkra, óriási hasznunk lesz belőle: a Google felmérése szerint 42%-al többen indítanak útvonaltervezési kérelmet a Google Térképen, és 35%-al többen kattintanak a vállalkozás weboldalára, ha annak Cégprofiljába képek is fel vannak töltve.
Érdemes tehát profilunkat folyamatosan bővíteni képekkel. Frekventáltságot tekintve nem kell túlzásokba esnünk: elég hetente 1 új képet feltölteni.
A Google három nagyobb csoportja osztja a képtípusokat:
- Embléma: a fő kép, amely alapján a felhasználók felismerik a vállalkozásodat. Érdemes ehhez a típushoz a logót használni.
- Címlapkép / Profilfotó: ami a legjobban jelképezi a vállalkozást. Ehhez érdemes olyan képet használni, amely a brand-ed egy ikonikus elemét tartalmazza: egy könnyen felismerhető kabala, pult, étel, enteriőr, tárgy stb.
- További fotók: itt a legszélesebb a mozgástér. Ide olyan fotókat érdemes feltölteni, amelyeken boldog vásárlók, érdeklődő kuncsaftok, beltéri elemek, kültéri elemek, termékfotók, munkavállalók stb. szerepelnek. Ezen belül használjuk a Google Cégspecifikus fotók ajánlásait, mint mankó – mint látható, ezen belül a Google 8 altípust különböztet meg.
Amit még fontos tudni a képekről:
- NE használjunk stock fotókat. A Google sem szereti, és amúgy is ciki.
- NE használjunk agyonphotoshoppolt képeket.
- Minimum 720×720 képpont nagyságú legyen, JPG vagy PNG formátumban.
- Nyugodtan használjunk 360 fokos képeket, illetve videókat is! 🙂
- Érdemes geo-tag-elni képeinket, ezzel pontosabban jelezzük a Google felé az ismertségünket (és relevanciánkat) az adott lokáción belül.
3. A vállalkozásról-szekció
Ha megnézünk egy Cégprofilt, akkor a kör alakú ikonok alatt (pl. Útvonal, Mentés stb.) egy rövid leírás látható. Ez egy, a vállalkozásról szóló, rá jellemző összefoglaló, amelyet a Google rendszere generál. Erre a leírásra nincs ráhatásunk, nem tudjuk átszerkeszteni ha az netalántán nem tetszene nekünk.
Ezzel szemben viszont ott van lejjebb ‘A vállalkozásról’ szekció, amely hasonlóképpen egy leírásként szolgál. Ezt mi írhatjuk meg, ráadásul itt részletesebben is beszélhetünk vállalkozásunkról. Ezt a Google Cégemen belül az ‘Információk’ menüpontban, az oldal alján találjuk meg (a ‘Megnyitás idejének hozzáadása’ opció fölött).
Így lehet optimalizálni ‘A vállalkozásról’ részt:
- Tartalmát tekintve használjuk fel weboldalunk ‘Rólunk’ aloldalán található leírást, és/vagy fejtsük ki missziónkat-víziónkat.
- Hosszát tekintve maximum 750 karakter lehet, amelynek első 250 karakterét a találati listáról is láthatjuk. Ebből következően tehát a legfontosabb, legmeggyőzőbb információkat ezen a limiten belül írjuk le a szövegben!
- Linket ne rakjunk bele a szövegbe!
- Lehetőleg ne ismételjünk itt olyan információt, amely már fel lett tüntetve a Cégprofilban fentebb. Inkább arról kommunikáljunk a felhasználók felé, hogy miért vagyunk jobbak versenytársainknál. 🙂
- Használjunk releváns kulcsszavakat a szövegben!
Az utolsó pont az egyik legfontosabb, tehát még egyszer: ez egy olyan rész, ahol bátran használjunk kulcsszavakat a szövegben!
4. Elsődleges kategória, további kategóriák
A megfelelő elsődleges kategória és további kategóriák kiválasztása kulcsfontosságú a Google Cégprofil optimalizáció szempontjából! Rengeteg típus található a Google rendszerében, ezért el kell töltenünk egy kis időt, hogy átgondoljuk: melyik adja vissza a legtökéletesebben azt, amit vállalkozásunk végez. A megfelelő kategória kiválasztása azért is fontos, mert a választott kategóriától függően további kategória-specifikus funkciókat is elérhetünk a Google Cégemen belül. Például ha vállalkozásunk egy étterem, akkor feltölthetjük a Google Cégembe az étlapunkat, amelyet a Google Cégprofil meg fog jelentetni. Így a felhasználó még több információt kap éttermünkről, és nagyobb eséllyel fog ellátogatni hozzánk.
Az elsődleges kategória kiválasztása esetén mindenképpen legyünk minél specifikusabbak! Ha vállalkozásunk egy japán étterem, akkor ne az ‘Étterem’ kategóriát válasszuk, hanem pl. a ‘Szusiétterem’ vagy ‘Japán étterem’ kategóriát.
Miután kiválasztottuk a vállalkozás elsődleges kategóriáját, opcionálisan kiválaszthatunk további kategóriákat is. Itt ne essünk túlzásokba, és csak akkor válasszunk ki további kategóriákat, ha azok valóban fedik a valóságot! Azaz hogy vállalkozásunk valóban foglalkozik azokkal a területekkel is. Javaslom, hogy maximum 3 további kategóriát válasszunk ki!
Például ha van egy masszázsszalonunk, ahol masszázstermékeket is lehet vásárolni, illetve az egy masszőr-/masszőz iskola is, akkor válasszuk ki a ‘Masszőrkellékek boltja’ és ‘Masszázsiskola’ kategóriákat is.
A kategóriákat ugyancsak az ‘Információk’ menüpontban, a vállalkozás neve alatt tudjuk beállítani.
Segítségképpen a PixelCutLabs összeírta a Google Cégemben elérhető összes kategóriát, így könnyebben kiválaszthatjuk, hogy szerintünk melyik a megfelelő.
5. Termékek és szolgáltatások
Töltsük fel a profilunkat a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal – ezáltal nemcsak gazdagabbá tehetjük Google Cégprofilunkat, de jobban is fogunk rangsorolni a releváns keresések során.
A termékeknél, szolgáltatásoknál három dolgot adjunk meg: név, leírás, és ár (amennyiben lehetséges). A leírás lehet hosszabb: ha egy felhasználó rákattint, el tudja olvasni a teljes szöveget.
Koncentráljunk a legnépszerűbb termékeinkre, és szolgáltatásainkra! Ha rengeteg terméket árulunk / szolgáltatást nyújtunk, akkor első körben a legjobban fogyó termékeinket, legtöbbször igényelt szolgáltatásainkat vigyük fel a profilba, majd később a többit. Ezzel egyrészt időt nyerünk, másrészt javítjuk rangsorolásunkat.
Előfordulhat, hogy a Google automatikusan linkeket rendel a termékeinkhez, a kategória oldalainkról. Ami nekünk csak jó, mert így elősegíti az átkattintási arányt a weboldalunkra.
6. Attribútumok
A kiválasztott kategóriák alapján a Google felajánl bizonyos attribútumokat is, amelyeket szintúgy felhasználhatunk a Cégprofilunkban. Ezek olyan tulajdonságok, plusz szolgáltatások, amelyekkel jobban meg tudjuk győzni a potenciális vásárlóinkat, hogy látogassanak el üzletünkbe. Ilyen attribútum pl. az ingyenes wifi, kiszállítás, akadálymentesített, vegetáriánus opciók, happy hour stb. Itt se essünk túlzásokba, maximum 3-at válasszunk ki!
Az attribútumokat a Google Cégemben az ‘Információk’ menüpontban találjuk meg, lejjebb a címke-ikonnál.
Az elérhető opciók listája igen hosszú, íme egy weboldal, ahol megtekinthetjük az összes attribútumot egy helyen.
7. Kérdések és válaszok (Q&A)
Lehetőségünk van arra, hogy elébe menve dolgoknak már előre megválaszoljuk a felhasználók lehetséges kérdéseit. Olyan kérdéseiket, amelyekre nagy eséllyel számíthatunk.
Tehát nézzünk rá az élő Google Cégprofilunkra, kattintsunk a ‘Kérdés feltevése’ gombra, és töltsünk fel magunktól olyan kérdéseket – és rájuk a válaszokat is – amelyeket a leggyakrabban fel szoktak tenni nekünk vásárlóink. Akár online, akár offline. Logikus, hogy online is ugyanazokra keresik felhasználóink a választ, mint amelyekre offline az üzletünkben is rá szoktak kérdezni. Minél több releváns kérdésüket megválaszoljuk, annál több előzetes aggodalmukat tudjuk semlegesíteni, és annál nagyobb eséllyel fognak ellátogatni hozzánk.
Pro tipp: nyugodtan upvote-oljuk a saját válaszainkat – itt nem ciki, a Google pedig szeretni fogja. 🙂
Természetesen a felhasználók is tehetnek fel kérdéseket a Google Cégprofilban, amelyekre viszont minél hamarabb válaszoljunk, két okból:
- Ebből is látják a felhasználók, hogy aktívak vagyunk és odafigyelünk rájuk, ami ezáltal egy jó kezdeti bizalmat épít ki bennük.
- Ezekre a kérdésekre BÁRKI, szó szerint bárki válaszolhat, így bölcsen tesszük, ha nem adunk teret a trollkodásnak, és minél előbb mi válaszolunk rájuk. Ha nem tesszük, jobb esetben pontatlan választ fog kapni egy felhasználó; rosszabb esetben pedig olyan irományt fogunk ott látni, amit nem szeretnénk.
Ez utóbbit bebiztosíthatjuk azzal, ha a Beállításokban bepipáljuk a ‘Kérdések és válaszok’ opciót, ezáltal értesítéseket kapunk, ha egy felhasználó kérdést tett fel nekünk.
Optimalizáció szempontjából fontos, hogy használjunk releváns kulcsszavakat a kérdésekben és válaszokban, így jobban fogunk rangsorolni a Google-ben. Értelemszerűen – ahogy máshol se – ne tömjük tele kulcsszavakkal, hanem természetes módon építsük be őket a szövegekbe!
8. Bejegyzések
Tudtad, hogy a Google Cégemben is tudsz posztolni úgy, mintha egy social media felületet használnál? Ezek a posztok aztán megjelennek a Google Cégprofilban, lent a ‘(vállalkozás neve) legfrissebb hírei’, angolul az ‘Updates’ szekcióban.
Ezzel nem csupán a felhasználóknak, hanem a Google számára is jelezzük, hogy vállalkozásunk aktív, up-to-date, történik valami a háza táján, érdemes oda betérni. Ugyanolyan pozitív hatása van, mint a fotók rendszeres feltöltésének. Tehát a Google jobban fogja rangsorolni oldalunkat, ha rendszeresen osztunk meg bejegyzéseket, híreket.
A vásárlók szemszögéből ez megintcsak azt jelenti, hogy több elemmel tudnak interakcióba kezdeni a Google Cégprofilunkban. Továbbá nagy eséllyel nagyobb lesz az engagement ezekkel a posztokkal, ugyanis keresési szándék szempontjából sokkal aktívabbak itt a felhasználók, mint pl a Facebook-on. Végül, de nem utolsósorban: ha megtetszik nekik egy-egy posztunk, feliratkozhatnak az újdonságainkra. Így máris könnyebb lesz őket később konvertálni pl egy marketing kampánnyal.
Fontos tudni azonban, hogy a posztok csupán 1 hétig láthatóak, ennek leteltével automatikusan eltűnnek a profilunkból! Ebből következően gyakoriságot tekintve érdemes minimum 1 posztot kirakni hetente.
Témájukat tekintve posztoljunk a termékeinkről, szolgáltatásainkról, akcióinkról, fontos híreinkről, és eseményeinkről. Mindenképpen tegyünk linkeket és CTA-t a bejegyzésekbe, hogy maximalizáljuk az átkattintást!
9. Állítsuk be az Üzenetküldés opciót!
Ha rákattintunk a Google Cégemben az ‘Üzenetküldés’ menüpontra, akkor a Google felajánlja, hogy töltsük le ezt alkalmazást Androidra, vagy iOS-re. Érdemes ezt telepíteni okostelefonunkra, mert így azonnal válaszolhatunk vásárlóink 1-1 kérdésére, közvetlenül a telefonunkról. Ezzel még inkább megnöveljük annak esélyét, hogy be is tér, vagy vissza is tér üzletünkbe.
Ahhoz azonban, hogy biztosítsuk: minél előbb válaszolunk felhasználóinknak, mindenképpen javasolt bepipálni az ‘Ügyfelek üzenetei’ opciót a ‘Beállítások’ menüpontban!
Ne aggódjunk amiatt, hogy vásárlóink látni fogják a telefonszámunkat, ugyanis a rendszer alapértelmezetten egy másik számot fog nekünk allokálni, és ezt a számot fogja mutatni a felhasználók felé is! 🙂
10. Vélemények
A vélemények mennyisége és minősége az egyik döntő tényező a vásárlók azon döntésében, hogy ellátogatnak-e üzletünkbe, vagy sem. Ezt a Google is jól tudja, így a vélemények az egyik fő rangsorolási tényezőkként szerepelnek a Google lokális keresési algoritmusában.
Fontos, hogy különféle online-offline marketing taktikák segítségével aktív véleményezésre sarkalljuk a felhasználóinkat. A cél, hogy ez minél egyszerűbb és kényelmesebb legyen! Az értékelés írását többféle módon is elősegíthetjük:
- Legegyszerűbb: szimplán kérjük meg vásárlóinkat, hogy írjanak egy véleményt a Google Cégprofilunkba, vagy csak értékeljenek minket az 5 csillagos skálán. Akár személyesen, akár hírlevélen keresztül.
- Érdemes a visszatérő vásárlóinkkal kezdeni, ugyanis ők biztosan nagyobb hajlandóságot fognak mutatni arra, hogy véleményt írjanak rólunk.
- A Google Cégemen belül a kezdőlapon találunk egy olyan részt, hogy ‘Tegyél szert több véleményre’. Itt ha rákattintunk az ‘Űrlap megosztása’ gombra, akkor kapunk egy megosztható linket, amelyre kattintva a felhasználókat egyből a véleményírás felületre navigálhatjuk.
- Mindenképpen reflektáljunk a véleményekre! Akár pozitív, akár negatív véleményt kapunk. A negatív vélemény nem feltétlenül rossz, az arra való reagálás számít inkább. Tehát törekedjünk arra, hogy minél jobban lekezeljük a jogos panaszokat! A vásárlók jobban értékelik azokat a vállalkozásokat, amelyek felvállalják a negatív kritikákat, és asszertív módon válaszolnak. Így lényegében előnyünkre fordítunk egy hátrányt.
Az értékelések gyűjtése nagyon fontos (ha nem a legfontosabb) a lokális SEO-ban, és a téma bőven megér egy külön cikket. Ezért a local SEO sorozatunk következő részében az értékelések gyűjtéséről lesz szó: hogyan segítsük elő, hogy minél több vásárlónk/felhasználónk írjon értékelést a Google Cégprofilra?
Összefoglalva
Combos feladatnak tűnik, de alapvetően nagyon egyszerű összedobni egy pofás és jól optimalizált Google Cégprofilt. Ennek megfelelő beállításában valószínűleg az igényelt vállalkozás igazolása lesz a legnehezebb feladat, egy egyszerű okból: nem érkezik meg az igazoló kódot tartalmazó levél, és folyamatosan futhatunk utána. Minden más elem esetében ha odafigyelünk néhány irányelvre, akkor a nap végén olyan Cégprofillal büszkélkedhetünk, amelynek láttán nem csupán a felhasználókban teszünk egy igen jó benyomást (és alakítunk ki egy stabil kezdeti bizalmat), de a Google is feljebb fog rangsorolni minket.
Folytatjuk…
Ez a cikk egy átfogó helyi keresőoptimalizálás cikksorozat része. A sorozat további részeit is olvasd el:
Mi a lokális SEO? Miben más, mint az “átlagos” SEO?
Lokális SEO – technikai oldalról nézve
Lokális SEO: így alkoss releváns tartalmat a célközönségednek
Így szerezz végtelen sok Google Cégem értékelést!
Lokális linképítés – a helyi vállalkozások csodafegyvere