Az e-kereskedelmi e-mail marketing – eladások tekintetében – sokáig eredményesnek bizonyult, hiszen a termékspecifikus hirdetéseknek köszönhetően releváns és egyedi hirdetésekkel tudtuk a vásárlókat megszólítani. Mióta megugrott az okostelefonok száma, a helyzet jelentősen megváltozott, hiszen a mobilról érkező átkattintások száma alacsonyabb értékeken mozog. Lássunk néhány módszert, amelyek mobilról és asztali gépről egyaránt hatékonyan működnek, ill. segítségükkel növelhetjük az e-mail alapú átkattintási arányunkat.
A mobilról érkező átkattintási arány csökkenésének több oka is lehet a hírlevelek esetében:
- Egyetlen levél megnyitásnál a felhasználó még nem feltétlenül szánja rá magát a vásárlásra.
- Mobilról történő navigálás bizonyos esetekben körülményesebb lehet, ezért sokan dönthetnek úgy, hogy majd asztali gépen, vagy laptopon intézik el a vásárlást.
- Az e-mail mobilon önmagában nem elég figyelemfelkeltő,
- akárcsak egy körlevél.
Carolyne Nye összegyűjtött 3 példát, amelyeket e-mail kampány esetében mindenképp érdemes megfontolni!
Használj videót a kattintási szám növeléséhez!
Könnyebb elérni magasabb kattintás számot egy jól megszerkesztett videó segítségével, mert olyan komplex élményt nyújt, ami leköti a figyelmet és képes márkahűséget kialakítani, továbbá hatásosabb is így bemutatni egy terméket vagy szolgáltatást, mint szöveges leírással.
Azonban ne feledjük, konkrétan a weboldalra történő átkattintást önmagában nem eredményez egy levélbe ágyazott videó. Ehelyett inkább helyezzünk el benne egy képet, rajta egy Play! gombbal, így olyan mintha egy videó lenne. Ha rákattint a felhasználó, akkor lényegében ugyanaz történik, mintha egy linkre kattintana, ami átnavigálja őt a kereskedő weboldalára.
Ugrasd a közönséged!
A fogyasztók többsége kíváncsi. A közösségi média oldalakon egyre nehezebben lehet a felhasználókat kattintásra késztetni. Láthatunk példákat arra, hogy miként próbálnak kattintásra ösztönözni: “Csak egy egyszerű levelet küldött, de ami aztán történt, az hihetetlen!” Ezt a módszert a közösségi média oldalakon előszeretettel használják, mert működik. Miért ne alkalmazhatnánk hasonló elven (természetesen a “Like” kicsalás nélkül, etikusabb formában) az e-mail marketing kampányok esetében is?
Például: változó kedvezmény értéket hirdetünk, ami személyre szabottan egyedi, így bizonyos értelemben különlegesnek érezheti magát a felhasználó. Kohl’s pont ezt a taktikát használja: a felhasználónak végig kell mennie a kosárba helyezésen át a fizetésig, és csak akkor tudja meg a kedvezmény százalékos értékét.
Változtasd meg a rutinod!
Annak érdekében, hogy az átkattintási arány hosszabb távon ne csökkenjen, érdemes gyakran változtatni az e-mail tartalmát a termékajánlatok és kedvezmények tekintetében, valamint más típusú kommunikációt is alkalmazni.
Alább olvasható néhány:
- új termék, új funkciók
- top 10 listák
- korábbi vásárlások alapján termék ajánlatok
- ajándékozás ötletek
- cikkek, tippek, trükkök.
Erre jó példa King Arthur Flour hirdetései, ahol minden e-mail más, mint az előző: