Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Ünnepi stratégia: Ellenőrző lista online kereskedőknek

Tartalomjegyzék

Anna Szekeres
2016.11.15.

Az idei évben a karácsonyi vásárlási láz már októberben elkezdődött, így itt az ideje, hogy előálljunk az e-kereskedelem év végi hajrájára vonatkozó marketingtervvel. Az ünnepek előtt és alatt is számtalan lehetőség van a kezünkben az online kereskedés fellendítésére. Nézzünk néhány kulcsfontosságú tényezőt, amit érdemes szem előtt tartani a siker érdekében.

Ünnepi stratégia: Ellenőrző lista online kereskedőknek

Célkitűzések az ünnepekre

Az Egyesült Államok online kereskedelme az idei karácsonyi szezon alatt megközelítőleg 90 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd az előrejelzések szerint. Ez hozzávetőlegesen 13 százalékos emelkedést mutat az előző év ugyanezen időszakához képest. Ez a növekedés, és az elköltött dollármilliárdok tisztán rámutatnak a karácsonyi szezont megelőző lehetőségekre.

A kérdés már csak az, hogy ezen lehetőségek mennyiben érvényesíthetőek az e-kereskedelemben? Mit remélhetünk a novemberi és decemberi online műveletektől? Mekkora bevétel származhat mindebből?

Tipp: Előre meghatározott üzleti célkitűzések nélkül az online marketingünk eredményessége nem mérhető! A célok előzetes lefektetése elengedhetetlen, az első lépés a sikerhez vezető úton.

Költségkeret meghatározása

Miután kitűztük az üzleti célokat, ideje meghatározni a cél elérésére fordítandó költségkeretet is. Mekkora összeget vagyunk hajlandóak feláldozni a siker elérése érdekében?

Ez egy igen fontos kérdés: alacsony befektetéssel talán nem leszel elég meghatározó szereplője az ajándékvásárlás arénájának, ugyanakkor a nagyobb anyagi ráfordítás a megnövekedett értékesítési volumen ellenére sem garancia a magas profitra.

Példaként szerepelhet egy, az USA észak-nyugati részén működő online kereskedő esete, aki 2000 dollárt fektetett lovaknak készített melegítő alkalmatosság promóciójára, és a kampány megháromszorozta az akciós termékek eladását. A promóció végén a termék mindössze 11 dolláros többlet bevételt hozott.

Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, mindig az egész éves marketing kampányok eredményeit felhasználva állítsuk be az ünnepi időszak alatt elkölteni kívánt költségkeretünket!

A kulcsszó: Ingyenes házhozszállítás

Az online üzletek szolgáltatásai közül az ünnepi időszakban kiemelkedő fontosságú a megvásárolt termékek ingyenes házhozszállítása. Egy felmérés szerint az összes online leadott megrendelések nagyjából fele térítésmentes házhozszállítással jut el a vásárlóhoz.

Mi több, tisztán látható, hogy a vásárlók akár a tervezettnél 30%-kal is hajlandóak többet költeni, csak hogy elérjék az összeghatárt, ami felett jár az ingyenes kiszállítás.

Karácsony előtti készletkisöprés

A karácsonyi ünnepeket megelőző hetekben az amúgy is kimagasló online vásárlási forgalmat a kedvezményekkel kecsegtető, a magyar köztudatba jól beépült Black Friday repíti a fellegekbe.

Érdemes megjegyezni a dátumot: 2016.november 25.

Az USA-ban a Black Friday mellett hasonlóan népszerű az e-kereskedelem egyik piros betűs ünnepe, a Thanksgiving Day. A 2015-ös évben, a hálaadás napján több mint 1 milliárd dollár értékű online megrendelés történt desktop készülékekről az Egyesült Államokban. Szintén óriási népszerűségnek örvend a tengeren túl a Black Friday-t követő hét első napja, a Cyber Monday. Tavaly ezen a napon 2.2 milliárd dollárt költöttek az amerikai vásárlók online.

Hazánkban egyelőre csak a Black Friday kap kiemelt szerepet az ünnepeket megelőző hetekben, erre a napra érdemes igazán a fizetett hirdetéseket, remarketing e-maileket és egyéb promóciókat beizzítani.

Gondold tovább! – Multimédiás hirdetések

A verseny az e-kereskedelemben is elvadul a karácsonyi szezon alatt, főleg ami a PPC hirdetéseket illeti. Habár egyértelműnek tűnik AdWords-ön keresztül hirdetni, érdemes másban is gondolkodni és egyéb multimédiás hirdetési lehetőségek felé fordulni.

Az ékszereket kínáló Pandora az USA lakosságának nagyjából 25%-át éri el reklámjaival. Az audio és video megjelenések mellett display hirdetésekkel is kattintásra bírhatjuk a lehetséges vevőinket. Ezen felül a YouTube is kiváló felület a hirdetéseink megjelenítésére.

Content Marketing

Elérkezett a 2016-os karácsonyi szezon vásárlási segédletek, útmutatók és más hasznos tartalmak feltöltésének ideje. Hagyjunk hát elég időt a keresőmotoroknak a tartalmaink indexelésére, még mielőtt a potenciális vásárlók guglizni kezdenék a karácsonyi ajándékötleteket.

A bejegyzés a Practical Ecommerce, “2016 Holiday Marketing Checklist for Online Retailers” című cikke alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet