Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Dohánybolt Kereső Mobilalkalmazás hirdetése a Google AdWords segítségével

Tartalomjegyzék

Ildikó Besenyei
2014.01.21.

Az alábbiakban egy olyan esettanulmányt mutatunk be, melynek célja egy mobilalkalmazás népszerűsítése, hirdetése. A konkrét terven és a kivitelezésen kívül megmutatjuk azt is, hogy hasonló esetben mire érdemes figyelni, illetve milyen optimalizálási célokat tűzzünk ki az elvárt eredmény érdekében. A siker nem minden esetben garantált, de ha céltudatosan és átgondoltan építjük fel kampányainkat, akkor fáradozásaink egészen biztosan megtérülnek.

A Nemzeti Dohányboltról

ATraffikradar esettanulmány Nemzeti Dohánybolt – más néven trafik kereső alkalmazás azzal a céllal jött létre, hogy a dohányárut kereső felhasználók számára segítséget nyújtson a hozzájuk legközelebb álló dohánybolt megtalálásában. Az okostelefonokra is optimalizált, bárki számára ingyenesen letölthető alkalmazás többek között navigációs segítséget nyújt a kiválasztott Nemzeti Dohánybolt mihamarabbi megtalálásában is. Az applikáció segítségével könnyű megtalálni a dohányboltok nevét, címét és nyitva tartását, valamint termékkínálatát is. Ügyfelünk kérésére az alkalmazás konkrét nevét nem tüntetjük fel.

Keresőmarketing terv

A szolgáltatás legfőbb célja, hogy az oldal használatával minél több alkalmazást töltsenek le Android, valamint iOS rendszerű készülékekre. A kampányt az úgynevezett „csúcsszezonban” indítottuk el, hogy a dohányboltok megnyitásával már elérhető, hasznos információkkal szolgálhassunk az ügyfelek számára. A kampány futási ideje fél év volt, viszont elsődleges prioritásként a júliusi – augusztusi intervallumot céloztuk meg, hiszen az aktualitás szempontjából ez volt a legfontosabb időszak. Az oldal népszerűsítéséhez a Google AdWords mobilalkalmazás hirdetési szolgáltatását választottuk, és a nagyobb hatékonyság érdekében kihasználtuk mind a keresési, mind pedig a display kampány által nyújtott lehetőségeket is. Utóbbit leginkább márkaépítésre szántuk, míg a keresési kampányokkal a céltudatosan keresgélő felhasználókat próbáltuk elérni.

A kampány felépítése

A search valamint display kampányokat földrajzi célzás, valamint a készülék típusa szerint keresési, illetve display kampányokba csoportosítottuk. A kampány felépítése a következőképpen néz ki:

Traffikradar esettanulmány - kampányterv

Optimalizálása

A tervezési időszakot követően legalább annyira fontos a kampányok folyamatos felügyelete, bővítése és optimalizálása. Az alábbiakban a kampány optimalizálásának fontosabb lépéseit mutatjuk be:

Traffikradar esettanulmány - mobil

  • A kampány során a versenytársak kivéreztetésére törekedtünk. Már az elejétől kezdve agresszív licit és pozíció stratégiát folytattunk. Az állandó megjelenés érdekében a büdzsé nagyobb részét is a kampány indulására ütemeztük.
  • Ehhez hozzájárult, hogy – ellentétben a versenytársakkal – kihasználtuk az összes AdWords adta lehetőséget, így az alkalmazáshirdetést összekötöttük a Google Play és az iTunes online áruházakkal. Ennek eredménye, hogy a keresések találati oldalán nem csak top pozícióban jelentünk meg, de ehhez még hozzájött az alkalmazás ikonja és egy plusz szöveges rész is. Ez az INGYENES – Töltse le a Google Play-ről felhívás.
  • Hirdetési pozíció optimalizálása: 1.0-ás pozícióról a hirdetéseket 1.2-es pozíción való folyamatos megjelenésre ütemeztük, melynek következtében a látogatószám jelentősen emelkedett.
  • Folyamatos kampány bővítés releváns kulcsszavakkal
  • Kulcsszó szintű optimalizálás: keresési kifejezések riport alapján egyéb releváns kulcsszavak felvétele, nem releváns kulcsszavak kizárása => CTR növelés
  • Brand kampány létrehozása, amely a márka nevét, honlap címet (www és www nélküli verziók) stb. szavakat tartalmazta
  • Konkurens kampány létrehozása, amely a legfontosabb konkurensek neveit tartalmazta
  • Hirdetések optimalizálása, új hirdetések tesztelése (szöveges valamint banner hirdetések a display kampányok esetében)
  • Szintén a Display kampányok esetében: jól teljesítő elhelyezése felvétele, kevésbé jól teljesítő helyezések kizárása

A kampány nyomon követésére természetesen igénybe vettük az Universal Analytics mobilalkalmazások követésére alkalmas lehetőségeit is. Ezzel kapcsolatban vegyesek voltak a tapasztalataink, ugyanis – a rengeteg extra beállítás ellenére – sokszor cserbenhagyott minket a rendszer. Bár azt hozzá kell tegyük, hogy ebben az időszakban még igencsak béta verziós volt, és a hivatalos fórumokon is csekély értékes információ volt fellelhető. Ezzel ellentétben nagyon pozitív meglepetés volt a dublini Google kapcsolattartónk és az IT részleg rendelkezésre állása. Konkrétan megfogalmazott kérdésekre, tényleg konkrét válaszok születtek, ráadásul maximum 2 napon belül!

Az eredmények önmagukért beszélnek

A hirdetéseknek köszönhetően sikerült azonnal top pozíciókat elérni a Google Play-ben. A top new free kategóriában az 1. pozíciót, a top new kategóriában pedig sikerült bekerülni a top 10-be. Ezt követően beindult a WOM (word of mouth) hatás, melynek eredményeképpen közel 100.000-en töltötték le az alkalmazást Google Playből és iTunes-ból összesen. Így, a letöltési számokat nézve Magyarország legsikeresebb trafik kereső alkalmazása lett a kampányidőszak végére.

Eredmények elemzése

A kezdeti időszakhoz képest a kampányokban minden szempontból javulást észleltünk, a legnagyobb növekedés azonban a látogatószámban mutatkozott meg, amely több mint 100%-kal emelkedett az előző hónaphoz képest. Míg július elején átlagosan napi 800-850 látogatót mértünk, addig augusztus végére az oldalra érkező látogatók száma elérte a 4000-4500-at.

Traffikradar esettanulmány - metrikák

A látogatószám növekedésével a konverziós számok is exponenciálisan javultak (a kezdeti napi 80-90-ről, napi 200-250-re), a konverziós költségek pedig csökkentek (200 forint környékéről 50-60 forintos napi összegre):

Traffikradar esettanulmány - látogatók Traffikradar esettanulmány: konverziók

Az AdWords kampányoknak köszönhetően a július – augusztusi időszakban összesen 158 139 látogatót tudtunk az oldalra irányítani, közülük 13 473-an hajtottak végre konverziót, egy konverzió pedig átlagosan 64 forintba került.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet