Szinte minden üzlet azon a véleményen van, hogy a konverziós arány egy döntő mutatószám a forgalom növekedésében. Noha a konverziók igen nagy szerepet játszanak a vállalat teljesítményében (legyen szó akár egy e-kereskedelmi weboldalról vagy egy IT cégről), mégis a konverziós célok elérése nem mindig egyszerű, még akkor sem, ha éppen folyamatos forgalmat generálnak. Cikkünkben most összegyűjtöttük azt a Top 15 tippet, amelyek segítségedre lehetnek a konverziós arány optimalizálása során.
1. Tesztelj más-más formokat
Lehetséges, hogy az aktuális regisztrációs űrlapod konverziók szempontjából nem működik megfelelően. A/B tesztek során a különböző elrendezésű, formátumú formok összehasonlításával (például színek és CTA-k variálásával) kipróbálhatod, hogy melyek teljesítenek jobban vagy éppen generálnak több konverziót.

2. Készíts sürgető CTA gombot
Egy sürgető CTA gomb abból a szempontból lehet hatékony, hogy az ügyfelek véglegesítsék döntésüket. Fontos azonban, hogy ez valós és releváns legyen!
Az egyik legjobb példa a Groupon visszaszámláló időzítője. Az alábbi képen látható is, hogy a terméknél egy időzítő jelenik a CTA gomb alatt:
3. GYIK és statisztikák hozzáadása a weboldalhoz
Úgy optimalizáljuk a konverziós rátát, hogy közben további információkat nyújtunk a látogatóknak, ezzel is növelve a bizalmukat és elköteleződésüket.
4. TOP termékek feltüntetése
Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megmutassuk a látogatóknak, hogy mások miket vásárolnak. A SpinLife esetében egy “Best Sellers” oszlop kialakításával 16,1%-kal növelték a konverziós számokat.
5. Live chat bevezetése
Mi lenne, ha gyors segítséget tudnál nyújtani a látogatóid számára a weboldalon? Valójában egy élő chat funkció hozzáadása is segíthet meggyőzni a látogatókat arról, hogy konvertáljanak.
A VWO tanulmánya szerint egy élő chat modul 31%-kal növeli a feliratkozók számát. Vegyünk egy pillantást a chat funkcióra, ami az oldal jobb alsó sarkán található:
6. Headline kiemelése
A címsor az egyike azoknak a dolgoknak, amit az emberek először észrevesznek a nyitóoldalon. Egy megfelelően kiválasztott címsor csodákra képes a konverziós arány optimalizálása során. Mindegy, ha csak egy szót is adunk hozzá vagy teljesen átírjuk az egész címsort, a lényeg, hogy ezek variáljuk és teszteljük.
7. Search Bar optimalizálása
A keresősáv javítása egy másik módja annak, hogy további vásárlásokat generáljunk. Hasznos funkciók segítségével (mint például egy reszponzív search bar) az ügyfelek kevesebb időt fognak igénybe venni a feladatok elvégzéséhez.
8. Ajánlj ingyenes pénzvisszatérítést
Minden fogyasztó számára a fő aggodalom a költségek, de az ingyenes pénzvisszatérítéssel valamilyen módon ezt is ki tudod használni. Az ügyfelek sokkal nyugodtabbak vásárlás közben, ha tudják, hogy visszakapják a pénzüket, amennyiben elégedetlenek a termékkel vagy a szolgáltatással.
A ComScore megállapította, hogy a pénzvisszafizetés befolyásolja a fogyasztók döntéseit. A válaszadók 82%-ka mondta, hogy csak akkor fogja megvásárolni a terméket, ha van olyan lehetőség, hogy azt ingyenes szállítással visszatérítik.
9. Telefonszám látványosabb megjelenítése
Nagyobb hitelességet mutat, ha a telefonszámot jól látható helyen jelenítjük meg. Ez akkor is igaz, ha az ügyfél nem fog felhívni. A Redesign Case egyértelműen a fejlécben jeleníti meg a telefonszámot.
10. Használj videókat
Videók hozzáadása az egyik legjobb konverziós arány optimalizáló tipp 2016-ban. Sokkal érdekesebbé teszi a kezdőoldalt egy releváns termékről vagy szolgáltatásról szóló videó. Akár egy olyan felvétel, ami bemutatja a márka történetét, de egy oktató videó is tökéletes.
11. Rövidebb landing page
A kevesebb néha több, pláne, ha a konverziós arány optimalizálása során a landing page design-ról beszélünk: a konverziók növelése érdekében mindenképp törekedj a minimális designra a kezdőoldal esetében!
A TheHOTH-nál mindent eltávolítottak a weboldalról, viszont a regisztrációs form 1,39%-ról 13,13%-ra növelte a feliratkozások számát. Azóta már egy videót is hozzáadtak az oldalhoz, ami látható is a képen.
12. Limitált idejű ajánlatok
A szűkösség elvének egyik módszere, hogy korlátozott időre szóló, egyértelmű ajánlatot jelenítünk meg az oldalon. Használhatunk színeket is (pl. piros, narancssárga), ezzel is jelezvén a sürgősséget. Győződj meg róla, hogy a látogatók könnyen észrevegyék az ajánlatot, amint a termékoldalra érkeznek. Vess egy pillantást az Amazon példájára:
13. Raktárkészlet megjelenítése
A termékoldalon lévő készlet szűkösségének megjelenítése is optimalizálási tipp lehet. Mutassunk például valami olyat, hogy “Csak 5 maradt raktáron”, valamint helyezzünk el egy CTA gombot is mellette, így további lépésekre ösztönözhetjük az ügyfeleket. Arra viszont ügyeljünk, hogy ez mindenképpen valós információkat mutasson, és ne csak a konverziók miatt legyen megjelenítve! Íme egy Booking.com-os példa:
14. Céloldal előnyeinek kihangsúlyozása
A konverziós arány optimalizálási tippjei csak akkor működnek, ha a látogatók érdeklődést mutatnak a terméked vagy a szolgáltatásod iránt, ezért mindenképpen emeld ki a landoló oldalad előnyeit. A Conversioner esettanulmánya szerint egy cég a landoló oldalát úgy változtatta meg, hogy nem a termékre helyezte a hangsúlyt, hanem az eladások tapasztalataira. Ez 65%-os bevétel növekedést eredményezett!
A CrazyEgg oldala egy jó példa arra, hogyan is emelték ki az előnyöket annak érdekében, hogy az ügyfelek megértsék, mit is nyerhetnek belőle:
15. Tanulj a Heat Map-ből!
Az egérnyomkövető eszköz, más néven egy hőtérkép, megmutatja, hogy a látogatók mit néznek meg az oldalon. Ezen információk segítségével megfelelően optimalizálni tudjuk a magát a weboldalt is. Helyezzünk el gombokat a fontosnak vélt területeken, amelyek feltehetőleg jobban észre fognak venni.
Azt ugyan elmondhatjuk, hogy egy weboldal fejlesztése időt vesz igénybe, de ha naprakészek akarunk maradni, és keressük az újabb és újabb lehetőségeket, akkor ez előbb vagy utóbb a számokban is megmutatkozik. Fontos, hogy a számokat rendszeresen elemezzük, és amikor csak tudunk futtassunk A/B teszteket is!
További ötleteket a Searchenginejournal – „How to Turn Your Site into a Conversion Machine” című cikkében találhatunk!