Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

3 szuperkönnyű SEO stratégia, melyekről hajlamosak vagyunk megfeledkezni

Tartalomjegyzék

Zoltán Varga
2016.01.14.

Neil Patel, nemzetközi SEO guru írt még decemberben egy cikket hasonló címmel, mely jelen írás alapjául is szolgál. Az alábbiakban három alapvető SEO stratégiára hívnám fel mindenki figyelmét, melyeket hajlamosak vagyunk túlbonyolítani vagy egyszerűen csak átsiklani felettük.

3 szuperkönnyű SEO stratégia

Az elmúlt néhány évben a keresőoptimalizálás tudománya hatalmas lépésekben indult fejlődésnek, mely két dolgot eredményezett:

  • A keresőoptimalizálás ma már egy rendkívül komplex szolgáltatás és mint ilyen, több különböző kompetenciát igényel az adott SEO szakértőtől. Éppen ezért nem tartom életszerűnek, ha valaki one-man show-ként vállalja egy-egy nagyvállalat SEO tevékenységét, amire Magyarországon sajnos még mindig rengeteg példa akad.
  • Sok esetben a keresőoptimalizálás fókuszt veszített, és az alapvető lényeges lépések, beállítások nem kapnak kellő figyelmet.

A felhasználói élmény (UX) fokozása

Ma már a UX igények kiszolgálására is külön ügynökségek jönnek létre, mely magával vonzza a kommunikációs akadályokat is. Ennek köszönhetően itthon még csak nagyon kevés alkalommal találkoztam olyannal, hogy egy UX csapatot összehoznának a SEO ügynökséggel. Pedig a felhasználói élmény éppúgy szolgálja a SEO-t, mint fordítva. Arról nem is beszélve, hogy maga a Google is elvétve beszél csak SEO-ról, sokkal inkább UX-ről, tartalomfejlesztésről és webmestereknek szóló irányelvekről.

A hatékony SEO-nak tehát szüksége van megfelelő felhasználói élményre, melynek alátámasztására elég, ha csak átgondoljuk az alábbiakat:

  • A hatékony SEO-hoz kell minőségi tartalom (előnyös UX szempontból is).
  • A hatékony SEO-hoz kell egy működőképes weboldal (hibáktól mentes felhasználói élmény).
  • A hatékony SEO-hoz kell a logikus oldalon belüli navigáció (alapvető UX).
  • A hatékony SEO-hoz kellenek releváns kulcsszavak (a felhasználó azt kapja, amiért jött).
  • A hatékony SEO-hoz kellenek a minőségi hivatkozások (a hiteles UX-et szolgálja).

Ezt még a végtelenségig lehetne cizellálni, de szerintem a lényeg egyértelmű. Akármilyen szemszögből is vizsgáljuk a keresőoptimalizálást, legyen akár technikai, mindig visszakanyarodhatunk a felhasználói élményhez.

Nate Dame remekül megfogalmazta cikkében, miszerint a felhasználói élmény a Google-nek olyan, mint az atlétika a Nike-nak vagy a boldogság a Coca-Colának. Higgyünk benne, hogy ezt mind megkapjuk, miközben cukros italokat, túlárazott cipőket vagy épp hirdetési dömpinget (lásd Google) tolnak le a torkunkon. Ugyanakkor a tartalomgyártás nélkül nem létezne Google találati lista, és nem beszélhetnénk felhasználói élményről sem. Ezen a ponton pedig áttérhetünk a következő alapvető SEO stratégiára, a tartalomfejlesztésre.

Minőségi, releváns tartalom mindenek felett

Tartalmat gyártani mindenki tud, ugyanakkor senki sem. Ennek köszönhető, hogy naponta több millió új blog poszt születik világszerte, amelyeknek a nagy része nem lehet minőségi tartalom, csak ma eddig ennyi blog poszt született a worldometers statisztikája szerint:

SEO - Worldometer: napi blog posztok száma

Tartalom nélkül viszont nem tudna mit indexelni a Google, nem lenne Google találati lista sem, nem tudnánk mit megosztani a Facebook-on, ezért az összes marketing tevékenységünk, így a SEO alapja is maga a tartalomfejlesztés. Valójában minden írástudó ember, akinek vállalkozása van, képes lehet tartalomírásra és fejlesztésre. Mindössze néhány alapvető tartalomírási és SEO szabályra kell figyelni és megtervezni a tevékenységet, pont úgy mint bármilyen más marketing aktivitásnál. Legyen szó e-kereskedelmi oldal keresőoptimalizálásáról, céges bemutatkozó oldalról vagy valamilyen szolgáltatóról, mindenki találhat magának megfelelő tartalmat.

Kreatív és releváns meta címsor

Nagy valószínűséggel majdnem minden blog olvasónk halott már a Title/Meta címsor/Böngésző címsor jelentőségéről a keresőoptimalizálásban. Akkor miért is írunk ilyen fundamentális SEO beállításról?

Havonta körülbelül 10-15 új megkeresés érkezik hozzánk SEO auditra, és mielőtt árajánlatot írunk minden esetben elvégzünk egy instant auditot. Az esetek 80%-ban a title tag nincs kitöltve egyáltalán, helytelenül használják vagy duplikálják. Vagyis a mai napig egy hatalmas kitörési lehetőség rejlik a title tag helyes beállításában, mely nyilván szektoronként eltérő jelentőségű lehet. A MOZ (az egyik legnagyobb keresőoptimalizálással foglalkozó SaaS cég) az alábbi megállapításokat teszi a title tag-ről:

  • “A Title tag a második legfontosabb SEO faktor, a tartalom után.”
  • “A Title tag túl fontos ahhoz, hogy hibásan használjuk vagy teljesen figyelmen kívül hagyjuk.”
  • “A keresőmotorok és a hozzájuk tartozó algoritmusok már rengeteg változáson vannak túl, de a meta címsorok jelentősége még mindig hatalmas.”
  • “A title tagok nem csak a keresőmotoroknak fontosak, hanem a felhsználóknak is. Valahányszor rákeresünk valamire a Google-ben, a találati lista leginkább szembetűnő elemei a címsorok.”

Íme néhány keresőoptimalizálási tipp a title tag helyes és hatékony használatához:

  • Soha ne hagyatkozzunk csak és kizárólag automatán generált címsorokra. Még ha a WordPress automatikusan fel is ajánlja címsornak a cikkünk címét és a Yoast féle SEO plugin is ezt tartja helyesnek, se fogadjuk el feltétel nélkül. Az e-kereskedelmi weboldalak termékoldalai felmentést nyerhetnek ez alól, de kreatív ötletekkel ezeket az aloldal típusokat is változatossá tehetjük.
  • Lehetőleg mindig helyezzük el a márkanevünket a címsorban, de csak a releváns címsort követően.
  • Soha ne legyen kulcsszóhalmozás a címsorban sem.
  • Embereknek írjuk a címsorokat és ne a robotoknak. Emberek fogják kiválasztani a cikkünket a találati listából vagy ráklikkelni egy közösségi csatornán. Ne feledjük el, hogy user experience-ről beszélünk és nem robot experience-ről!
  • Érzéssel, de használjunk kulcsszavakat a címsorban. A keresőrobotok ugyan egyre okosabbak, de még mindig az egyik fő iránymutatójuk a címosrban lévő kulcsszó.

Összefoglalva

Lehet szó akármilyen űrtechnológiát is megszégyenítő technikai SEO beállításról, ha az alapvető elemekre nem figyelünk, akkor nem tudjuk kiaknázni a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket. Ugyanakkor minél szilárdabbra építjük az alapokat, annál könnyebb lesz ráhúzni a professzionális beállításokat és érhetünk el átütő sikereket a keresőoptimalizálásban.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet