2016-ban az e-kereskedelem az előrejelzések szerint még további 20%-kal fog bővülni ebben az évben. Pamela Hazelton, a Practical Ecommerce egyik szerkesztője összegyűjtött 9 stratégiai megoldást webáruház tulajdonosok számára.
Míg a nagyobb viszonteladók az árak csökkentésével és részletesebb információk nyújtásával tudják a vevőket magukhoz vonzani, addig kisebb versenytársaiknak is vannak lehetőségeik, hogy egyedi megoldásokkal csábítsák az online vásárlókat.
Íme 9 megoldás, amit érdemes beépíteni a stratégiánkba ebben az évben:
1. Még jobban mobilra optimalizált site
Ez magába foglalja a home page-t, a kategória oldalakat, a termékoldalakat, a rólunk és a kapcsolat oldalt, valamint a kijelentkezési oldalt is.
A mobiloptimalizáció két célt szolgál egyszerre: megnövekedett láthatóságot hoz magával az interneten (különösen a keresőkben és a webshop jegyzékekben), és ideális felhasználói élményt eredményez. Az Elastic Path aktuális tanulmánya szerint azok a vásárlók, akik offline üzletekben is vásárolnak, és mobilon is, azok 66 százalékkal többet költenek szemben azokkal, akik csak “valós” vásárlásokat bonyolítanak le.
2. Nagyobb fókusz a fiatalabb generációra
Tíz éven belül az 1980-as és 1990-es években születettek adják majd a világ munkaerő állományának 75 százalékát. Tech guruként nőnek fel, és ők formálják a szociális médiát és a mobil platformokat is. Mindez azt jelenti, hogy a számukra készült online tartalmaknak azonnal elérhetőnek, gyorsnak és könnyen használhatónak kell lennie, hogy a körükben jobb eladási eredményeket produkáljon.
3. Hűségprogramok
A hűséges vásárlók jutalmazása igenis kifizetődő. Nem kell az új Amazon Prime-ot feltalálnunk, de ha valamilyen formában díjazzuk a vásárlást, az még több eladást eredményezhet.
4. Még nagyobb mértékű perszonalizáció
Az online vásárlók szeretnék, ha igazi, létező emberekként kezelnénk őket. Nem feltétlenül gond, ha nem rendelkezünk olyan eszközökkel, amelyek kifinomult adatbázis-kezelésre, és felhasználóink böngészési eredményeire építenének. Ha logikus rendszert építünk a termékeinkből, és a látogatóknak valóban őket érdeklő, releváns termékeket mutatunk (elsősorban a vásárlói kosárnál), úgy sokkal személyesebb élményt nyújthatunk. Az okos keresőrendszerek szintén ebben az irányban támogatják a felhasználók kiszolgálását.
A földrajzi célzás is olyan eszköz, ami abban segít, hogy a megfelelő embereknek a megfelelő termékeket kínáljuk. Továbbá nem költséges fejlesztés az sem, ha bejelentkezés után nevén szólítjuk a vevőinket, vagy ha exkluzív landing oldalakat vagy kuponokat nyújtunk a bejelentkezett látogatóknak. Mindezek szintén a konverzió növekedését eredményezhetik.
5. Folyamatosan kapcsolódó tartalmak
Az unalom az online webáruházakban is megöli az érdeklődést, ezért állandóan tartsuk fenn a látogatók kíváncsiságát. A nyitóoldaltól a termék részletes leírásáig, folyamatosan olyan szöveges és vizuális tartalmakat nyújtsunk, amelyek vásárlásra ösztönöznek, és elősegítik az oldalon töltött idő növelését. Nyújtsunk extra tartalmakat, how-to videókat, tegyünk fel új cikkeket, amik fenntartják az érdeklődést. Törekedjünk arra, hogy jó minőségű, nyelvtanilag is helyes tartalmakat jelentessünk meg.
6. Többféle fizetési lehetőség
A webshopok többsége többféle fizetési metódust kínál, és ha nem tartunk ezzel lépést, akkor lemaradunk a versenyben. A hitelkártya és a PayPal mellett próbáljunk más opciókat is biztosítani.
7. Nyújtsunk minőségi kiszállítási módokat
Számos kiszállító céget bírálatok érnek, például a FedExet sokan nem tartják biztonságosnak. Próbáljunk azoknak is opciót nyújtani, akik például csak a postafiókjuk címére kérnek szállítást.
8. Többfajta kommunikáció lehetősége
Mutassuk meg, hogy elérhetőek vagyunk, hiszen így bizalmat építhetünk, továbbá a vevők könnyen, és gyorsan jelezni fogják a website-unk problémáit. Tegyük lehetővé, hogy online, telefonon, és szociális média platformokon is megtaláljanak minket.
9. Ellenőrizzük az Analytics adatainkat rendszeresen
Minden héten vizsgáljuk meg a site-unk forgalmát és annak jellemzőit. Így láthatjuk, mi működik, mi nem, és nem utólag vesszük észre a trendeket, folyamatokat. Ha nem vagyunk tisztában az adatainkkal, nem fogjuk tudni, hogy valójában mi a következő feladatunk.