Kimutatások szerint a globális e-kereskedelmi értékesítés 246%-kal fog növekedni 2021-re, a 2014-es 1,3 Billió dollárról, 2021-re 4,5 Billió dollárra nő. Az e-kereskedelemi szektor továbbra is virágzik és növekszik, nincs jele annak, hogy lassulna az üteme.
Napjainkban a boltok nem üzemelhetnek jól, megfelelően működő e-kereskedelmi csatornák nélkül, a bevételeik 56%-át a digitális kereskedelem vezérli. Ez azt jelenti, hogy ha nem használja egy cég ezeket a csatornákat, akkor akár a bevételei felét is elveszítheti.
Ezen kereskedelmi csatornák gyors növekedésével, gyors változások is párosulnak. Nem elég már kitenni egy termék képét a weboldalra, majd arra várni, hogy vevők rátaláljanak a termékeinkre vagy szolgáltatásainkra. 2018-ban egy sor új trend és lehetőség kerül előrébb a sorban, amely a legtöbb vállalatnál kitüntett figyelmet fog kapni a növekedés szempontjából.
Az e-kereskedelem 2018-as és a jövőbeli előnyeinek kihasználása érdekében választottuk ki azt a 10 legfontosabb trendet, amelyekről úgy gondoljuk, hogy erősen vezérelni fogják azt, ahogyan az emberek vásárolni és értékesíteni fognak az online térben.
1. Natív tartalom és Közvetlen vásárlás
A hubspot.com 2017-es kísérlete során világossá vált, hogy a natív tartalmi videók 160x nagyobb hatékonysággal működnek a Facebook közönségeink számára, mint a nem natív tartalmak. Mi az natív videó tartalom? A natív videók kifejezetten úgy van létrehozva, hogy az adott platformhoz illeszkedik, belesimul az organikus videós tartalmak közé.
Nem tolakodó, nem zavarja meg a felhasználói élményt, hanem kifejezetten összekeveredik a nem kereskedelmi jellegű videós tartalommal. Ezt a típusú videós hirdetéseket az átlagfelhasználók nem tekintik zavarónak, megnézik, kattintanak, és máris beljebb vannak az értékesítési tölcsérben.
A közvetlen vásárlás lehetősége fontos célpont lesz minden hirdetőnek. Ilyen sarokkövek lesznek az Instagram és a Pinterest megoldásai is. Már több millió felhasználó használja ezeket az vizuális tartalmat kínáló applikációkat. Ezeknek a felhasználóknak a nagy része nem szeretné otthagyni az appot és meglátogatni egy webáruházat és bolyongani a több 1000 termék között.
Miért ne lehetne közvetlenül megvásárolni azt amit látunk? Például ha a pinteresten látunk egy ruhaszettet, csak megjelöljük a kedvenc ruhadarabunkat és közvetlenül már mehetünk is fizetni a shopba. Erre jó példa a Pinterest Business megoldása.
2. Kiterjesztett valóság (KV) és virtuális valóság (VV)
Tudod, hogy mi jobb annál mint, hogy egy terméket megnézel a webshopban? Látni azt a terméket pl. az otthonodban. A kiterjesztett és virtuális valóság komoly növekedést hozhat 2018-ban. Szokványos megoldás lesz a vállalatok számára ezen lehetőségek kínálata.
Egy lakberendezési vállalat (Houzz) tapasztalatai szerint, a kiterjesztett valóság által a vevők 11x nagyobb eséllyel vásárolták meg a terméket, és 2,7x több időt töltöttek az applikációban. Az IKEA szintén kínál olyan megoldást, amellyel elhelyezhetjük 3D-ben az adott terméket az otthonunkban. Ezek a termékek átméretezhetőek a valós környezetnek megfelelően, így könnyedén megnézhető, hogy a termék hogyan illeszkedik az adott környezetbe.
Ezek a hozzáadott előnyök és új technológiai megoldások, hosszú távon is értékesek a vállalatok számára, versenyelőnyt biztosítva. A fogyasztók olyan cégektől fognak vásárolni, akik ezeket a vizuális lehetőségeket biztosítják a vásárlóiknak.
3. Automatizálás és Chatbotok alkalmazása a vásárlás folyamán
1.3 Milliárd ember használja a Facebook Messenger alkalmazást, érdemes kihasználni a chatbotok nyújtotta előnyöket az értékesítés növelésére. A Domino’s amerikai Pizza lánc, a teljes éttermi kínálatát is értékesíti Messenger chatbot segítségével.
A fogyasztóik számára, a gyorsaság és egyszerűség kiemelkedő prioritás, így egy chatbot segítségével előnybe kerülnek a versenytársaikkal szemben. A Chatbot lehetőséget kínál a cég számára, hogy egy új módon szólítsa meg a közönséget, bizonyítva, hogy segítőkész vállalat és haladnak a korral előre ők is.
Ha a vállalkozásodnál van értelme létrehozni egy chatbotot mindenképpen tedd meg, mert ami ma még újnak hat és szokatlannak, az néhány év múlva alapkövetelmény lehet, és a megrendelések fő csatornájává válhat.
4. Hangalapú keresés kompatibilitása
Az Amazon Echo, a Google Home és más hangalapú eszközök egyre népszerűbbek, lassan de biztosan terjed a használatuk. A “Z generáció” tagjai (1990 évek végén és 2000 évek elején születettek) közel 40%-a használ már hangalapú keresési eszközöket mielőtt online vásárol. Kulcsfontosságú, hogy 2018-ban optimalizáld a vállalkozásodat a hangalapú keresésekhez, vagy elveszítheted a fogyasztók túlnyomó többségét. Egyértelmű, hogy ez nem minden piacon és területen elsődleges fontosságú jelenleg, de egyre több nyelven elérhető, és aki kimarad az lemarad. A hangalapú keresést 3x nagyobb valószínűséggel lokális keresére használják, ezért nagyon fontos, hogy a vállakozásunk alapdatait mindig frissen tartsuk, így segítve a felhasználókat.
5. Elsődleges a Mobilindexelés
Kimutatások szerint a mobiltelefont használók 62%-a használta telefonját vásárlásra, az elmúlt 6 hónapban. A mobilos vásárlások aránya folyamatosan növekszik, létfontosságú, hogy a weboldalak, webshopok mobilra optimalizáltak legyenek. Már nem elég “Mobilbarátnak” lenni, először a “Mobilban gondolkodj elsőnek” alapelv érvényesül!
Az ujjlenyomatolvasós és az arcfelismerő technológiák, valamint az egykattintásos fizetések leegyszerűsítik a mobilos fizetéseket, és további ösztönzést nyújtanak a fogyasztók számára az asztali számítógépekről a mobilra való áttérésre. A mobiltelefon hamarosan az e-kereskedelmi tranzakciók preferált fizetési módja lesz. A becslések szerint a telefonról származó bevétel az év végéig eléri az e-kereskedelmi forgalom 70% -át.
A Starbucks 2015-ben létrehozott egy Mobilos alkalmazást, amellyel 2017-re a megrendelések 30% -át már mobilon keresztül fizették ki. Az alkalmazás olyan népszerű lett, hogy a boltokban torlódást és extra hosszú várakozási sorokat eredményezett.
6. KOVO (“Kutass Online, Vásárolj Offline”)
Bonyolult nyomon követni, hogy a digitális csatornák hirdetései milyen eredménnyel vannak az offline értékesítésre. Szerencsére a KOVO (“Kutass Online, Vásárolj Offline”) olyan eszköz lehet, amely az elkövetkező év folyamán egyre fejlettebbé és megbízhatóbbá válhat, és segíthet a kiskereskedőknek abban, hogy pontosan megmérjék, mennyire járulnak hozzá a digitális hirdetések a fizikai áruházban történő értékesítéshez.
A KOVO összekapcsolja a közösségi médiát, a mobil követést/földrajzi helyet, a mobil fizetéseket, az áruházlátogatásokat, az elemzőeszközöket, a CRM-rendszereket azért, hogy megismerje, mely hirdetések és webhelyoldalak vezetik a fogyasztókat az áruházban történő vásárláshoz.
7. Gépi tanulás és a mesterséges intelligencia (MI)
Minden nap találkozhatunk a gépi tanulással és az MI-vel, csak lehet, hogy nem vesszük észre.
A Netflix 1300 különböző közönséget hozott létre, amelyeket korosztály, helyszín, nem, vagy egyéb preferenciák alapján, ajánlásokat tesz a hasonló filmek vagy TV-műsorok preferenciáira az adott közösség nézőinek népszerűsége alapján. Ez a gépi tanulás jövője.
Más e-kereskedelmi platformok hamarosan további előnyöket élvezhetnek a gépi tanulás és az algoritmusok használatával annak érdekében, hogy feltárják, mely tartalmat kell megjeleníteniük a megfelelő közönségeknek. A jövőben a tartalmat gépi tanulással és MI-vel publikálják, így a fogyasztók elé csak azok a tartalmak kerülnek, amelyek leginkább érdekli őket.
8. Képalapú keresés
Kézeld el ezt: a boltban vagy és megtetszik egy kanapé, de körülnéznél egy kedvezőbb ajánlat után a neten. Készítesz egy képet, és az eBay képkereső funciójával megkeresed a hasonló, vagy ugyanolyan termékeket egy jobb ajánlat reményében. Becslések szerint a kép- és hangkeresések, az összes keresés kb. 50% -át teszi majd ki 2020-ra.
Mivel a képkeresés lehetőséget kínál arra, hogy hasonló termékeket találjon olcsóbban az interneten, a vásárlókat az online vásárlás felé terelheti, még akkor is, ha fizikai áruházban kezdték meg a vásárlási folyamatot. Néhány e-kereskedelmi vállalkozás már sikeresen alkalmazta a képkereső funkciókat online platformjaikra. A Pinterest például saját képkeresési funkcióval is rendelkezik.
9. Magas minőségű videók
Miközben a potenciális vásárlók az oldalainkat nézegetik, különféle kérdések merülhetnek fel a termék funkcióival kapcsolatban. Ahhoz, hogy versenyképesek legyünk, az összes kérdésre digitálisan kell válaszokat adnunk, lehetőleg olyan módon, hogy ne tereljük el őket az értékes oldalainkról. Ennek az egyik legkönnyebb módja a videós megoldások.
Egy jó minőségű videó, az egyik legjobb módja annak, hogy eladja a terméket, bemutassa a funkcióit és jellemzőit. A videód felkeltheti a fogyasztó egyéb vizuális érzelmeit, megerősítve a szöveges üzenetet. A Redsbaby, ausztrál babakocsikat forgalmazó cég nagyszerű munkát végez ebben a műfajban. A babakocsi videóik egy “tipikus napot” jelenítenek meg a babakocsikkal, így a fogyasztók biztosak lehetnek benne, hogy mit vásárolnak.
10. Aznapi vagy másnapi szállítás
Az Amazon az elmúlt évben számos új logisztikai központot nyitott meg nagyvárosok közelében, hogy az Amazon Prime ügyfeleinek aznapi szállítást biztosítson. A TechCrunch arról számolt be, hogy a Google egy versenytárs szolgáltatás indítását tervezi, aznapi szolgáltatással amelynek a neve “Google Shopping Express” lesz.
A Google Shopping Express aznapi szállítással kézbesítheti a Walmart és a Target üzletek termékeit is. Mivel ezek a nagynevű e-kereskedelmi webhelyek aznapi szállítást kínálnak, teljesítik a fogyasztók egyik legfontosabb igényét, a villámgyors szállítást. Mivel ez idővel megszokottá válhat, ezzel szintén versenyelőnybe kerülhetnek egyes cégek a piacukon. Aki nem biztosítja a fogyasztók számára az aznapi vagy másnapi szállítás lehetőségét, jelentős bevételektől eshet el.