A termékfeed egy olyan termékadatokat tartalmazó adatállomány, melyet az egyes marketplace és hirdetési rendszerek automatikusan fel tudnak dolgozni. Ebben megtalálható az összes termékinformáció a webáruház termékeihez, tartalmazza az összes alapvető attribútumot. A feed-eket pl. Árukereső-n, Google Shopping-ban, Facebook Marketplace-n és ezekhez hasonló platformokhoz tudjuk használni a termékadatok átviteléhez.
Azonban, ha hiányos vagy rossz a webáruházadhoz tartozó feed, akkor nem lesz annyira jövedelmező, mintha az összes fontos információt tartalmazná. Továbbá le is tilthatja termékeidet például a Facebook Shopping vagy a Google Merchants a hibák miatt.
A következőkben összeszedtük a leggyakoribb hiányosságokat. Ezekre figyelj oda, ha optimalizált feed-et szeretnél
1. Hiányzó vagy rossz termékkategóriák
Azért fontos, hogy a termékekhez helyes termékkategória legyen rendelve, hogy a különböző PPC hirdetésekben és rendszerekben, valamint az árösszehasonlító oldalakon minél jobb helyezést érjenek el és jó kategóriába kerüljenek a termékeid.
A Google automatikusan termékkategóriát rendel a termékekhez, azonban, ez nem minden esetben megfelelő, néha hibás is lehet. Ebben segít, ha megfelelő megnevezések, leírások, árak, márkanév és GTIN adatok vannak megadva. Ezen felül pedig, ha megadjuk a lehető legpontosabb google_product_category-t termékeinkhez.
Fontos, hogy a termékeket amennyire lehetséges minél szűkebb kategóriába (2-3 szint mélységig) tegyük és típus szerint legyenek kategorizálva.
Például: Ruházat és kiegészítők > Ruházat > Felsőruházat > Kabátok és dzsekik > Denim dzsekik.
Itt találhatod meg, hogy melyek ezek a meghatározott kategóriák:
- angolul: https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.en-US.txt
- magyarul: https://www.google.com/basepages/producttype/taxonomy-with-ids.hu-HU.txt
2. Szegmentálás, custom_label hiánya
A custom_label elemmel még hatékonyabban kezelheted hirdetéseid, például úgy, hogy a választékot az áruk szezonalitása szerint rendezheted vagy megtérülés szerint szegmentálhatod azokat. A Google lehetővé teszi, hogy minden termékhez legfeljebb 5 egyéni címkét hozz létre – ezek lehetnek top termékekhez, kedvezményes, vagy alacsony-magas megtérülésű termékekhez rendelt címkék.
Adhatsz hozzá custom_label-t például:
- Szezonális termékekhez (Ünnepek, tanévkezdés, karácsony)
- Eladás alapján (top 10 termék, kevésbé népszerű termékek)
- Kedvezmény alapján (1-100%)
- Megtérülés alapján (alacsony megtérülésű, magas megtérülésű)
- Termék típusa alapján (ajándék termékek, szuvenírek, gyűjthető termékek)
3. Azonosítók hiánya
Egy termékazonosító lehet például a BRAND, a GTIN vagy MPN, ezek olyan adatokat tartalmaznak, melyek a termékek azonosítására szolgálnak. A Google az említettek közül általában kettőt igényel. Az optimalizáláshoz a gyártó által megadott GTIN (globális kereskedelmi tételszám) kiemelten fontos.
A GTIN azonosító lehet 8 jegyű, 12 jegyű, 13 jegyű (pl. ISBN) és 14 jegyű. Amennyiben nincs GTIN azonosító, helyettesíthető MPN (gyártó által megadott érték) vagy UPC (Universal Product Code – univerzáis termékkód) azonosítóval.
A GTIN azonosító megadásával:
- Láthatod a megjelenésének növekedését.
- A vásárlók össze tudják hasonlítani a terméket ez alapján is.
- Megjelenik olyan keresésekben, ahol a vásárlók ezt az adott terméket keresik.
- Megjelenhet a termék az ingyenes hirdetésekben és listákon.
- Előnyben lesz a hamisított termékekkel szemben.
- A GTIN jól jön az olyan keresések helyezésénél, mint a “legjobb” és “top” termékek.
Fontos, hogy a helyes GTIN használata mellett, használj egyedi értéket az ID [id] és a cím [title] attribútomokhoz is. Hiszen ezek mind segítenek abban, hogy a termék egyedi legyen, valamint a termék bemutatásában is, hogy azt minél jobban meg tudják ismerni a vásárlók.
Összességében tehát látható, hogy lényeges, hogy optimalizáld a termékfeeded, hiszen sokkal több vásárlót tudsz elérni termékeiddel, hirdetéseiddel. Ezért, hogy elérjük a kitűzött eredményeket, érdemes a fenti pontokban említett elemeket is megadni helyesen a termékcsatornánkban. Amennyiben nem is tudod hogyan kezdj hozzá, akkor a KLIKKFEED szolgáltatásunkat Neked találtuk ki, hiszen Mergado által minősített kollégáink szívesen segítenek ebben is.
Források:
- https://www.mergado.hu/kategoriak-automatikus-ajanlasa
- https://www.mergado.com/blog/google-campaigns-custom-label
- https://www.mergado.hu/blog/7-gyakori-hianyossag-a-google-shopping-feedben-es-azok-kezelese-a-mergadoval
- https://www.datafeedwatch.com/blog/tips-google-shopping-feed-optimization
- https://www.fetchfunnel.com/google-shopping-feed-optimization/
- https://virtualiskosar.hu/wordpress-woocommerce-aruhazak-termek-feed-kezelese-arosszehasonilto-oldalakon/
- https://support.google.com/merchants/answer/6324436
- https://support.google.com/merchants/answer/7380908?hl=en