Még mindig nem tudod eldönteni, hogy hogyan oszd fel a marketing büdzsédet a Facebook és a Google hirdetések között? Aggodalomra semmi ok! Mindkét csatornával önmagában is sikeres lehet a hirdetési tevékenységünk, de a Google Shopping és Facebook Ads megfelelő kombinációjával maximalizálhatjuk a konverziókat. Meg is mutatjuk, hogyan!
Alapvetően két különböző szemléletet és hirdetési stratégiát képviselnek, viszont együttesen alkalmazva számos előnyt kovácsolhat belőle a találékony hirdető, hiszen a Facebook hirdetések és a Google Shopping együttes használata lehetővé teszi, hogy a fizetőképes célcsoportunk minél szélesebb rétegét hatékonyan érjük el.
A két platform együttes használatának egyik legfőbb előnye, hogy amellett, hogy egy jól célzott Facebook kampánnyal a “hideg közönségeket” is hatékonyan el tudjuk érni és konverzióra bírni, úgy a Google rendszerében a termékünkre keresők számát is jelentősen növelhetjük vele. Remek pillanat ez a hirdető számára: amikor ez az ominózus Google-keresés megtörténik, hirdetésünkkel konverzióra bírhatjuk a már érdeklődő szegmenseket.
Ugyanakkor nincs mindenki számára alkalmas, univerzális megoldás, amivel csak úgy kipipálhatjuk a többcsatornás hirdetési stratégia felállítását.
Annak érdekében, hogy segítsünk felépíteni a Google Shopping és Facebook hirdetéseket kombináló megközelítést, bemutatunk egy 10 lépéses checklistet, amit ha végkövetsz, jobban kifizetődővé válhat a stratégiád.
Azzal nem árulunk el újdonságot, hogy a Google és a Facebook uralják saját piacukat. Több, mint 2 milliárd aktív havi felhasználóval a Facebook a világ legnagyobb közösségi média hálózata. A Google pedig messze a világ legnagyobb keresőmotorja: 2020-as becslések megközelítőleg napi 5,5 milliárd keresésről számolnak be. Az online marketing világában kiegészítik egymást és komplex egységgé válhatnak.
És ez mit jelent nekünk, hirdetőknek? Nem mást mint, hogy a Google Ads és Facebook Ads képesek szimbiózisban együtt dolgozni azon, hogy magasan az egekbe röpítsék a megtérülési mutatóinkat!
Cikkünk a továbbiakban végigvezet azon, hogy hogyan kezdj neki ennek a kombinált hirdetési megközelítésnek annak érdekében, hogy idén még több eredményt legyél képes elérni.
Hogyan építsd fel a Google Shopping és Facebook hirdetéseket kombináló hirdetési megközelítést?
Nézzük, mire lesz szükséged mindehhez:
- Google Merchant Center fiók (adminisztrátori hozzáféréssel)
- Google Ads fiók (adminisztrátori hozzáféréssel)
- Facebook oldal (adminisztrátori hozzáféréssel)
- Facebook hirdetési fiók (adminisztrátori hozzáféréssel)
Mindezek után pedig neki is láthatunk a munkának!
Íme az a 10 lépés, amit meg kell tennünk annak érdekében, hogy hatékonyabban működjenek hirdetési kampányaink:
- Értsük meg a vásárlóink döntéshozatali folyamatát!
- Kapcsoljuk össze a Merchant Center fiókot a Google Ads fiókkal!
- Hozzuk létre a Google Shopping Ads kampányokat!
- Alkalmazzunk platformokon átívelő remarketinget!
- Hozzunk létre Facebook hirdetéseket, hogy megjelenéseket generáljunk!
- Hozzunk létre remarketing kampányokat!
- Tegyük lehetővé a linkek követését és riportolását UTM paraméterezéssel!
- Mérjük és elemezzük a kampányok teljesítményét!
- Készítsünk megfelelő landoló oldalakat!
- Hangsúlyozzuk a termékelőnyt a Shopping hirdetésekben!
1, Értsük meg a vásárlóink döntéshozatali folyamatát!
A végső cél minden esetben az, hogy rábírjuk ügyfeleinket a vásárlásra. Mielőtt mélyebben belemegyünk a stratégia kidolgozásába, lépjünk egyet hátra és gondolkozzunk el egy kritikus kérdésen: Milyen lépések vezetik a felhasználót a vásárlás elvégzéséhez? A vásárlók döntéshozatali folyamata általában az alábbi mintát követi:
- A felhasználó felismeri az igényét, ún. “fájdalom pontját” (pain point). Elkezd megoldást keresni a problémájára.
- A felhasználó általában több keresést is végez az adott témában, és összehasonlítja a különböző termékeket. Az összes e-kereskedelmi vásárló közel fele (46%) végez termék-összehasonlításokat, mielőtt vásárolna.
- Miután vásárlónk felismerte, mire van szüksége, meghozza a döntést: egy adott termék lesz megoldás a problémájára. A felhasználó kiválasztja a terméket és megvásárolja.
A fenti illusztráció szemlélteti, miért működnek ilyen hatékonyan együtt a Facebook- és a Google Shopping hirdetések, ha a vásárlás döntéshozatali folyamatáról van szó.
A Facebook hirdetések kifejezetten azzal a céllal lesznek létrehozva, hogy felkeltsék a vásárlóban az adott termék iránti igényt. A kombinált hirdetési stratégia folyamatában ez lesz tehát a gyújtópont. A kampányok minőségétől függően a Facebook és a Google hirdetési rendszere is egyaránt segítséget nyújthat a döntéshozatali folyamat közbenső lépéseinek megtételében.
A felhasználó minden esetben a kutatás – termék-összehasonlítás – végső döntés hármasán halad végig, legyen szó Google Shopping hirdetésről vagy Facebook remarketing hirdetésről (vagy a kettő ötvözetéről). A vásárló perspektívájából pedig a két hirdetési megközelítés kombinációja egy gördülékeny és alig észrevehető döntéshozatali folyamatot eredményez.
2, Kapcsoljuk össze a Merchant Center fiókot a Google Ads fiókkal!
Ahhoz, hogy Google Shopping kampányt tudjunk létrehozni a Google rendszerében, lehetővé kell tenni az adatátvitelt a Merchant Center és a Google Ads fiókok között. Mielőtt nekilátunk, győzödjünk meg arról, hogy rendelkezünk Google Merchant Center fiókkal és Google Ads fiókkal egyaránt. Mindkettőhöz adminisztrátori hozzáférésre van szükség ahhoz, hogy össze tudjuk kapcsolni a két rendszert.
Az összekapcsoláshoz az alábbiak szerint járjunk el:
- Első lépésként irány a Merchant Center fiók!
- Bejelentkezés után a csavarkulcs ikonra kattintva jutunk el a beállítások menüponthoz, ahol ki tudjuk választani a “Fiók összekapcsolás” lehetőséget.
- Ekkor láthatóvá válnak a Google Ads fiókinformációk az ügyfélazonosítóval. Ha több Google Ads fiókkal rendelkezünk, akkor minden bizonnyal több ügyfélazonosítót fogunk látni. Azt az ügyfélazonosítót válasszuk ki, amelyiket társítani szeretnénk a Merchant Center fiókkal. Kattintsunk az “Összekapcsolás” elemre.
3, Hozzuk létre a Google Shopping Ads kampányokat!
Először is egy Google Ads kampány létrehozásával kell kezdeni, hiszen ezen belül tudjuk majd kiválasztani a Shopping kampány típust.
Ez átirányít minket oda, ahol beállíthatjuk a kampány részleteit.
- Válasszuk ki azt a Merchant Center fiókot, amely tartalmazza a hirdetni kívánt terméket. A kampány létrehozása után már nem tudjuk ezt megváltoztatni.
- Opcionálisan a kampány prioritása: Ezt a beállítást akkor javasoljuk, ha több kampány fut egyidejűleg. Amikor új kampányt hozol létre, automatikusan “alacsony” prioritású beállítással kezd el futni. Ez igény szerint megváltoztatható “közepes” vagy “magas” szintűre.
- Opcionális készletszűrő: Ezt abban az esetben alkalmazhatod, ha például 200 terméked van készleten, de az adott kampányon keresztül csak 50-et szeretnél belőle eladni. A részleteket az opción belül pontosíthatóak.
- Keresési partnerek: hozzáadva a kampányhoz, lehetőséget biztosítasz a szélesebb elérésnek. Az alapbeállítás a Google Search Hálózatot és a Google Search Partnereket kínálja fel, de továbbiakat is ki tudunk választani.
- Határozzuk meg a hirdetési büdzsét
- A “haladó beállítások” menüpontban lehet finomhangolni a kampány beállításain. Itt olyan opciókat választhatunk ki, mint például a hirdetés időzítés vagy az URL követősablon beállításai.
4, Alkalmazzunk platformokon átívelő remarketinget!
Ezen a ponton új szintre emelhetjük a két platform közti kapcsolatot és kampányaink teljesítményét! A platformokon átívelő remarketing alkalmazásával azokat az oldallátogatókat célozzuk be a Facebook hirdetésekkel, akik Google hirdetéseken keresztül érkeztek oldalunkra.
A legegyszerűbben úgy tudjuk ezt kivitelezni, ha Google Analyticsben megnézzük a legnagyobb forgalmú termékoldalunkat, és az adott oldallátogatókat visszacélozva hozunk létre a Facebook közönség kezelőjében egyéni közönséget.
További megoldás lehet, hogy a Google Ads kampányok landoló odlalának külön aloldalt hozunk létre és ebből készítünk egyéni célközönséget.
5, Hozzunk létre Facebook hirdetéseket, hogy megjelenéseket generáljunk!
A Google Shopping hirdetések egyik nagy előnye az eladások növelése. Az ügyfelek azonban csak akkor vásárolnak, amikor felébred bennük a termékre való igény. Itt jönnek kapóra a Facebook kampányok, ugyanis a hirdetésekkel ezt az igényt tudjuk bennük felébreszteni.
A kampányok létrehozásakor érdemes arra törekedni, hogy a felhasználók számára relevánsak és értékesek legyenek a megjelenített hirdetések. Ellenkező esetben a vásárlási folyamat kulcsfontosságú pillanatát hagyjuk ki, és elveszítjük a célcsoportunk érdeklődését.
A Facebookkal könnyen tudunk megjelenéseket generálni és potenciális vásárlóink figyelmét termékünkre irányítani. Ezzel pedig elindítjuk őket a vásárláshoz vezető úton: az e-kereskedelmi ügyfelek kb. 55%-a vásárol terméket azután, hogy a social media csatornákon felkeltették érdeklődésüket a termékre. Miután megragadtuk a közönség figyelmét, belép a képbe a Google Shopping és segít nyélbe ütni az üzletet.
Ha minél több megjelenítést szeretnénk elérni hirdetéseinkkel, meg kell találnunk, hogy milyen módon tudjuk termékünk mellett elkötelezni a felhasználót. Ezt több módon is megtehetjük attól függően, hogy milyen terméket igyekszünk értékesíteni, nézzünk néhány lehetőséget:
- Videók, amelyek bemutatják a termék működését és egyediségét.
- Influenszer videók vagy ajánlások, beszámoló videók
- “Lifestyle” hirdetések, amelyek bemutatják azokat a vonzó előnyöket, amelyekkel a fogyasztó gazdagodik, ha megvásárolja a terméket vagy feliratkozik a szolgáltatásra. (Például: ha egy egyedi tervezésű ruhákat bérbeadó vállalkozásod van, akkor megfelelő választás lehet videókban szerepeltetni a ruhákat, amint éppen egy divateseményen hordják őket.)
- Képek és szövegek, amelyek kiemelik az egyedi terméktulajdonságot. Például egy téli öltözékeket árusító márka hirdetéseiben megemlítenénk, hogy a télikabátok egyedi bélése 100%-ban újrahasznosított poliészterből készült; vagy azt, hogy extra kis tömegük miatt rendkívül könnyen csomagolhatók utazáskor.
Érdemes megfigyelni az alábbi hirdetést: azt láthatjuk, hogy egy szokványos termékhirdetés helyett a márkaértéket és az azzal járó életérzést kínálja. Nincs megjelenítve vételár vagy vásárlásra ösztönző felszólítás.
És mi okuk van erre? A Rothy’s remek példája annak, amikor egy márka felismeri, hogy a felhasználót akkor ösztönözheti igazán a tényleges vásárlásra, ha valódi okot ad neki. Ez a valódi ok pedig nem egy felszólítás, hanem egy érv a termék mellett.
A Facebook megjelenések elősegítik a kritikus lépéseket közötti átmenetet, hogy felismerjék a “fájdalom pontjaikat” és kiválasszák a terméket.
Ha a felhasználó meglátja a Facebookon hirdetést és később úgy dönt, hogy megnézi a cipőket, akkor miután rákeres a “Rothy’s” vagy az “újrahasznosított cipők” kulcsszavakra, rátalál a Google Shopping hirdetésekre, amelyek könnyedén átvezetik őt a vásárláshoz.
Ne felejtsük el használni a Facebook egyedi közönségeit: használatukkal részletezni tudjuk az elérni kívánt közönséget demográfia, helyszín és érdeklődés szerint, a meglévő célcsoport szegmensek jellemzői alapján. Ha az egyéni célközönségek használata után a hirdetéseink elérnek a megfelelő Facebook felhasználókhoz, akkor több megjelenítésre, nagyobb elérésre, több interakcióra, és mindezzel együtt végeredményben több konverzióra tehetünk szert.
6, Hozzunk létre remarketing kampányokat!
A Google Shopping Ads és a Facebook remarketing szintén jól kiegészítik egymást, ha többcsatornás kampányokkal szeretnénk minél több konverziót elérni. Az egyik megoldás a konverziós szám növelésére a remarketing.
A jól beállított Facebook hirdetési rendszer érdeklődőnek könyvel el minket ha adott weboldalakat meglátogatunk. Azonban ahhoz, hogy a hirdetési fiókban remarekting közönségeket gyűjtsünk, szükségünk van a Facebook Pixelre. A követőkód segítségével megfelelő hatékonysággal tudjuk menedzselni kampányaink célközönségét.
A Pixel kódot a Facebook Eseménykezelőjében tudjuk létrehozni és innen könnyedén továbbítani tudjuk a fejlesztő felé, vagy magunk is beilleszthetjük a weboldalba.
7, Tegyük lehetővé a linkek követését és riportolását UTM paraméterezéssel!
Amikor több csatornán is hirdetünk, fontos megértenünk a webhelyforgalmunk törvényszerűségeit annak érdekében, hogy megértsük, mi pontosan az, ami konverziót hoz. Konklúzióként pedig optimalizáljuk működésünket azzal, hogy a konverziót hozó forrásra több erőforrást allokálunk.
A Facebook hirdetésekről érkező forgalom követésében az UTM paraméterek segítenek. Ha követni szeretnénk a hirdetésünkre érkező kattintásokat, létrehozunk egy UTM paramétert a hirdetéshez kapcsolt linknek. Amikor a felhasználó rákattint erre a linkre, átirányítja őt arra a landoló oldalra, ahol a hirdetésben is szereplő terméket lehet tekinteni.
A link struktúrája áll egy rendes webhely linkből és a kifejezetten ehhez a Facebook hirdetéshez társított UTM parméterből. Így könnyedén tudjuk társítani a forgalmat a hozzá tartozó csatornával.
Az UTM paraméter létrehozásához használhatjuk a Google erre vonatkozó szolgáltatását vagy egy tetszőleges Chrome bővítményt, mint például az UTM.io-t.
8, Mérjük és elemezzük a kampányok teljesítményét!
Az UTM paraméterek segítségével a Google Analytics fiókban ellenőrizhetjük a különböző csatornán futó kampányok teljesítményét. Erre a legkézenfekvőbb megoldás az, ha egyéni jelentéseket hozunk létre. A Google Analytics felületén ezt a “Testreszabás menüpont” alatt tudjuk létrehozni. Az egyéni jelentések előnye, hogy testre szabhatjuk a címet, dimenziókat és a mutatókat. Olyan mutatókat érdemes hozzáadni, amelyeket visszatérő rendszerességgel szeretnék figyelni. Figyelhetünk alapvetőbbeket úgy, mint a felhasználók száma, vagy a visszafordulási arány, vagy akár mélyebbre áshatunk például a következők mérésével: e-kereskedelmi konverziós arány, belső promóciós kattintások, termék kosárba helyezés, termék kijelentkezést és még számos egyéb.
9, Készítsünk megfelelő landoló oldalakat!
Azzal nem árulunk el újdonságot, ha kijelentjük, hogy célunk a termékeladás. Amikor tehát a felhasználó rákattint a Google Shopping hirdetésünkre, akkor olyan helyre kell őt irányítanunk, ahol közvetlenül véghez viheti a vásárlást. Ezt a célt szolgálják a landoló oldalak.
Tegyük fel, hogy vásárlóként polaroid napszemüvegek iránt érdeklődőkhöz. Elindítunk a Google-on egy keresést és tessék! – Egy teljes kollekciónyi Google Shopping hirdetéssel találjuk szembe magunkat.
Ha pedig rákattintunk a számunkra szimpatikus hirdetésre, itt találjuk magunkat:
Mivel más napszemüvegre is kíváncsiak vagyunk, tovább böngészünk:
Másik termék, másik márka, másik cég. De a két termékoldal egyvalamiben hasonlít: mindkettő egyszerűen áttekinthető és egyértelmű. Az egyetlen és legfontosabb céljuk, hogy elvezessék a felhasználókat a konverzióig.
A landoló oldalak tartalma eltérő lehet. Sőt, ami azt illeti, érdemes több ötletet is tesztelni annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy kattintásonként melyik megoldás hoz nagyobb arányban konverziót. A termékek nagy részénél úgy tűnik, hogy a nyerő elrendezés egy nagyméretű kép a termékről, egy informatív termékleírás és egy egyértelműen látható “Kosárhoz adás” gomb.
Végezetül azonban a Shopping hirdetéshez tartozó landoló oldal dizájnja legjobb esetben is csak másodlagos. Az viszont, hogy hogyan van elkészítve a landoló oldal, egyértelműen kulcsfontosságú a konverzió szempontjából.
10, Hangsúlyozzuk a termékelőnyt a Shopping hirdetésekben!
A Google Shopping hirdetésekkel terméked legtöbbször más márkák hasonló termékeivel együtt jelenik meg:
A verseny tehát elkezdődött! Fontos, hogy azzal a néhány szóval, ami rendelkezésünkre áll, hangsúlyozzuk termékünk egyediségét és előnyét annak érdekében, hogy egyértelműen kiemelkedjen a többi termék közül.
A versenyben lévő cégek eltérő módokon igyekeznek termékükre vonni a vásárlók figyelmét.
- Árleszállítások: ha egy adott termék 27%-os árcsökkenést hirdet, azt engedi feltételezni, hogy ez egy időszakos lehetőség, amivel a potenciális vásárló minél hamarabb élni szeretne.
- Ingyenes szállítás: Akkor is, ha a versenytársak is felkínálják ezt az opciót, de nem reklámozzák ezt a Shopping hirdetésükben, ha a mi hirdetési szövegünk magába foglalja, vonzóbbnak tűnhet az érdeklődő számára.
- Felhasználói értékelések: az e-kereskedelmi vásárlók 69%-a vágyik több termékajánlatra és – értékelésre.
- Rövid, de pontos termékleírás: említsük meg a márkát, a modellt és a fontosabb termékinformációkat.
Minél jobban megragadja egy hirdetés a felhasználó figyelmét, annál nagyobb valószínűséggel fog rákattintani, és ezáltal eljutni a kívánt landoló oldalra és ott vásárlást lebonyolítani.
Annak érdekében, hogy a felhasználókat a Facebook hirdetésektől a Google Shopping hirdetésekhez vezessük át, használjunk következetes megfogalmazást. Mit jelent ez pontosan? A Google a landoló oldalad és a Google Ads ajánlat beállítások alapján határozza meg a hirdetések relevanciáját. Ezért kulcsfontosságú, hogy ugyanazokat a kulcsszavakat alkalmazni a honlapodon illetve mindkét hirdetési felületen.