Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top3 Facebook stratégia, ami a Te vállalkozásodnak is segíteni fog

Tartalomjegyzék

Fanni Farkas
2020.10.20.

Kitűzött célok és stratégia nélkül nem érdemes belekezdeni a közösségi médiában történő kommunikációnak.

Lehet, hogy eddig volt elképzelésed arról, hogy merre tartasz, hogy mit miért csinálsz, de valóban tudatosan alakítottad ki? Vannak adataid, tesztelsz és elemzel? 

A célod lesz a stratégiád alapja, ami lehet forgalom növelése, a márkaismertség szerzése, lead generálása. Most szeretnénk mutatni 3 olyan, kiemelt tevékenységet, ami hozzájárul a sikeres stratégia felállításához. Fontos, hogy mindig maradj a realitások talaján és olyan célt tűzz ki magad elé, amit meg is tudsz valósítani, hiszen Rómát se egy nap alatt építették.

TOP 1 Stratégia – Használd ki a Facebook Analytics adta lehetőségeket

Tudnod kell, hogy nincsen csodaszer. Minden vállalkozásnál más módszer működik hatásosan éppen ezért olyan fontos, hogy rendelkezz adatokkal, amire később építkezni tudsz.

Tehát a kitűzött célok eléréséhez szükséged van mérőszámokra. Ezen keresztül tudod követni a változások és ennek megfelelően arra időben reagálni. /A Facebook Analytics használatához jelentkezz be a Facebook üzleti fiókodba,  és kattints az  Elemzések fülre.

Milyen adatokat tudsz kinyerni:

  • Az áttekintés fülön láthatod az általános elemzéseket a teljes fiókodról: oldalmegtekintések, oldalkedvelések, bejegyzések elérése, ajánlások… stb.
  • Hirdetéseidhez fűződő aktivitásokat.
  • Láthatod, hogy a bejegyzéseid elérési számát és az interakciókat.
  • Ellenőrizheted időszakra lebontva a követőid számát.
  • A személyek fülre kattintva megismerheted a célcsoportodat is.

Az adatokat felhasználva pedig gyorsabban és hatékonyabban tudod testreszabni a bejegyzéseidet, hirdetéseidet, hogy pontosan azokhoz a követőkhöz érjen el az információd, akinek szánod.

Abban az esetben, ha most hoztad létre a vállalkozásod Facebook oldalát, akkor minden bizonnyal nincs elég adatod, hogy ismerd  a közönségedet, ezért tesztelned kell.

Mit tudok tesztelni a Facebook oldalamon?

Tesztelheted a kreatívok típusát, a kreatívokon belül egy kép vagy videó megjelenítését. Tesztelhetünk szöveget, ajánlatot, még azt is, hogy mikor a legaktívabb a közönséged stb. A legegyszerűbben ezt a Facebook hirdetéskezelőben tudjuk megtenni egy egyszerű A/B Teszt segítségével.

Ha már rendelkezel adatokkal, akkor a Google Analytics elemzésével könnyedén kiszűrheted mi az, amire a Te közönséged reagál.  Pl: legtöbb kattintást, vásárlás, megjelenést hozott tartalom miben tér el a többitől? Ezek azok az elemzési adatok, amik segítenek jobban megérteni a Facebook közönséged viselkedését, dermográfiáját. Erre tudod építeni a közösségi oldaladat és ezáltal nagyobb sikereket érhetsz el. 

TOP 2 Stratégia – Elemezd a Versenytársakat

Kövesd a versenytársaidat a Facebookon és elemezd az oldalak tartalmát. Mikor teszi közzé a bejegyzéseit, milyen stílusban, mikor posztol stb. Ha minderről van információd, segíthet, hogy kitűnj és kevesebb legyen a verseny a poszt-elkötelezettségért. 

A versenyképes elemzés azt is megmutatja, hogy milyen típusú tartalmak állnak szemben a Tiéddel. Ez segít megkülönböztetni a márkádat a tömegtől. Ha magasabb szinten szeretnéd elemezni a versenytársakat, akkor erre külön szoftvereket is találsz, mint pl: a https://socialblade.com/

Top 3 Stratégia – Találd meg a hangodat

Ahhoz, hogy minőségi tartalmat kapjon a közönséged, kitűnj a médiazajból és megkülönböztethető lehess a konkurenciádtól a legfontosabb, hogy az általad gyártott tartalmat is egy meghatározott stratégia mentén alakítsd ki. Ehhez érdemes egy poszt tervezőt készítened, ahol előre meghatározod, hogy mikor milyen poszt, milyen kreatív segítségével kerüljön fel az oldaladra.

Remek tervező program a profi posztoláshoz pl: az Agora Pulse

Csapatok és ügynökségek számára olyan eszközt kínál, mely segítségével közzétehetünk, jelentést készíthetünk és együttműködhetünk közösségi hálózatainkkal. Támogatja a Facebookot, a Twittert, az Instagram-ot, a LinkedIn-t és a YouTube-ot.

Egy időben posztolhatsz a közösségi fiókjaidban tervezés és időzítés nélkül , amely biztosítja, hogy tartalmaid a legjobb időben jelenítsd meg.

Határozd meg miről szeretnél írni, milyen stílusban, milyen időközönként van lehetőséged posztolni, milyen színvilágot szeretnél használni, milyen betűtípust…stb. Ha mindezzel megvagy, akkor kezdj csak bele a tartalomgyártásba.

Milyen kreatívokat tudsz előállítani? 

A Facebookon számtalan lehetőség van kreatív tartalmat előállítani, amiket kombinálva igazán friss, izgalmas lehet az üzleti oldalad.

Készíthetsz 1 képes vagy galéria képes tartalmat, megoszthatsz videós tartalmat, egyszerű szöveges posztok, weboldalad link megosztásával elérheted, hogy a weboldalad automatikus előnézetét jelenítse meg a Facebook és még storyzhatsz is napi szinten.

Mikor posztoljunk?

Ha tesztelted és elemezted a kreatív tartalmakat. Érdemes kihasználni az Analytics lehetőségét, ahol láthatod, hogy mely napokon és órában volt a legnagyobb elérésed vagyis mikorra érdemes időzíteni a posztjaidat legközelebb.

A posztok a Facebook algoritmusának köszönhetően korábbi évekhez képest sokkal rövidebb ideig élnek és kevesebb eléréssel rendelkeznek. Egy poszt kb 3-4 órát “él” vagyis ennyi idő van arra a közzététel után, hogy organikusan megjelenjen a követőidnek. Ezután már nagyjából csak akkor fut bele a tartalmadba, ha azt közvetlen – vagyis direktben tekinti meg. 

Ez nem olyan sok idő igaz? Éppen ezért nem mindegy, hogy a Te célközönséged mikor használja a közösségi oldalakat böngészésre.

Milyen hirdetéseket érdemes használni?

Nem érdemes kizárólag az organikus elérésre támaszkodni, hiszen már a saját célközönséged is ritkábban éred el. Határozd meg az egyedi célcsoportodat és a célozd meg az új érdeklődőket hirdetésekkel. 

Használj minőségi kreatívokat! Ugye Te is találkoztál már homályos, pixeles vagy akár olyan hirdetésekkel, amik kilógnak a képből? Te ne kövesd el ezt a hibát, hiszen ettől a márkád komolytalanná és hiteltelenné is válhat a látogatód szemében, amit senki sem szeretne.

Hirdetésekkel azonban elérheted azokat a személyeket is akik már jártak a weboldaladon, vásároltak tőled, vagy lájkolták valamelyik posztodat. Használhatsz hasonmás célközönséget, Remarketinggel visszacélozhatod az érdeklődőket a weboldalad megtekintői vagy a Facebook látogatás alapján. 

Tesztelés nélkül itt sem szabad nekiesni a hirdetéseknek, hiszen súlyos összegeket veszíthetünk anélkül, hogy érdeklődőket találnánk. Érdemes kisebb összeggel indítani és, ha a hirdetés működik, ha eredményt generál akkor emelni magasabb összegre.

Sokan átgondolatlanul nekiesnek a Facebook marketingnek.

Pedig ebből is látszik, hogy sok összetevő áll egy sikeres Facebook stratégia mögött, amibe talán eddig nem is gondoltak bele.

Írásunk az adespresso alábbi cikke alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet