Jól teljesít az e-kereskedelmi honlapod? Jobban teljesít a vetélytársainál? Nehéz lehet a honlap teljesítményét értékelni, amikor nincs viszonyítási alapod. A közelmúltban számtalan kutatást végeztek az e-kereskedelmi weboldalak teljesítményét illetően, figyelembe véve a különböző réspiacokat. A Custora emberei egy olyan honlapot üzemeltetnek, amely összegyűjti a témában releváns oldalak folyamatosan frissített információit!
A fent említett oldal már rengeteg hasznos adatokat gyűjtött be és értelmezett az amerikai piacot illetően, a State Of Digital egyik cikkében összefoglalták a legérdekesebb konklúziókat.
Átlag konverziós arány
Az iparágunkban hagyományos bölcsesség, hogy az e-kereskedelmi oldalunknak minimum 2%-os átlagos konverziós aránnyal kell rendelkeznie. Ezt a legtöbb digitális üzletember viszonyítási alapnak használja az oldal teljesítményének mérésére, vagyis ha az oldalad konverziós aránya meghaladja a 2%-ot, akkor az átlagon felül teljesít.
Csakhogy ez nem igaz! Az Amerikában végzett kutatás szerint a legtöbb webáruház a 1,5 %-os konverziós rátát is alig éri el. Csak az utazással foglalkozó honlapoknak van 2% körüli értéke – a kiskereskedelmi oldalak az 1,4 %-os mezőnyben vannak:
Ezek alapján, ha az oldalad képes megközelíteni a 2%-ot, akkor már átlagon felüli a teljesítménye és a legtöbb versenytársad kenterbe verheted!
Azonban fontos megkülönböztetni az online kiskereskedőket a többcsatornás kereskedőktől! A kutatás azt is kimutatja, hogy csak az online kiskereskedők célteljesülése 2%, a többcsatornás kereskedők átlagos konverziója alacsonyabb, csupán 1,18% (vagyis jobban megéri az online területekre fókuszálni).
Forgalmi források
Általános tendencia az a felfogás is, hogy az e-kereskedelmi oldalak forgalmának tetemes részét még mindig a Google hozza. A Wolfgang Digital kutatása ezt alá is támasztja: a látogatók többségét még mindig a Google küldi az oldalakra, a témában releváns oldalak forgalmának 43%-a organikus és 23%-ban fizetett megjelenésekből jön (vagyis a Google az e-kereskedelmi forgalom 69 százalékáért felelős).
A konverziókat tekintve is hasonló arány figyelhető meg: az organikus találatok 42%-ban, a fizetett hirdetések 25%-ban generáltak bevételt.
A kutatásból az is jól látható, hogy a közösségi média még távol van attól, hogy jelentős szerepet töltsön be az internetes értékesítésben. Bár a Facebook ilyen irányú törekvései továbbra is erősek, és a közösségi portálról érkező forgalom 1,3%-ról 5%-ra ugrott az elmúlt időszakban, ennek ellenére még mindig nagyon kevés szeletet tudhat magáénak. Kérdés, hogy vajon meddig?
Asztali – Mobil – Tablet
Nem meglepő, hogy a mobil eszközök egyre nagyobb százalékban vannak jelen, mégis a bevételben ez egyelőre nem mutatkozik meg – az okostelefon forgalomból jövő konverziók a közelében sincsenek az asztali számítógépes forgalomból származóknak.
Érdekes viszont, hogy a tabletek ugyanannyi forgalmat és bevételt generálnak, vagyis a tabletekről érkező forgalomnak igen magas a konverziós aránya:
Konklúziók:
- Az emberek egyelőre az érdeklődési fázis kielégítésére használják a telefonjukat, és a vásárlást inkább otthon, a négy fal biztonságában végzik el.
- A tabletekre érdemesebb nagyobb hangsúlyt fektetni, és a weboldal kijelzők szerinti optimalizálásában magasabb prioritással kezelni.
- Később, a technika fejlődésével a telefonokon mélyebb szinten integrált fizetési lehetőségek nagy változást eredményezhetnek a fogyasztói viselkedésre, és így a mobil eszközök jelentőségére is.
Számít a sebesség
A kutatás következő részében az oldal sebességének hatását vizsgálták a teljesítmény függvényében: negatív korreláció van a szerver válaszideje és a konverziós ráta között – vagyis a lassan betöltő oldalnak alacsony a konverziós rátája!
Minden 0.2 másodperc, amit a szerver reakciójából le tudunk faragni, 8%-os növekedést eredményezhet a konverziós arányban (ha szigorúan a számoknál maradunk). Ha ez nem elég ösztönző a sebesség optimalizálására, akkor mi más lehetne?
Több érdekes információ, valamint az egész kutatás itt található: http://www.stateofdigital.com/new-ecommerce-study-reveals-google-domination/