Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megfontolandó hirdetési lehetőségek e-kereskedőknek

Tartalomjegyzék

Szilvia Dezső
2016.02.12.

Az új év kezdetével érdemes átgondolnunk, hogy mi működhetett a tavalyi évben, vagy akár ki is próbálhatunk valami teljesen újat. Michael Stancil tapasztalata az, hogy minden havi költségvetésbe vegyünk bele marketing teszteket is. Azzal természetesen számolnunk kell, hogy nem biztos, hogy minden teszt működni is fog.

Mielőtt elkezded a tesztelés folyamatát, előtte állítsd be a weboldalad megfelelő követését. Ha nem alkalmazol semmilyen követést, akkor nem fogod tudni megérteni, hogy a tesztek megfelelően működnek-e vagy sem. Mindenképpen használj Google Címkekezelőt, valamint UTM linkeket, amelyek segítségével egyszerűen nyomon követheted a kampányod adatait más-más csatornákra nézve.

Tesztelés céljából most három vezető social hirdetési hálózatot javaslunk (Facebook, Instagram Twitter). Ezek közül néhányat kizárólag tesztelésre alkalmazzunk, néhányat pedig folyamatosan használhatunk, akár egészen a kezdetektől fogva.

E-commerce hirdetési lehetőségek - Social felületek

Facebook hirdetések

Annyi lehetőség és funkció áll rendelkezésünkre a Facebook rendszerében, hogy érdemes ezeket kipróbálni. Most néhány javaslatot meg is említünk:

  • Próbáld ki az érdeklődési kör alapú célzást: számos olyan lehetőség adott, amik alapján feltérképezhető a célközönségünk. Az egyik ilyen az érdeklődési köri alapú célzás is, ahol a hirdető aszerint célozhatja meg a felhasználót, hogy ő éppen milyen érdeklődéseket adott meg az idővonalán. Ezt felhasználva sokkal pontosabb és relevánsabb célzásokat állíthatunk be a potenciális célközönségünk meghatározásához.
  • Teszteld a hirdetéseket: lehetséges, hogy már most is fut két hirdetésed egyszerre, azonban elképzelhető, hogy még nem vizsgáltad meg őket alaposabban, vagy nem tudod hogyan is kezdj hozzá. Ha teljesen új lappal (hirdetésekkel) kezdenéd ezt az évet, akkor érdemes a korábbi hirdetéseidet szüneteltetned. Természetesen emellett vedd figyelembe az előző évi adatokat, kiugrásokat és teljesítményeket is.
  • Szegmentált hirdetéscsoportok: itt az ideje, hogy elfelejtsd azt, hogy mindent egy hirdetéscsoportba rendezel. Oszd fel a hirdetéscsoportokat például elhelyezések, eszközök és régiók szerint, majd ezen csoportokon belül hozz létre más-más hirdetéseket! Elsőre úgy tűnhet, hogy mindez egy hiábavaló erőfeszítés, de így később követhetőbb lesz, hogy mi az, ami működik és mi az, ami nem. Mindazonáltal, így egy csomó pénzt is megtakaríthatsz.

Instagram hirdetések

2015-ben az év önkiszolgáló hirdetése az Instagram, amit akár egy komoly, különálló hirdetési csatornává varázsolhatsz! Ebben is segítünk néhány javaslattal:

  • Külön Instagram kampány létrehozása: ezidáig csak a Facebook hirdetéseken keresztül állítottad be az Instagram-ot, mint elhelyezést? Ezt most hagyd abba! Használj olyan képeket, amelyek megfelelnek az Instagram négyzet alakú megjelenítéséhez. Továbbá landoltasd a látogatókat Instagram-specifikus nyitóoldalra.
  • Készíts videohirdetést: mindössze 10 másodperc legyen, és kerüld a túlságosan promóciós, profi videókat. Gondolj azokra a videókra, amelyeket te is láttál már az Instagram-on és élvezted is őket. Legyenek lényegretörőek és ötletesek!
  • Kezeld külön hálózatként: igen igaz, hogy az Instagram a Facebook tulajdona, de ha úgy tekintesz rá, mintha az egy Facebook lenne, akkor sose leszel sikeres. Gondold át, hogyan használod az Instagram-ot: Vajon ugyanúgy, mint a Facebook-ot? Nem, semmiképp sem.

Twitter hirdetések

A Twitter itthon nem annyira elterjedt, mint a fenti platformok, ezért ezen felületen történő hirdetés sem túl gyakori Magyarországon. Most megemlítünk néhány okot, amelyekért érdemes kihasználni a Twitter-ben rejlő lehetőségeket:

  • Kampányonként indíts legalább két tweetet: soha ne futtass csak egy hirdetést. Még ha ez az egyetlen kampányod is, attól még tesztelhetsz két különböző üzenetet.
  • Célozz legalább 30.000 embert: nincs 30.000 fő a célközönségeden belül? Ennek oka, hogy nem célzol elég széles körben.
  • Kampányonként csak 1 célra törekedj: mindent egyszerre szeretnél? Az nem vezet semmire, ha nem igazán érted, hogy mi az, ami működik. Egyszerűen hozz létre egy kampányt a kulcsszavaknak, egy kampányt a felhasználói fiókoknak, és egyet az érdeklődési köröknek is.

Egyéb hálózatok

2016-ban milyen további platformok jöhetnek szóba a Facebook, Instagram és Twitteren kívül? Mi most elsősorban a következőkre gondoltunk:

  • Google AdWords: A legmeghatározóbb PPC hirdetési eszköz egyértelműen a Google AdWords, melyben rengeteg lehetőség, eszköz és funkció áll rendelkezésedre a közönséged megszólításához. Továbbá az Adwords egy holtbiztos módja annak, hogy számos konverziót (vásárlás, feliratkozás, ajánlatkérés) generálj viszonylag kedvező áron.
  • LinkedIn Advertising: A Facebook kapcsán is elérhetőek / beállíthatóak a munkával kapcsolatos célzások, viszont a LinkedIn emellett számos olyan plusz adatot használ, melyek segítségével sokkal specifikusabban célozható meg az adott személyiség, cég vagy iparág. A hirdetési árak itt kicsit borsósabbak, de ha a felhasználói adatbázist minőségét nézzük, akkor ez nagyjából kompenzálja.
  • Bing Ads: Ha még nem hirdettél a Bing-en, akkor érdemes ezt is kipróbálnod. Noha a rendszerébe könnyedén beimportálhatod az Adwords-ben létrehozott kampányaidat is, ettől függetlenül azt javasoljuk, hogy ne indulj el rögtön az összes hirdetéseddel. Először kezdj egy stabil, pl. márka jellegű kampánnyal, majd lassan bővítsd ki azokkal a változatokkal, amelyek az AdWords esetében is működtek. Egy próbát mindenképp megér, a hirdetési hálózatukhoz tartozik egyébként a DuckDuckGo is.
  • Promoted Prins: 2015-ben már érzékelhető volt a Pinterest hirdetések elterjedése. Ha a vállalkozásod termékeket és szolgáltatásokat egyaránt értékesít, és úgy véled ezek kép formájában is kitűnően hirdethetőek, akkor számodra ez a felület lesz a nyerő választás.

E-commerce hirdetési lehetőségek - Pinterest

  • Taboola & Outbrain: Valószínűleg láttál már több, hatos csomagban elrendezett hirdetéseket a híroldalak alján is, amelyek úgy néznek ki, mintha további cikkekre irányítanának. Nos, ezek valójában olyan hirdetések, amelyeket többnyire a Taboola vagy Outbrain rendszerek szolgáltatnak. Ha egy fülbemászó főcímmel rendelkezel, és egy igen megfogó landolóval, akkor az ebben a formában igen sikeres lehet. Természetesen a megfelelő kép sem hiányozhat!

E-commerce hirdetési lehetőségek - Taboola & Outbrain

  • Híroldalak: Könnyedén elhelyezheted hirdetéseidet számos híroldalon is, viszont itt nincs annyi lehetőség, mint a többi hálózaton. Azonban az biztos, hogy a nap végére sokkal nagyobb ismertséget szerez a terméked vagy szolgáltatásod.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet